Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Въсщност повечето от нещата, които ще споделя с вас в тази тема са причината за пълната несъвместимост на моята личност с повечето форуми с тематика в сферата на озвучаването.

Първото и най-важно нещо, което трябва да се знае, е че няма лоша техника. Има прехвалена и надценена техника, но лоша няма!
Второто най-важно правило, което е също толкова важно са техническите характеристики. Сред аудиофилите и хората внушаващи си че разбират нещо от озвучаване битува схващането, че техническите параметри на апаратурата са с второстепенна важност и че те не могат да дадат представа за звученето. - Ето, направихме си форум за да кажем на спокойствие, че всъщност техниката има само и единствено технически характеристики, а потребителската стойност и качеството на изпълнението са само и единствено резултат от тези характеристики!

Преди да продължа с анализа на ситуацията в "аудио" форумите ще дам моите препоръки за избиране на домашно озвучаване със задоволителни характеристики.

1. Усилвателя е обикновенно най-интересната част от системата. В него има транзистори или интегрални схеми с каскади от транзистори (STK), има голям трансформатор, потенциометър и екранче, може да бъде свързан с дебели кабели и т.н. освен това е нещото, което зяпаме докато слушаме музика.

- На науката е известно, че изкривявания над 1% (наричат се THD от Total Harmonic Distortion) са доловими за човешкия слух, изкривявания над 3% са вече неприятни, а изкривяванията над 5% са непоносими;
- Трябва да се подбере усилвател или ресивър с изкривявания на пълна мощност не повече от 1% - ако в документацията са посочени по-големи изкривявания това означава, че производителя е настроил апаратурата да отдава по-голяма мощност от допустимото с една единствена цел: да изпише по-голямо число за максимална мощност...
- Задължително трябва да са посочени изкривяванията при мощност различна от максималната и задължително тези изкривявания трябва да са под 0.1%

- Усилвателя трябва да има равна Амплитудно Честотна Характеристика в чуваемия диапазон! Допустими са отклонения до 1 децибел.

- Отношението сигнал към шум е напълно безинтересен показател! Всичко над 50 децибела разлика означава толкова ниски нива на шума, че да не сте в състояние да ги чуете!

- Разделянето на сигнала също е безразличен показател. Всичко над 35 децибела разделяне на каналите е напълно достатъчно! - Такова разделяне на каналите има стерео предаването с честотна модулация на ултра къси вълни (Fm/УКВ) и всички знаем, че радиото има прекрасен звук понякога.

- Damping Factor - това е израз показващ съотношението между съпротивлението в изхода на усилвателя и съпротивлението на говорителите. Ниското изходно съпротивление на усилвателя действа като електромагнитна спирачка върху бобината на високоговорителя и по този начин контрола върху мембраната се увеличава - от тук и по-точен звук.

- N.B. Много важен показател е така наречената динамика на усилвателя. Когато е посочен динамичния обхват на усилвателя обикновенно той е наречен Dynamic Headroom и се измерва в децибели. Върховите усилватели имат динамика достигаща до 3.5 децибела! Всъщност при добри други показатели най-голямата и най-съществена разлика между два усилвателя ще е именно динамичния обхват!
Нормалните усилватели и ресивъри обикновенно динамичен обхват около и малко под 1 децибел и рядко към 2 децибела.
Динамиката на усилвателя показва до каква степен той ще е способен да предава реалните разлики в амплитудата (силата) на отделните музикални пасажи или инструменти - това е запаса от мощност за възпроизвеждане на пикове.
Усилвателите с малка динамика ще се нуждаят от по-голяма тон корекция на ниските честоти за да ги възпроизвеждат в правилно съотношение с останалия музикален сигнал. - На динамиката ще посвета отделна статия.

Това което търсим е усилвател с максимална динамика, THD<0,1% (колкото по-малко толкова по-добре), мощност RMS от поне 50 вата на канал, Дампинг фактор поне 80 и равен честотен отговор за чуваемите честоти - +0/-1дб.
Над 90% от съвременната техника отговаря на тези изисквания и даже ги надхвърля с много!!!

