Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
На първата снимка се вижда правоъгълна вълна възпроизведена в лабораторни условия от усилвател конструиран и произвеждан от Ангел Деспотов и продаван от него под марката Аналог Домейн.

Невероятното възпроизвеждане на правоъгълна вълна се дължало на някаква си схема "Ескалибур", която била революционна, невероятна и предстояло да бъде пусната на пазара.
Усилвателите на Аналог Домейн нямат официална ценова листа, но се говори, че са във високия ценови клас над 20.000 евро за моно блок. Тук е мястото да направя едно малко отклонение от темата за правоъгълните сигнали, че именно господин Деспотов е един от главните критици на производителите на говорителите Етер и особено много обичаше да ги осмива заради навика им да "преслушват" кандидатите за купувачи на нарочни интервюта за одобряване... а тя каква стана, Етер поне имат официално обявени цени...

Същата снимка на екана на неизвестен осцилоскоп е публикувана и на Фейсбук страницата на Аналог Домейн, където снимката е озаглавена с многозначителното "Надникване в кухнята: какво прави схемата Ескалибур толкова добра."


Същата снимка от екрана на осцилоскоп е поместена и на страницата за ревюта 6 луни (6moons), където журналистът е изпаднал в телешки възторг от свойството на тестовия експериментален и пред сериен Ескалибур за да се държи като "права жица" и прочее достойни за Иван Рачев от Етер Аудио епитети и сравнения будещи неприязън с наивността и наглостта си.


Направих и още нещо, хванах и сравних предна и задна полу-вълна от великото измерване на Ескалибур... ами с различна стръмност са, т.е. с различен наклон ;) и всъщност хич не са еднакви! - както се казва, за 50 евра толкоз, следващият път повече! - прилагам графично описаното сравнение, използвах програмата Пейнт да изрежа, обърна и сравня полу-вълните.


Аз обаче също имам усилвател правеняк 4 канала... правеняк, правеняк, 2х 65 вата транзисторен клас АБ с издуто пробивно напрежение през HP LR-4@85 Hz и 2х интегрален отново с издуто пробивно напрежение пак към 70-80 вата, през LP LR-4@85 Hz и Linkwitz transform. Нищо особено, няма скъпи части, просто тороид, много филтрови кондензатори към 200.000 мф, нормални стъпала, активни филтри и компенсираща верига... струва, нищо не струва, общо към 500 лева барабар с кутията и радиаторите...

Реших да измеря как възпроизвежда правоъгълна вълна при 20 кхз. моето непретенциозно чудо на техниката... И о'чудо! То го прави по същият начин, да не говорим, че май са му по-отвесни вертикалните линии, тоест покачва напрежението по-бързо ;) ! ;D ??? ;D А сега де!

Условията на измерването са 20 Мхз. осцилоскоп, генератор за 10 лева, товар 8 ома и около 8 вата отдавана мощност. Отне ми около 5 минути да направя цялата опитна постановка, като се извинявам, че твърде късно открих как да разтеггля изображението и да покажа по-малко вълни на екрана.

Прилагам снимка на екрана на възпроизведените вълни, както и на какво е подадено на входа на усилвателя. - мисля че е малко по-коректно от на Ангел мистификациите!

Следва снимка на възпроизведената от усилвателя ми вълна, моля да си отбележите, че на пътя на сигнала има активен филтър Линквиц-Райли 4-ти ред на 85 херца, което ако не се лъжа означава, че гледаме правоъгълен сигнал прекаран не през един, а през общо три усилвателя - два операционни и един крайно стъпало!!! Отделно усилвателя ми има и два атенюатора на пътя на сигнала, двойките канали могат да се атенюират по отделно и има и мастер волуме.



Ето и снимка на вълната подавана от генератора на входа на усилвателя.
Разликата във ввъншния вид се дължи на различния мащаб.



