Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #15 -: Януари 24, 2023, 05:00:09 17:00 »
Освен тапицирането вата няма, може да пробвам да пъхна малко. Имам и едно друго питане. Изходите "В" на усилвателя са за 8-16 ома, а тези говорители са 4 омови. Нещо мога ли да направя в тази насока, макар че не мисля че ще си изгоря усилвателя. Все пак не слушам прекалено силно.
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6534
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #16 -: Януари 24, 2023, 09:26:39 21:26 »
Изходите Б са абсолютно същите като А, само че предполагат, че ако имаш колони на тях ще са втори и ако на А имаш 4 ома и сложиш на Б 4 ще станат общо 2 ома... ако не изключиш А разбира се.
Затова ти казват 8 защото усилвателят ти е стабилен в не по-малко от 3.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #17 -: Февруари 06, 2023, 10:17:27 22:17 »
Да това със съпротивлението е ясно. За сега не ми се ще да слагам каквито и да е елементи, нали широколентов ползваме все пак. Отворих още малко вълновода пред говорителя. Сложих и малко вата от висатонската. Това фунивеидното звучене, мисля понамаля. То не беше и кой знае колко фрапиращо де.



 Горд тествател, без да искам се хванах в огледалото.



Този кабел е така, защото по някое време ще ги сложа върху ОТГ-тата. Да видя така как ще се получи.

Така разположени, като си полегна слушам предимно тях, а големите добавят. Не е оферта. За филм са ок.
 На видеото звучат само те, в края след 1:05 пускам и ОТГ.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #19 -: Февруари 14, 2023, 10:36:04 10:36 »
За сега има още малко от дърводелската работа. Дойде време и за финиш. Опитах с боядисаните трици да оправя челата където бях рязал.

Ми, не става. Сетих се, че си бях купувал лента за кантиране, дори е в подходящ цвят.

Слагах за първи път, лепи се с ютия. Не трябва да се загрява прекалено много. Свива се от топлото, а ако прекалиш се и криви. Ютията е добре да се понамали.





Накрая минах лакираната част с шкурка 500, и прелакирах цялата страна.

Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #20 -: Юни 21, 2023, 10:09:36 10:09 »
Слушам си колонките, и звучат доста приятно. Остана ми още малко финиш. Все пак реших малко да ги анетюирам. За начало сложих два резистора по 2 ома + 4 на говорителя достигаме нужните ни 8.

Но исках да ги намаля още малко. Купих по един резистор 4 ома за да не ги трупам много малко накуп.



Сега обаче чета в съседната тема, че било по добре да се свържат последователно. Така ли е, и в грешка ли съм сега?
Нема начин да нема начин!
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #21 -: Юни 21, 2023, 10:28:53 10:28 »
Като ги свързваш паралелно, намаляваш съпротивлението. За по-голямо съпротивление се слагат последователно на вг.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #22 -: Юни 21, 2023, 05:01:40 17:01 »
Лелеее, верно, то като с говорителите.  :-[
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6534
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #23 -: Юни 21, 2023, 05:38:55 17:38 »
Ти си им изправил импеданса с паралелни резистори...  ;D

Последователно ще вдигнеш високите. А последователно прехвърлено с 1-1.5мФ върху резисторите ептен.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #24 -: Юни 22, 2023, 09:56:41 09:56 »
Значи мога да си оставя по един мъничък паралелно, и да си сложа големите последователно.
Нема начин да нема начин!
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #25 -: Юни 22, 2023, 06:46:33 18:46 »
Само за атенюиране на еднолентова колона не е ли същото, като да въртиш волумето на усилвателя? Последователни резистори единствено превръщат част от мощността на усилвателя в топлина. За изравняване на импеданса Zobel мисля е най-добре. Иначе от моите малки широколентови установих, че BSC (коригираща верига за повдигането от лицевия панел) почти винаги е задължително. Особено за широколентов.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #26 -: Юни 23, 2023, 09:37:51 09:37 »
Така е, но аз не слушам само тях. Искам да ги намаля малко спрямо основните.
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6534
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #27 -: Юни 23, 2023, 06:02:58 18:02 »
Напоследък се оказа, че резисторът може да бъде и еквилайзер.
Например говорител със силен мотор и изразено покачване на импеданса.
Един резистор пред него ще направи няколко неща:
- Ще намали дампинг фактора;
- Ще подейства като еквилайзер, като ще усили малко ниските спрямо новото крайно ниво;
- Ще подобри детайлите в средите и високите, заради намаления дампинг фактор и ще намали изкривяванията в тези обхвати, както в усилвателя, така и в говорителя;
- Ще вдигне относителното ниво на високите среди и високите и въобще всички честоти при които импеданса е по-голям от номиналния с повече от 1.5х (примерно). Същото се отнася и за честотите около системния резонанс по същите причини и заради хлабавия дампинг фактор.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1454
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #28 -: Юли 21, 2023, 11:29:15 11:29 »
Ами ето направих едно видео как звучи цялата система. Малките ОТ са зад апарата. Където се пресягам до усливателя, е със/без тях. Към края са само те. На записа почти няма разлика.

Ще направя ново видео, този път с апарата обърнат към малките.
Нема начин да нема начин!