Нормалния човек не се интересува от нищо повече!

2. Плеър

Практически 99.9% от CD и DVD плеърите са в състояние да възпроизвеждат правилно и с минимални забележки музикален сигнал от Компакт Диск! Технологията е стара и вече е на над 30 години. Поради тази причина декодерите от дигитален към аналогов сигнал са унифицирани и много ефтини и всеки производител може да си позволи да инсталира достатъчно добър DAC (digital to analog converter) - просто чипчетата са безкрайно прости (с 18 крака понякога) и струват стотинки. Следващото нещо, което трябва да се случи в плеъра е слабия сигнал от дака да се усили до ниво 0.5-2 волта от едни малки транзисторчета с SMD монтаж - също много евтини.
Възпроизвеждането на музика и филми от ДВД е по-нова технология, обемите информация са значително по-големи и затова не всички плеъри се справят еднакво, но имайте предвид, че плеърите от ценовата категория над 100-150 лева рядко имат каквито и да било забележки! Повечето по-евтини плеъри също си вършат работата безупречно!

Характеристики на плеъри е безсмислено да се гледат - поради малките размери на изходните транзистори за музикален сигнал, те имат достатъчно голям и точен честотен и динамичен обхват.
Динамиката на сигнала на плеъра не е ограничена от негови технически характеристики а от формата, който възпроизвежда!
За Компакт Дискове динамиката е до 95 децибела (16 бита дълбочина на кодирането). До 95 децибела динамика ще има и всеки 16 битов DAC.
Супер Аудио СД-то и 20 битовите Компакт Дискове от тип ДДД (DDD) имат динамика около и над 98 децибела - такава е и динамиката на 20 битовите дакове, но само когато работят с 20 битов сигнал. 16 битов дак работещ с 20 бита запис има 16 битова динамика - тоест до 95 децибела и даже има паразитни шумове, които обаче не се чуват.  ;D

Оптиките (лазера и лещата) на всички плеъри са еднакви, тоест има 3-4 основни разновидности с по няколко различни модела корпуси  ;)

3. Кабели и чинчове - нямат абсолютно никакво значение! От 3 лева метъра и от 300 лева метъра (има и такива) все едно и също, като винаги има шанс този от 300 лева да свири по-зле от този за 3 лева!!!

Миналата година в Канада беше заловена група измамници на аудиофили, която се занимавала с преопаковане на долнокачествени китайски чинчове струващи стотинки и продажбата им на баснословни цени... До залавянето на престъпниците, аудиофилите са чували разликата между "скъпите" и нормалните чинчове, след това вече не чуват разлика...

Това, което може да се случи на едни чинчове е да остареят с времето и медта на проводниците им да се окисли или да си ги купите вече "втасали" от стоене - тогава действително не свирят добре, защото както знаем електрическият ток върви по повърхността на проводника ;) - тоест избирайте си чинчове с хубава изолация и позлатени накрайници. - това е по желание!

- Препоръката за кабелите между озвучителните тела и усилвателя е следната:
Кабелите имат следните три характеристики:
а. съпротивление
б. индуктивност (като бобина - а бобините имат високо съпротивление на високи честоти)
в. капацитет (като кондензатор - кондензатора има високо съпротивление за ниски честоти и може да пулсира)

Тези характеристики на кабелите за колоните са напълно незначителни и нищожни!

Единствената характеристика на кабелите, която наистина е от значение за кабелите е тяхното съпротивление! Колкото е по-дебел кабела, толкова е по-ниско съпротивлението му за метър.