Специални поздрави на Ангел Деспотов и му желая успех в начинанията!  ;D

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Хоп, пляснах им цялата тема във форума на Ангел  ;D

Приемам облози кога ще имам бан и за колко време, дали перманентен или временен за няколко години. Последния ми беше 6 месеца...

Написах следното второ мнение:
Цитат
Ако пак получа БАН, автора на изделието да заповяда за право на отговор в моя форум penkiller.com, ще бъде внимателно изслушан.

Предупреждавам, че имам ОСЦИЛОСКОП и знам как да го използвам!!!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Съвършеният усилвател BG Audio Club Ангел Деспотов и Аналог Домейн

Изминали са 5 години. Сърфирайки във Фейсбук попаднах на снимка отвътре на някой от моно блоковете на Аналог Домейн и конструктора Ангел Деспотов.

Първото, което ми се наби в очите са кондензаторите Wima в загранването, които да фолийни, но евтини.
След това разгледах страницата, филтровите кондензатори са 50V/22.000 uf, което според каталога на Фарнел е доста евтин и нискотехнологичен елемент.
Вече има къде по-сериозни компоненти.
Благодарение на евтините кондензатори, същите са свързани последователно поне по два-три, което пък оказва негативно влияние върху другите им параметри. Виж това мнение за схема и обяснения от Род Елиът по темата с гротескно мощните усилватели.

Не можах да се въздържа и пуснах коментар...
Относно кондензаторите WIMA по 1$: http://penkiller.com/index.php/topic,1995.msg14737.html#msg14737 - наслагал съм най-високия клас за проба на филтрите...
Ето списъка с поръчката от магазина и цените: http://penkiller.com/index.php/topic,1995.msg14795.html#msg14795

Не знам какъв трябва да си за да не изчакаш отговора. Страх.

Както и да е. Ангел Деспотов се се главозамайващи, защото бил направил усилвател, който е много хубав и много мощен. Пробивното напрежение се управлява съобразно сигнала, това било уникално... Само 30 години след Ямаха и техния hyperbolic conversion circuit...

Да не казвам голяма дума, но ще проучва дали мога да поръчам 2kW усилвател, който не отстъпва на неговия. А защо не и 8kW. Ще документиран цената на компонентите и ще пусна схемата.

Даден му е линк към тази тема. Ако желае да влезе, да прочете, да се регистрира, да каже какво мисли. Няма да му сложа бан.

Заповядайте снимки на моя направи си сам усилвател за 500 лева, който използва същата вътрешна топология и минимум същата елемента база като захранване, опроводяване и букси.







Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Re: Re: Направи си сам усилвателя за IKEA Bowl Speakers
« Отговор #3 -: Януари 03, 2019, 03:16:09 15:16 »
Съвършеният усилвател BG Audio Club Ангел Деспотов и Аналог Домейн
И така, аз още 2009-та в темата за Съвършеният усилвател съм му написал задание и маркетингова стратегия. Малко по-късно направих Пенкилер.
Дали не съм си ги написал на себе си?
В едно съм сигурен, усилвател се прави по-лесно от озвучителни тела.

Твърдя, че изделията на Analog Domain Audio на 100% изпълняват написаното от мен преди 10 години!
Тогава имах предвид cost no objective версия на Ямаха MX-1000.

Моите мнения в темата на Ангел:

1. Мощност 500 вата на канал едновременно при 8 ома, а ако може и повече - има доста примери, че 500 вата е стандарт от определено ниво нагоре.

Филтрови кондензатори минимум 2Х 50.000 микрофарада на канал, а реално трябва да са по 400.000 на канал... Естествено при достатъчно силно и не инертно захранване може да са необходими много по-малко, но няма как да го обясниш на някои хора, затова 400.000 мкф на канал и собственика ще спи като бебенце

Захранване - 8 киловата. 2Х500@8ом е 1000, @4 ом е 2000, @2ом е 4000 и ако ефективността е прилична...