Проблема идва от там, че колоните имат съпротивление от най-много 8 ома в общия случай, ако кабела има съпротивление 0.8 ома това са 10% от съпротивлението на говорителя/колоната... от гледна точка на звука това означава 5 или повече процента ограничение на максималната мощност. По-лошото е че съпротивлението на кабела влошава много дампинг фактора на усилвателя, а не винаги това е желано. От гледна точка на 8 омова колона изходното съпротивление на усилвател с дампинг фактор 90 за 8 ома е 0.088 ома...
Ако кабела има съпротивление 0.5 ома, това означава, че общото съпротивление в изхода, което вижда колоната вече е 0.588 ома, а това означава 8/0.588=дампинг фактор 13.6, което вече е малко... - повече изкривявания и по-малък контрол.

Затова и по-нагоре казахме, че практически дампинг фактора на усилвателя е безразличен. Колкото и да му е ниско съпротивлението в изхода, съпротивлението на кабелите винаги ще е по-високо и те ще обуславят общия дампинг фактор.

Затова и аудиофилите по емпиричен път са стигнали до извода, че медните кабели са добри за ниските честоти, докато сребърните са добри за високите.

Кабела с по-високо съпротивление намалява контрола особено върху мембраната на нискочестотния говорител и баса се размазва, което води до впечатление за по-силен бас...

Кабели от мед със сечение от 3-4 квадратни милиметра е напълно достатъчен за дължини до 5 метра!
Повечето качествени колони имат предписание в упътването за оптимална дебелина на кабелите.

4. Колони - най-трудната и важна част - следва продължение...
Re:Полезни Съвети при Избиране на Домашно Озвучаване
« Отговор #1 -: Декември 09, 2010, 12:44:54 12:44 »
продължение?

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Re:Полезни Съвети при Избиране на Домашно Озвучаване
« Отговор #2 -: Декември 10, 2010, 10:48:17 22:48 »
Разбира се!

Колоните или Озвучителните тела са най-важната част от системата! Толкова важна, че относителната им тежест е над 50%!

Пример: Направих си колони на които частите им струват около 1400 лева. При това по цени кажи-речи на едро. Тоест много скъпи колони! Колони, които струват 1400 лева на магазина (Таной Сенсайс DC-2 са точно толкова) имат части за не повече от 300-400 лева по цени на едро (а сигурно много по-малко)!

Слушам самоделните си колони с усилвател купен за 130 лева на старо - модел 1974 г. с доста лоши показатели... дават му честотен обхват от 40 херца до 17 килохерца и доста големи искривявания, мощността му е около 18 вата на канал при 8 ома колони, а дампинг фактора му е под 30... - откровенно гадни характеристики!
CD плеъра към този усилвател е Сони без дистанционно - евтин модел от 80-те, купено за 40 лева на старо  ;D
Към тази система използвам и еквилайзер Беринджър, който купих нов за около 200 лева - евтина диджейска техника презряна дори от самите диджеи, да не говорим за хайфисти!

Системата от самоделните колони, хилавия стар усилвател, старото евтино ЦД с хубави колони свири много по-добре от другата ми система със 12 инчови Сървин Вега купувани нови, усилвател Ямаха МХ-1000 (изкривявания 0.003%, 396 вата при 8 ома, 600 при 4 ома и 1000 вата при 2 ома!), Предусилвател С-85 и ЦД CDX-993 - това са практически най-добрите модели на Ямаха за всички времена!

Естествено хубавите ми самоделни колони свирят още по-добре с ямахите!


До тук така написана тази обосновка можете да прочетете в повечето измамнически сайтове предлагащи самоделни продукти със съмнително качество на скандални цени!
Затова трябва много да внимавате и много да се пазите от хора, които говорят по този начин!  :D ;D :) :) :)


Защо ли? Ами защото супер колоните ми не са плод на внезапно прозрение, секретна технология или моята аудио гениалност!
http://penkiller.com/index.php/topic,50.0.html - ето ги и тях!
Те са създадени от Мартин Кинг: http://www.quarter-wave.com/ за потребителите на този форум: http://www.diyaudio.com/forums/ и всички останали направи си сам аудио ентусиасти!
Ето галерия с колони по проект или по методи за изчисление на Мартин Кинг: http://www.quarter-wave.com/Gallery/Gallery.html

У нас практически НЯМА занаятчии или фирми, които да са в състояние да ви изработят добре свирещи колони на задоволителна цена!
Да не си помислите сега, че има такива, които могат да ви направят скъпи, но все пак хубави колони! И такива НЯМА! Проверено е!
Единствения човек който е в състояние да направи свестни колони е Рутчо (Rutcho)! Ако се захванете с някой друг гледайте поне цената да е ниска!!!
И между другото Рутчо изобщо не крие че използва Math-Cad изчисленията създадени от Мартин Кинг. И освен това е единственият, който е публикувал свой проект с подробности като размери, обеми, стойности на филтри, модели на говорители, точна методология за изработка и т.н.!
Това не е реклама на Рутчо и не означава, че трябва да се юрнете да му ставате клиенти! Най-простото е да си купите Фостекс и да изпълните проекта, който получавате заедно с говорителите.

Можете да си харесате и проект от сайта на Мартин Кинг и да го изпълните - със сигурност няма да съжалявате!

Ето още малко линкове: http://www.planet10-hifi.com/
http://www.frugal-horn.com/
http://www.t-linespeakers.org/

Ако решите да ползвате интернет калкулатори за филтрите, да купувате високоговорители и да правите кутии ви съветвам да използвате програмата Басбокс, въображение и интуиция. Също така ви съветвам да използвате говорители от завода в Благоевград, Тангбанд (TangBand), HiVI или Визатон, като избягвате малките широколентови на Визатон.

Би следвало за говорители да се вместите в 300-400 лева най-много! - повече е безсмислено, защото допълнителното качество, което получавате не съответства на увеличението в цената! Освен това ако бяхте способни да оползотворите по-скъпи говорители нямаше сега да четете това!

Много добро съчетание би било например ей тоя дребосък: http://www.steadygroup.com/articledetails.php?id=640 с тази прекрасна българска 12-ка: http://vissokogovoriteli.bg/products/VKN-12211_311.htm
Първи ред последователен филтър (series crossover): изглежда така: от тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_crossover
А стойностите се смятат като на обикновен филтър първи ред и се използва тази програмка примерно: http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/

Ето ги всичките Тангбанд: http://www.steadygroup.com/articles.php?ArticleGroupID=308
Ето сайта на Тангбанд: http://www.tb-speaker.com/ - изберете tweeter или щракнете тук и разгледайте fullrange - всичко може да се поръча от магазина на Визатон.
Българските 12-ки струват около 70 лева за брой, а широколентов Тангбанд струва под 80 лева!
Препоръчителната разделителна честота е над 600 херца, но не повече от 2 килохерца.

След това сковавате една кутия с над 60-80 литра обем с отделен малък обем около 5 литра пълен с вата за широколентовия, пълните основния обем с една възглавница, свързвате, сядате и слушате много добри колони!
Ако ви е малко баса (в което се съмнявам) купувате си един дълъг фазоинвертор с диаметър 10 сантиметра, пробивате дупка в предния панел, завирате фазоинвертора и слушате с повече бас!
Съветвам ви да използвате 21мм тополов шперпрат - един лист 250 на 125 сантиметра струва около 65 лева.

Цена: около и под 400 лева за целите колони барабар с дървото, говорителите, филтрите и евентуалните фазоинвертори + две големи възглавници по 8 лева!

Основното правило е: Всичко е информация! Ако не прочетете западните форуми и линковете, които съм ви дал опасността да се набутате или да попаднете на продавач на мечти и откровен измамник е много голяма!

За да останете доволни е задължително колоните, които ще купите или ще направите да достигат долната граница от 30 херца на не по-малко от -6 децибела!

При купуване на нови колони с обща цена до 1500 лева най-добрите варианти поне според мен са двете крайности - Таной и Сървин Вега.
Най-тънко ще минете с VЕ-8F http://www.cerwinvega.com/home-audio/floorstanding-speakers/ve-8f.html - звучат много добре и са около и под 600-700 лева за чифт!
От малките VЕ-5М са с уникален звук! http://www.cerwinvega.com/home-audio/bookshelf-speakers/ve-5m.html - последно чифт такива струваше около 210 лева! Аз имам два чифта и не мога да им се нарадвам!