Най-новите и най-големите транзистори с най-съвременните силициеви кристали кристали... Добре е да се изберат такива за които Сайънтифик Американ е писало преди не повече от 5 години... може да не е точно това списание, но Ангел ще ме разбере...

Възможно най-ниско съпротивление в изхода!!! - това е важно колкото почти всичко предходно! Това изискване го давам, защото знаем какво прави обратната връзка - усилва резултатите от обратната индукция и ги връща на говорителите... Следователно максимален дампинг фактор.

Да не грее! Плащайки за идеалния усилвател искам да го слушам и след 20 и след 40 години! Температурата вижда сметката на всичко, на кондензатори на транзистори. Един идеален усилвател трябва да не допуска температурата вътре в кутията си, трябва да бъде максимално студен за да не се саморазрушава.

Във връзка с последната точка малко отклонение. Избрах МХ-1000 пред С85, който е всепризнат и аудиофилски просто защото втория за 2-3 часа работа загря като котлон, което плаши и говори за компрометирана дълговечност.

Транзисторите трябва да са много - 8, 10 или ако искате 20 на канал и трябва да са големи, радиаторите трябва да са още по-големи и външни. Транзисторите задължително трябва да са хай-тек както вече подчертах. Кондензаторите също трябва да са последно достижение на техниката. Вече има 1 фарад колкото бурканче за детски храни за съжаление са 12 волта...

Има 20 годишни усилватели с посочените от мен показатели, което значи, че нашият идеален усилвател трябва да е по-добър от тях, с по-високи показатели във всяко отношение. Само един по-слаб показател какъвто и да е той и каквото и да е обяснението ще го направи неспособен да отстоява претенциите си.

Технологиите и лекото, но необходимо усложняване, не са противни ако са целесъобразни. Може да се постигне постоянен клас А и без да подаваме 50 ампера подмагнитване/преднапрежение постоянно, просто ще ги подаваме постепенно според нуждите... Не е казано и че трябва да има преднапрежение или че то трябва да е огромно. Това зависи единствено от конкретните транзистори и техните характирестики.

И последно. Според мен разработването трябва да тръгне от транзисторите - да се намерят най-добрите такива, най-качествените, най-комплементарните и т.н. и да им се търси схема, голяма, мощна и силна схема. До колкото е възможно сигнали по писти не трябва да текат - в това отношение трябва да има обемен монтаж, по писти могат да текат само захранване и разни комутации.

Естествено трябва да е само стъпало без пред, но може и е добре да има атенюатор за всеки канал.

Шасито - трябва да е много стабилно, стругована отливка най-добре. Трябва да се предвиди общо замасяване на всичко, пред, СД и говорители. Може шасито ако е медно да играе ролята на буферен капацитет на всички маси, а то самото да е в земя. 10-15 мм медна плоча ще свърши работа със съответното укрепване. Може да се обработва термично и да се отглежда със съответните температури и накрая да се закали за постигане на съответната твърдост.

Даже вече като се замисля, това с медната плоча е задължително.

Има и още, но за сега толкова  Нещото за да му стана аз клиент например трябва да превъзхожда големите Ямахи, Крел и САЕ...

ТХД трябва да е в порядъка на 0.0003% за пълна мощност за 8 ома.

Честотната лента трябва да е 5 херца - 100.000 килохерца. Естествено скалите с мека светлина са задължителни, както и дигитален екран с числово изражение и избор пик-текущо и за скалите и за екранчето.

Сега вече спирам.

Поздрави.

2. Забравих да допълня, че не държа на моноблокове, за мен те не значат нищо. Достатъчно е всичко да е достатъчно далеч едно от друго и цялото да е достатъчно голямо с добре подредени кабели. Естествено подредбата максимално трябва да отчита индукцията и влианията... много максимално!

За да се доизложа, ще допълня нещо много важно.