VЕ-12F е наистина много яка колона! Струва под 500 лева за брой и свири много хубаво! няма много добро стерео изображение, но звука е ясен. по незнайни причини високочестотните им не се представят толкова добре като на 8 и 5 инчовите веги?!? Баса е отличен! Спокойно можете да замените високочестотните с подходящ размер куполни високочестотни до 70 лева за брой!
Често срещана модификация е на 12 или 15 инчови веги да бъдат сменени средите и високите с такива взети от VЕ-5М - аз така съм направил на моите Е-712 (същите колони само малко по-чувствителни) и резултата е много добър! - така общата цена на колоните става около 1200 лева, но си заслужава!
От сървин Вега ви съветвам да гледате само VЕ-сериите докато още не са ги спрели! Другите серии не чинят! С изключение на CLS-215 http://www.cerwinvega.com/home-audio/floorstanding-speakers/cls-215.html и цената им е доста прилична! Ако търсите растърсващ и ясен звук с тях е оправдано да прескочите бюджета си от 1500 лева за колони с малко.

Таной - с Таной не можете да се объркате! Аз имам ето Този Сенсайс ДЦ-2 - много трудно се намират по-добре свирещи колони! Избрахме ги заедно с админа Ташунко (всъщност не се казва по никакъв подобен на Тодор начин) след тридневно прослушване по всички магазини!

По-евтин и пак много добре свирещ Таной е този: Таной Мъркюри Ф4
Ето го в технополис: Таной Мъркюри за 419 лева!

Има и много приятни колони на старо по аудио оказионите. Принципно аз не бих дал повече от 400-500 лева за стари колони при това ако са много прекрасни! всъщност реално психологическата ми граница е около 300 лева за колони на старо и то ако са с 12 инчов бас и трилентови.  ;)

Най-важното правило: колони се купуват със слушане! Ако продавача много философства - бягайте! Уверения в продукта си продавач единствено отговаря на въпроси и оставя клиента да се убеди сам в качествата на продукта! При употребяваните колони нещата не стоят баш така - обикновенно ги продават приказливци!

Ако нещо в колоните ви притеснява или ви се струва, че не струват исканата цена, най-вероятно е точно така!

Ако купувате първи колони не се изсилвайте с цената и не вярвайте на обещания в които един нормален човек със здрав разсъдък не би повярвал! Няма такова нещо като малък говорител в малка кутия и много бас! Както и няма идеални колони! Има най-добри за парите ви... Звука трябва да е ясен и приятен.


Едит: Към тази тема има референция с връзка сочеща насам в Тунинг БГ http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=107&t=167695&start=15
Тошко, много хубаво си го написал! Реално важното е компонентите да имат добри характеристики и да са разумно подбрани.
А тази тема http://penkiller.com/index.php/topic,188.0.html ти се е получила много добре, сега остава и да видим реализацията, въпреки че не съм сигурен дали ще те изчакам или ще те изпреваря... Май ми се намират два такива баса...
Забавно четиво. :)
По принцип Тошко е прав... за себе си.
Както всяко нещо в живота и аудиотехниката се оценява според критериите на купувача. И както на жена ми й е напълно достатъчно да кара VW Polo 1.2 бензин, така на мен не ми стига BMW M6.
Сигурен съм, че жена ми може да ви обяснява 10 мин. как мощността и обема на нейната кола са напълно достатъчни за всеки човек и всякакви стремежи към по-голяма и по-мощна кола са напълно излишни, защото всеки може да влезе в нейното поло и да се придвижи от точка А до точка Б без проблеми и достатъчно бързо, и всъщност по-бързо придвижване не е необходимо никому.
Жена ми никога не е карала по-голяма и по-бърза кола от своето Polo 1.2.
Знам, че е ясно какво искам да кажа...
Не се смейте на жена ми, аз не се смея на Тошко, нали?
« Последна редакция: Март 11, 2011, 06:44:47 18:44 от brat »

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Тошко ги пише тия работи в качеството си на собственик на Ямаха МХ-1000, Ямаха С-85, Ямаха ЦДХ-993, Техникс-1200, Таной, няколко Сървин Вега, 18 инчови ОБ с Н-рамка, винтидж усилвател Пионер, още една Ямаха и т.н. А също и на леко тунингован 8 цилиндров Мустанг...
А ги пиша и като адвокат с определени интереси в сферата на потребителските интереси...

Качеството на ОБ система направи си сам за 1200 лева и на комплект Таной за 1400 лева е толкова добро, че трябва да се прескочят по няколко ценови класа за да бъде доловима разликата  ;) - Ето за това става въпрос!

А който е мераклия, меломан, разбирач и слушач сам знае какво иска! Тази статия е за нормални хора - да не се притесняват, че нещо им липсва! Естествено има санитарен минимум на качеството, но той е и съобразно възможностите на всеки човек.
Тази статия е за нормални хора - да не се притесняват, че нещо им липсва! Естествено има санитарен минимум на качеството, но той е и съобразно възможностите на всеки човек.
Да, съгласен съм с това.
Ама човек като чете първия пост ще се излъже, че с параметрите дето цитираш започва и свършва добрият звук.
Който иска просто да си слуша музика непретенциозно нека чете, но който търси качество на звука просто трябва да разгледа специализираните форуми ;)

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Тази статия е за нормални хора - да не се притесняват, че нещо им липсва! Естествено има санитарен минимум на качеството, но той е и съобразно възможностите на всеки човек.
Да, съгласен съм с това.
Ама човек като чете първия пост ще се излъже, че с параметрите дето цитираш започва и свършва добрият звук.
Който иска просто да си слуша музика непретенциозно нека чете, но който търси качество на звука просто трябва да разгледа специализираните форуми ;)

Да разгледа каквото си иска  ;)

Качество на звука се постига с добре свирещи говорители  ;) Добрият звук не е запазен само за скъпите говорители! Всъщност всичко е въпрос на информация  ;)

Добрият звук определено започва с параметрите, които цитирам. Специално що се отнася за електрониката, може да се каже и че свършва с тези параметри.
Единственото нещо, което не съм написал, е че по-мощен усилвател = по-добър звук, заради по-добрия контрол и по-ниските изкривявания. Но е безсмислено, защото коййто има пари за мощен усилвател, така или иначе ще си го купи.

Не случайно давам пример, че ОБ с обикновени кабели, руски кондензатори, профи среди и професорски лентови високочестотни звучат по абсолютно безкомпромисен начин по които и да е критерии, дори пуснати през CD-плеър за 40 лева на старо и 2х18W усилвател за 129 лева на старо...
Звучат още по-добре на Ямаха МХ-1000, но не това е важното! Важното е че звучат супер с 40 годишен транзисторен усилвател с много нисък дампинг фактор, лоши характеристики на обхвата 30-17000 хз и относително големи изкривявания.
 ;)

Тоест, наистина няма значение! Важното е колоните да имат читав дизайн и свирещи говорители, другото са подробности!

Какво ли не съм пробвал, различни среди, дори други високочестотни, други кондензатори, други кабели, други сигнални кабели... Пренебрежими разлики или дори не доловими - ето това е резултата!  ;)

А знаеш ли от къде дойде най-голямата разлика, която наистина може да се нарече качествена разлика от няколко порядъка?  ;D
- Нарича се грамофон С грамофона звука е все едно си сменил цялата система с някаква доста по-хубава  ;) Всеки един аспект на звука е по-добър.