Потребителя на продукт наречен "Идеален Усилвател" ще потребява не толкова неговата идеалност, колкото неговата мощност. НО! Но ще иска всичко да му е по-голямо и по-идеално за да си вярва и за да се чувства добре. + Едно от най-важните неща никой в това число и собственика няма да е в състояние да намери кусур годен за описание с думи... с никакви думи!

Идеалният усилвател има две по-малко идеални братчета.
Едно достатъчно по-малко за да не трябва да махаш телевизора за сметка на усилвателя, тоест с приемливи размери и тегло.

И още едно по-финно и елегантно и още по-евтино със същата технология но без извращенията.   

Мерцедеси има всякакви нали? Ама хората говорят за SLR, S-класа, АМГ, Брабус и Кубче нали? А всъщност най-добрата им кола винаги е била 6 цилиндровата Е-класа   и най-много се е продавала 4 цилиндровата дизелова Е-класа...

Ангеле, направи АМГ, КУБЧЕ и Макларън СЛР, а продавай Е-класи на хората... същите транзистори, но вече конструирани от инженер мислещ и за икономически параметри... Най-евтиният вариант трябва да бъде 3 пъти по-скъп и три пъти по-мощен от еквивалентен евтин усилвател. Това прави 900-1000 лева за 2Х150 вата без компромиси. 2000 + лева за 2Х250 с леки извращения и 7-10.000+ за ТАТКО :P - ТАТКО трябва да е с по минимум 3 сантиметра по-голям във всяка посока от всичко, което може да се види някъде...

Последния естествено трябва да съдържа части за поне 3-4.000 и да е по-скъп от усилвател на JBL за ония големите им скъпи неща дето всеки ги знае (ония де'т са по 7.500 парчето).

Поздрави.

3. Мосфет само за захранването нали? Щото ако са крайни при тия мощности може да не ни трябват ОТ   

Крайните да са би полярни и по възможност схемата да не е пуш-пул. Тази система винаги ми е будила недоверие.

Не обичам изчанчени и дизайнерски дизайни, първо защото просто не ги харесвам и второ, защото са преходни и могат да омръзнат.

Дизайна трябва да бъде неутрален и максимално сериозен за да не привлича внимание върху себеси. Едно не обработено пърче плат пали въображението на шивача и клиента много повече, защото възможностите в този момент са безкрайни... Ако плата вече е разкроен или боядисан възможностите са много по-ограничени.   

Най-добре черно с не натрапващо се осветление. В никакъв случай синьо или бяло.

Сатениран алуминий също не е лошо. Ямахите имат преден панел с такава текстура, че като прокараш леко пръст ти се струва, че метала има мелодия, че нещо е закодирано в грапавините.

4. Заповядай,

сетих се нещо много важно.

Идеалния усилвател има изходи за А и Б колони   обаче, не какви да е а отделни.

Като така и така ще имаме 20 транзистора на рамо (мисля, че се разбрахме по този въпрос!  ) Можем да направим конструкция с релета, която да позволява да се избира броя на транзисторите за всеки канал   

Ако изберем такава схема можем даимаме не 2 а цели четири атенюатора, които да се назначават свободно на всяка от четирите групи транзистори.

Резултата накрая ще е, че ще можем да определяме мощността на всеки канал свободно и ще можем да правим БИ-амплификация дори на системи от нискочестотни и средно/високо честотни с различни чувствителности   

Като така и така ще правим технологичен и сложен монстър и така и така ще прекъсваме сигнала с релета за да го прекараме през различни атенюиращи вериги, може да добавим и активни филтри за сигнала, естествено свободно настройваеми в диапазоните под 50-2000 херца и над 50 до + безкрайност херца...

Така като се замисля направо да го правим с изходи А, Б и Ц с по три активни филтъра на канал (може и да се изключват) и към псеки изход да могат свободно да се адресират крайни транзистори.