За да не рискувам, просто си купих Техникс-1200 чисто нов. А за да се придържам към принципите си, си купих най-евтината доза Стентън за 60 лева барабар с игличката!  ;D Сега си търся скъпа доза и като си намеря ще пусна една статия за източниците, грамофоните и дозите...

А знаеш ли, че диджейски пулт Беринджър VMX-100 категорично победи грамофонен предусилвател Лин? Беринджъра има грамофонен вход (phono) и се представя блестящо! Звука му с много малко отстъпва на phono-то на Ямаха С-85  ;)

Ето тези неща, човек като не ги знае и се набутва  ;) :D ;D Нот ени мор обаче! Пенкилер е вече тук!  ;D

п.п. VMX-100 струва 160 лева  ;D и има по-добро фоно от вградените в интегрираните усилватели.

Извод: Двете най-важни неща в системата са източника и колоните!

Допълнителен извод: Няма смисъл да се заиграваме прекалено с компакт дискове, защото те са най-слабия носител на музикален сигнал! По-добре парите дето ще дадете за да угаждате на хилавите ЦД плеъри да ги дадете за грамофон!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Малко снимки на хубаво свирещи и същевременно евтини неща...

И като казвам хубаво свирещи имам предвид НАИСТИНА ХУБАВО СВИРЕЩИ!

Просто трябва да си малко по-информиран, да имаш мерак и естествено малко сръчност.
Сръчността може да се компенсира от приятел с достатъчна техническа грамотност!


Отказвам да приема, че хубавото озвучаване e само за богаташи и хора с ментални изживявания!
Re:Полезни Съвети при Избиране на Домашно Озвучаване
« Отговор #9 -: Април 22, 2011, 11:23:40 23:23 »
ЕДИТ: мнението си беше за триене, въпреки това съм написал подробен отговор!

Ако ви липсва мнение, или сте чели нещо, пък после го няма, вероятността то да е в новия раздел: За Общи Приказки е много голяма  ;)
« Последна редакция: Април 23, 2011, 03:10:10 15:10 от Toshko »

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4038
    • Профил
Re:Полезни Съвети при Избиране на Домашно Озвучаване
« Отговор #10 -: Април 23, 2011, 03:19:21 03:19 »
Хем съм го написал и на английски, да става за директен копи/пейст в гугъла хем продължаваш да не знаеш какво е, хем пък хем не го знаеш какво е, хем не е много важно?!? Е хайде ся!

http://hometheater.about.com/od/hometheaterglossary/g/dynamichdrmdef.htm


Цитат
Of course, it's just a brief peak, lasting perhaps 200 milliseconds (one-fifth of a second), but the amplifier must have sufficient reserves of power to properly reproduce that momentary peak without distorting. If the amplifier has 3 dB of dynamic headroom, it will make it, and output the required 200 watts per channel for a fraction of a second, with no clipping and no distortion. But the truth is that most A/V receiver amplifiers have little or no dynamic headroom, so the receiver runs out of power, the distortion rises, and audible distortion intrudes, ever-so-briefly. The piano then "sounds too loud," to our ears because of the nasty distortion components, so we turn down the volume just short of our goal, because our amp didn't have enough dynamic headroom to handle the instantaneous peak power requirement.

Цитата е от тук: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/109459.html

Пак казвам, между два свястни транзисторни усилвателя, най-вероятно няма да има никакви други съществени разлики интересуващи потребителя, освен динамичния обхват (Dynamic Headroom)!

Тази разлика между два усилвателя, например един с динамика 0.8  друг с 3.5 дб, се измерва в пари и може да достигне доста безбожни размери като 3 броя допълнителни цифри в цената например  ;) Това са електроженните трафове и 200.000 или 500.000 Мф на канал... Както и е разлика в теглото между 12 и 120 килограма... И разлика в броя на изходните транзистори както между 2 броя на канал и 8-10-16 и т.н. транзистора на канал...

Шума... ами фоновия шум в нормално жилищно помещение е 45 до 60 дб... 50 дб шум на празен ход, макар и доловим, би изчезнал напълно веднага щом песента започне!