В такъв случай ни трябват и по три обратни връзки на канал, но това лесно се решава, като всяка тръгва от изходните конектори и също се комутира заедно с транзисторите.

Алтернативно може да се предложи в комплект и активен филтър - външен, а усилвателя да има избор измежду 1, 2 и 3 входа, като възможността за избор на броя на транзисторите, трите изхода и атенюаторите си остават.

Поздрави.

5. Колеги,

Има доста усилватели с атенюатори на входния сигнал? Няма загуба на качество.

Освен това атенюатор е понятие а не име. Как ще бъде изпълнен дали с малко усилвателче на сигнала или с някаква друга схема или с потенциометър вече е друг въпрос.

Целта е с идеалния усилвател да направим би или три амплификация без изобщо да употребяваме пасивни филтри.

Може да е в разрез с някой канон, но аз като потребител имам нужда от това. За мен е най-добре конструктора на усилвателя да е и конструктор на активните филтри и атенюаторите, вместо да вземам идеален усилвател и да му компрометирам входния сигнал с процесори и т.н., които не са комплект с апаратурата.

Послепис (обяснителна записка)
Освен електронни инженери, акустици, специалисти по слаботокова техника и други подобни основен двигател на DIY са и хората имащи нужда от техните изделия. Кой знае повече, кой по-малко няма значение. Става ли ясно какво му трябва да DIY-ър като мен? Става. Би или Три Амплификация, активни филтри, възможност за избор на силата на каналите и гъвкавост. Да мога да си купя от магазина говорители, да им скова кутии и направо да почвам да слушам... това най-малкото спестява по няколко стотака всеки път когато трябват филтри и т.н.

Поздрави и на който му се плаче... ми да си плаче .

6. Идеалния усилвател трябва да е огромно безкомпромисно чудовище, да бъде сложен като архитектурата готическа катедрала, да вдъхва респект с безсмислието на някои от решенията си. Естествено тези безсмислия трябва да имат някакво привидно основание.

Пример за демонстрация са управляващите транзистори на преднапрежението, които се командват с лазер... Просто са се чудили как да направят по-скъпо нещо, което така и така има транзистори за има-няма 1.000-2.000 лева и това са най-скъпите транзистори на света! щом 100 ватов Тийк кара с транзистори Тошиба за 40 лева и се води егати якия усилвател... смятайте ако се намерят транзистори за два бона...

п.п. аз ако си поръчвам усилвател можете да не се съмнявате, че ще си го поръчам именно така както го описвам или няма да играя.

7. Вижте,

Недейте да се засягате или да коментирате все едно претендирам че съм се изразил точно. Ок. Нека да са пакетни превключватели. Нали става ясно. Мислех, че някой ще се сети, че не е лошо и един полу-технически грамотен потребител да каже какво иска. Един вид гласа на народа...

План максимум трите ленти с идеално разпределена мощност (със съответният запас за средите и високите) и без пасивни филтри. По-идеално няма как да бъде.

Поздрави!

ЕДИТ: забравих да допълня, че Ръководителя каза, че Ямахата ми е Пуш-Пул, поради, което си връщам назад думите, че Пуш-Пул не е готино. Идеалният усилвател е именно такъв.

8. От едно качество и размер нагоре вече няма значение колко по-добър е усилвателя.

Ако се подобрят характеристиките на Ямаха МХ-1000 и М85, на някой голям Крел на JBL на Пионер Рифърънс и т.н. е напълно достатъчно! Останалото е гъвкавост и мощност.