Съгласен съм, че S/N 50 дб говори за известна боклучивост, но който ще се загледа в такъв усилвател, така или иначе няма финанси за по-добър  ;) защо да не му кажем, че и тоя става? При положение, че радио приемането при това с качествен тунер например отделен компонент Ямаха е с по-лошо съотношение сигнал към шум?

Статията е много премислена да става за всички! Който се залови за това, което съм посочил за най-важна разлика между усилватели - динамиката, ако има пари така или иначе ако е мераклия ще си направи проучване и ще стигне до Ямаха от "М" сериите на старо или съответните Пионери и техникси от епохата, а който има много пари ще стигне до Макинтош, Крел, Гамут и т.н.

Реално дори за 500 лева не може да се купи усилвател с лоши характеристики, освен ако не е лампов естествено!

Сега е момента да добавя едно предупреждение!!!
Внимание: Ценовият клас между 1.500 и 10.000 лева е много опасен!!! По ред причини! Една от тях е че на него могат да попаднат семейства от средния клас, които по определен повод са решили да си направят добро с качествена техника, но не разбират и са склонни да се доверят на недобросъвестни продавачи! (А за продавачите недобросъвестността се предполага до доказване на противното!) Друга причина, е че там е пълно с продукти за ловене на балъци или неразбиращи! Някъде около тези цени се появяват и табелките Хай-Енд!
Пак Внимание: Купувайте си Хай-Енд и неща с такива табелки, само при условие, че живеете в хай-енд жилище, имате хай-енд доходи, карате хай-енд кола и носите маркови, ама наистина маркови дрехи! - ако някое от тия ви имущества е на стойност с по-малко от 6 цифри в евро, дори евтин хай-енд не е за вас и не се завирайте там къде не ви е мястото!

Типичен пример за чиста тъпотия са тия колони: http://www.avitel-bg.com/?page_id=11&record_id=137
100 годишен бял дъб?!? От бурета за уиски?!? Да му еба майката!  :D :D :D Акустични качества на материала на кутията?!?  :o :o :o
А някой знае ли че кутията служи за да държи в себеси даден обем от въздух и да спира интерференцията между вълните излъчвани от предната и задната страна на мембраната?!? В смисъл дори кутиите на бас рефлексните колони служат за това!

Цитат
Специфичната обработка получена при пропиването на дървото с течността, допълнително придава характерна специфика на звученето.
Иде ми да се застрелям в крака! Честно! Как подяволите звучи уискито?

Аз мога да ви кажа каква е далаверата! Ако случайно това е масив, а не фурнир, то купуването на стари бъчви е доста по-евтино от купуването на нов изсушен материал от дъб! В мащабите на точно тези колони и като знаем, че един квадрат дъбов паркет може да се намери за около 80-100 лева.
То разликата е като между 50 лева за материала за кутиите и 5 лева за материала за кутиите...  :D

Ето точно от такива глупости трябва да се пазите! Това е продукт за хора, които имат до около 1500 лева за колони и нищо не разбират! Обаче като им дойдат гости ще разправят за 100 годишния бял дъб (нямам представа какво е това и дали съществува, който иска да пита Гугъл) и за бъчвите с уискито, все Топ и Хай Енд работи  :D :D :D Ужас! Колони звучащи като бъчва?!?  :D :D :D

Бас Ман, моля ти се, крайните мнения са за екстремистките форуми пълни с индоктринирани педо****, пардов аудиофили, лашкащисе (не помежду си, па знам ли всъщност...) между състояния на депресия и еуфория и после пак депресия...

Ако имаш възможност да споделиш ценни съвети, знания и опит, това е мястото! Пусни си нова тема, озаглави я подобаващо, сложи обяснително под заглавие и сподели какво и защо знаеш. Например пусни си тема за хубави усилватели, тоест който се чувства по-претенциозен да чете там. Сподели в тази тема общовалидни неща, които търговците не пишат, а аудиофилите не разбират или премълчават и си ти!  ;)