Пак да припомня за високия среден клас... Защо Е500 (чочоне) и М5 Е39 (V са легенди? Защото това са супер версии на коли, които и без това са всичко, което е необходимо на нормалните хора. Имат купища копчета, всички възможни системи, дебели гуми, кожени седалки и т.н. Тоест абсолютно всичко набутано в нещо, което и без друго е абсолютно всичко и на всичко отгоре в 99% от случаите а много повече от колкото някога ще ти потрябва... - това е печелившата формула.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Re: Re: Направи си сам усилвателя за IKEA Bowl Speakers
« Отговор #4 -: Януари 03, 2019, 03:20:35 15:20 »
Съвършеният усилвател BG Audio Club Ангел Деспотов и Аналог Домейн
Скрийншотове от темата в БГ Аудио Клуб за Съвършеният усилвател.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Re: Re: Направи си сам усилвателя за IKEA Bowl Speakers
« Отговор #5 -: Януари 03, 2019, 03:36:56 15:36 »
Съвършеният усилвател BG Audio Club Ангел Деспотов и Аналог Домейн
Продължение на скрийншотове от темата за Съвършеният усилвател...

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Re: Re: Направи си сам усилвателя за IKEA Bowl Speakers
« Отговор #6 -: Януари 03, 2019, 03:54:30 15:54 »
Направих най-големите и най-добрите DIY колони в България.
Имам усещане, че един стерео усилвател 2х1000 на 8 ома ще излезе по-евтино. Защо да не успея при положение, че ползвам квалифицирана помощ.
Ще си спазя собственото задание.
Умерения софистикейшън също ще го изпълня.

Този път обаче всичко ще бъде документирано на английски в специален сайт.

Ще започнем от тук: https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_gain_control
Едно такова серво в bias-а...
Разбира се доразвито. От този патент от 1925-та са започнали и Ямаха.
След това ще направим reverse engineering на Ямаха MX-1000.
Накрая ще скалираме всичко до 1000W в 8 ома на канал.
За захранването не съм убеден, че ще останем на тороид, но не го изключвам. Захранването има не пренебрежима механична компонента, която по-трудно се преодолява с тороид.
http://www.thevintageknob.org/yamaha-MX-10000.html
http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/yamaha-hyperbolic-conversion-amplification-hca.737425/
https://www.diyaudio.com/forums/solid-state/152734-yamahas-hyperbolic-conversion-amplification-hca-circuit.html

Пак ще ги прочета.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Едно от най-безмислените неща е да правиш мощен усилвател от евтини части по-конвенционална схема.
Род Елиът: http://sound.whsites.net/project117.htm

Блок схемата на истинските state of the art усилватели от края на 80-те е съвсем различна. Тя не следи само пробивното напрежение, тя компенсира изкривяванията, грешката при превключване и много други неща и между другото държи усилвателя в режим подобен на чистия клас А.
Дори споменаването на истински технологични машини като Ямаха МХ-1000 и MX-10000 в тема за изделията на Аналог Домейн е грешка. Ямаха работи в истински клас А, защото държи транзисторите постоянно включени и освен това захранващото напрежение се управлява като в клас H. И освен това пробивното напрежение е пропорционално на сигнала.

Класове G и H: https://en.wikipedia.org/wiki/Power_amplifier_classes

Случая с Аналог Домейн е клас G превключващ между няколко захранващи напрежения. Признава го във видео с осцилограма.

Изглежда все едно усилвателите на Ангел се правят с бюджет, който е 3-5% от официалната им продажна стойност. ~80 транзистора х 20 лева и ~40 кондензатора х 20 лева, като тези цени са завишени. 2.400 лева по магазински цени на дребно, тоест 1.000 лева, останалото да е още толкова. Продажната цена на тези изделия е по 30-40.000 паунда или към 90.000 лева.

45 кратна разлика между цената и стойността е доста неестествена за тази ценова категория на доста приличен автомобил от висок среден клас. Обяснението? Има такова, но то не е и не може да бъде предмет на настоящото обсъждане.

* * *

Това което разбирам от проучването, е че свойствата на частите обуславят заданието за параметрите на изделието.
Самоцелната мощност изисква компромисни решения в схемата и компромисен избор на части. Това не е нито технически издържано, нито аудиовидео.

Например Ангел никъде не споменава slew rate на усилвателите си, не го казва дори при директен въпрос в интервю.

* * *

Очевидно McIntosh имат 1.2 и 2 кВ модели в 8 ома, които струват около 25.000$ за чифт, като получавате 6големи кутийки, четири моноблока и два изходни.
Има достатъчно други марки с дори по-добри характеристики.
Има и направи си сам схеми и готови изделия.
Не знам кой е идеалния усилвател, но съм съгласен с принципната концепция, касаеща ценообразуването му. Определено даваш сериозно предизвикателство на аналог домейн. Преди време разглеждах Интернет страницата им и достигнах до изводи, които са написани от теб по-горе.  И за да не сме като в приказката за киселото грозде, и да имах 40 - 50 000 евро за прахосване не бих ги дал точно за такива изделие.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Упътването на Макинтош...
След като го прехвърлих намирам, че повече няма смисъл да се занимавам с темата.
Макинтош има супер модерни транзистори с вградено термо серво, т.е. с 5 крака, работи в клас H, a не G и освен това управлява и биаса заедно със сигнала.
Несравнимо и като схема и като елементна база и като изпълнение.
Да не говорим за съгласуващия трансформатор. Машината е пълна с недостижими решения.
Има още доста примери.
Оказва се, че разсъжденията и още повече усилията по темата са безпредметни.
Дори производители на единични бройки усилватели публикуват фазова характеристика и slew rate.
Губенето на още време в проучване ще доведе само до още такива резултати, скъпата и Маркова техника има скъпа и модерна елементна база и не конвенционална схема.

Има ли смисъл да се копира или конкурира техниката на Ангел Деспотов?
До колкото всичко в неговите усилватели е меко казано конвенционално, не. До колкото това са просто клас G с клас H в биаса, което е блок схема от 70-те, то не представлява интерес.
Най-малкото очевадната прилика с евтин и непретенциозен DIY е просто смехотворна.

Копие на Ямаха МХ-1000? Защо, ямахите още се намират. Макинтош са отишли доста далеч за да излязат от предначертания в края на 80-те шаблон.
Нито Аналог Домейн, нито Макинтош са създали еквивалентна принципна схема. По-големи, скъпи и луксозни може би. Нивото на големите фирми е недостижимо и като R&D и като хора работещи за такива компании, когато компаниите решат да харчат пари за мозъци.
Просто е излишно да се разсъждава.

По отношение на мощността. Тя наистина никога не стига.
Имам 396 вата в 8 ома, 600 в 4, 1000 в 2 и стабилност в 1ом. Както и два чифта огромни колони.
Peak hold метъра никога не е отчитал 396. Близо до толкова, да, но максимума никога. Това би трябвало да означава, че съм от малкото щастливи хора на които им стига мощността. Около 300 вата са предостатъчни при около 90 децибела чувствителност. Нагоре дори голямо помещение ще започне да ограничава двойка стерео колони. Под голямо имам предвид дори малък физкултурен салон.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Не знам кой е идеалния усилвател, но съм съгласен с принципната концепция, касаеща ценообразуването му. Определено даваш сериозно предизвикателство на аналог домейн. Преди време разглеждах Интернет страницата им и достигнах до изводи, които са написани от теб по-горе.  И за да не сме като в приказката за киселото грозде, и да имах 40 - 50 000 евро за прахосване не бих ги дал точно за такива изделие.


Аз като прочетох за какво става въпрос в Макинтош си признавам, че искам да притежавам такава техника. Тя е сериозно направена от сериозни хора със сериозни части по сериозна схема.

Оттеглям всякакво предизвикателство, не се занимавам с такива неща.
3% себестойност на мен ми говори друго.

Какво ще стане като докажа, че световната елементна база и общоизвесните схеми работят, когато ги поръчаш на кадърен професионалист да ги сглоби рутинно. Ще сглобя един усилвател и после ще се окаже, че няма кой да го купи, а и на мен не ми трябва.
Най-много Ангел да научи нещо или да го подтикнем да вкара малко по-читави части. От три снимки под капака на изделията му и на трите кондензаторите са различни.

Като цяло изглежда е гледал Макинтош и Ямаха. Сигурно и други. За мен по-добре Макинтош и Ямаха, благодаря!

Никога не бях ровил в Гугъл за усилватели. Има изключително много Хай енд и мощни усилватели. Всичките си приличат. Повечето ги хвалят устно.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Допълнение: мислех, че хубавите транзистори са по 20 лева. Оказа се, че са по 2-3-4 и то такива каквито използва Нелсън Пас.
Очевидно от теста с осцилоскоп едно евтино усилвателче вади по-хубава правоъгълна осцилограма на 20 килохерца от няколкокиловатово чудовище. Може да не е на 2 киловата, но не е и на миливати, до колкото си спомням теста беше при 40-50 вата при мощност на усилвателя 65 вата на канал.

Бюджет от до 2-3.000 лева позволява направата на много висококачествен 1000 ватов усилвател.
При това със задължителното присъствие на авангардни и оригинални технически решения, които да му дадат нужната степен на ексклузивност. В списъка отсъства както активен серво биас, така и клас G или H, които са за пестене на енергия и се водят не аудиофилски. Макар че H и съответната защита присъстват в еталонни образци като Макинтош. Независимо от това, дори само 90 децибела чувствителни колони в над 100 м2 помещение и над 300 м3 обем никога не достигат 400 вата с колкото разполагам аз. При положение, че не спирам усилването заради кривене от какъвто и да било характер, просто става силно и ми е неудобно от съседи (на къща) или от останалото население, което започва да се притеснява независимо, че е изгонено на двора при плътно затворени прозорци. Чувството е все едно да караш с 300... карал съм кола с 275, малко по-бързо се усеща на над 300 вата. Това не означава, че 1000 вата са напълно излишни. мощните усилватели са като мощните автомобили. Макар че караме S500 с 455 коня със 140-160 и ни харчи 9-10, конете му не са напълно излишни и макар, че почти никога не караме мустанга да завива с 0.9g, нещо на което несъмнено е способен, стабилността му подобрява потребителското изживяване дори при умерено возене на бременни.

Мощните усилватели имат категоричния и сериозен звук, който много трудно може да се опише.

Ако има сериозни хора, които търсят сериозен звук да се свържат с мен, проучването все пак не беше напразно. Достигнах до блок схема на не хай-енд усилвател със супер Hi-Fi параметри и супер показатели, който е достъпен и е достатъчно усложнен и качествен за да ви радва факта, че го притежавате.
Не се ласкай, но на много хора ще отвориш очите. Аз лично от доста време се интересувам от усилвателите. Моите по-скромни изводи кореспондират с твоите.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 4435
    • Профил
Нещата се подреждат с усилвателя, даже вече си го представям :-)
Не че нямам Ямаха MX-1000.
Кутията изобщо няма да бъде конвенционална, имам достъп до материали до които другите нямат, може да стане много интересно.

За един ключов компонент от блок схемата не се знае много и мислех, че е нещо като светия граал - непридобиваеми от простосмъртни изходни суровини. Обаче се оказа, че има конвенционален, или почти, подход, който осигурява нужните параметри...

Не съм сигурен дали искам да отварям очите на някого.
Мога да отворя очите на накой със същия журналистически подход като мен, който в същия момент си задава същите въпроси. Такъв най-вероятно няма. Може с теб да имаме припокриване.

Само ще сипя на готово на злобните терористи лепачи на LM-и и TDA-та, които след това ще продължат да ме презират, защото не разбирам от усилватели колкото тях.

Ако има някой с реален интерес да заповяда на сериозен разговор. Колкото и загадъчно да звучи това.