Здравей Гост

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Toshko

Страници: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 387
5461
Много важно! Нали знаеш, че при повечето модели опелски кутии, разликата между два съседни номера е диференциала. Например Ф16 - дълъг диф, Ф18 къс диф, а разлика между кутиите няма  ;) Разликата идва от броя на циклите необходими за да се пренесе един и същи въртящ момент, повече цикли, по-голям рейтинг, по-малко, т.е. по-дълъг диференциал, по-малък рейтинг, т.е. Ф с по-малко число.

Та най-вероятно имаш Ф14 или 16 с дълъг диференциал.

п.п. говоря наизуст!  :D

5462
Some more plots

First picture is 120W@3m, acoustic environment excluded




This below is 120W@3m with acoustic environment included:


And drawing of the design:

5463
Рисунка на общ план на системата.

5464
Още симулации

5465
Наука / Re:"HAARP"
« -: Юли 15, 2011, 10:58:08 10:58 »
Пак за HAARP, ето Уикипедия: http://en.wikipedia.org/wiki/High_Frequency_Active_Auroral_Research_Program
Официалните данни са за мощност от 3.6 мегавата... това не е чак толкова много, онагледено, тази мощност се равнява на около 4 броя тунинговани 6 цилиндрови турбо двигателя от Тойота Супра или Нисан Скайлайн работещи на пълна мощност.

Например Ту-95 Мечката има мощност от 4Х11000 киловата, или 4Х11 мегавата  ;) , което са общо 44 мегавата! http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95

Самолет с мощност 3.6 мегавата е Летящата крепост Б-17 http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B-17_Flying_Fortress#Specifications_.28B-17G.29 той има 4 звездообразни двигателя по 1200 конски сили, което е 4Х895 киловата или иначе казано точно 3.6 мегавата...

Няма документиран случай, Б-17 или Ту-95 да са предизвикали земетресение, въпреки, че едното е участвало във втората световна война и му се е случвало практически всичко, което може да се случи на един самолет, а другото е експлоатирано от руснаци, което е предпоставка за разнообразна и интересна съдба  :D

Що е то фазирана антена или фазирана антенна решетка?
Това е антена, която се състои от много клетки, които могат да излъчват синфазно, противофазно и във всички фази помежду, като по този начин управлява посоката на лъча си.
Фазираната антена е технология достъпна на домашния радиолюбител, осъществява се като се използват пистите на печатна платка за да се оформят две или повече антени към които да бъде подаван синфазен или дефазиран в различна степен сигнал. Такава антена може да управлява както посоката, така и насочеността на излъчването си (от 180 градуса диаграма на излъчване в предната полусфера, до концентриран лъч). Тази технология се използва и при GSM антените, защото позволява да се управляват обхвата и покритието без антената да се движи физически. Обикновенно релейните антени и антените за покритие са отделни устройства, защото едните са за далечна връзка с други релейки и излъчват концентрирано, а другите доставят сигнала до крайния потребител.
Нищо не пречи обаче, една антена да може и двете, въпрос на дизайн.

И докато предизвикването на земетресение с такава малка мощност е крайно невероятно, то предизвикването на ефекта на възбуденото нишесте на пътя на балистична ракета или облъчването и следеното и с концентриран лъч са две доста по-вероятни приложения на такава система  ;)
Както е известно на любителите на астрономията и космонавтиката, йоносферата не позволява радио комуникация с бързо движещи се в нея обекти, заради облака от плазма или там каквото е, който ке формира около тях. При определени условия не позволява и радарното им откриване пак по същите причини.
Друг общоизвестен факт, е че и руските и американските бойни глави (аск гугъл и уикипедия за това как функционира междуконтиненталната балистична ракета и какви са фазите и) са стелт, тоест неоткриваеми за радарите. Неоткриваеми, докато не си направиш голяма фазирана антена, която може да ги следи през цялото време от изстрелването им без да ги изпуска и да знае точно къде отиват  ;)
И като план максимум и едно добро пожелание, тази антена евентуално би могла да повиши критично плътността на йоносферата на пътя на бойните глави и така да ги унищожи (ефекта на възбуденото нишесте - аск гугъл, уикипедия и книгата да навлезем в науката с игри  :D) - метода и така е известен и описан, но до сега беше с физическо привнасяне на прахоляк от частици (напр метален прах) на пътя на ракетата или баражен огън с друго ядрено оръжие. - справка един филм с Джордж Клуни, където той е пилот на стратегически бомбардировач  ;)
Сега пак за международните и междуконтиненталните радио любители. Който е говорил с Канада и Австралия през антена на покрива на блока, знае че сигнали с определена дължина на вълната пътуват много надалеч, защото се отразяват и от йоносферата и от земната и океанска повърхност и така на зигзаг се домъкват до адресата. Условията са най-добри, когато и излъчващият и приемащият се намират в тъмната част на земното кълбо едновременно, тоест тия работи се правят след 5-6 вечерта и рано сутринта.
На същият принцип разчитат и старите радио релейни станции за радиолокация на военните. Такава локационна система се изгражда като на охраняваната територия се изгради мрежа от приемо-предавателни станции (ЗиЛове тъпкани с електронни лампи), а обектите се засичат не по тяхното отражение, а по сянката, която хвърлят. На тази система не и пука дали самолета е стелт или не, тя засича всичко  ;) изоставена е защото е много скъпа и защото е пасивна по отношение на други сигнали и не разпознава чужд/свой.

Какво според мен са направили американците? Голяма релейка, която с една антена върши цялата работа и може да засича радио сянката сигурно на всичко що лети по земното кълбо или голяма част от него  ;) на бас, че компютрите, които работят с антената консумират над 3.6 мегавата! Тоест повече от самата антена  ;)
Другото вече го казахме, радио осветяване на един или повече потенциални вражески обекти представляващи заплаха, особено през фазата от полета им, която иначе е невидима за радарите.

И понеже знам, че хората ги мързи да четат, ето цитат от Уикипедия:
Цитат
Related facilities

In America, there are two related ionospheric heating facilities: the HIPAS, near Fairbanks, Alaska, which was dismantled in 2009, and (currently offline for reconstruction) one at the Arecibo Observatory Link text in Puerto Rico. The European Incoherent Scatter Scientific Association (EISCAT) operates an ionospheric heating facility, capable of transmitting over 1 GW effective radiated power (ERP), near Tromsø, Norway.[13] Russia has the Sura Ionospheric Heating Facility, in Vasilsursk near Nizhniy Novgorod, capable of transmitting 190 MW ERP.
;)

Ето, даже го има в гугъл мапс:

Имат даже и пощенски адрес: HAARP
Gakona, Аляска 99586

Поздрави!

5466
Наука / Re:"HAARP"
« -: Юли 15, 2011, 10:00:10 10:00 »
По начало съм скептичен към конспиративните теории.

Въпреки това, тези на които им е интересно, могат да потърсят днешното предаване на Гала, отделиха на Хаарп около 10 минути.



Haarp

ChemTrails е името с което привържениците на конспирациите наричат следите в небето, които приличат на самолетни, но според конспиративистите, това са химически вещества изпръскани на голяма височина.
Уикипедия за химическите следи: http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_conspiracy_theory
Отличавало ги това, че остават в небето много по-дълго от самолетните следи на които приличат и след това се разстилат в едни облачета, които образуват плътна пелена.

Добре де, ама нали някой трябва да дойде да ги изпръска тия следи? Аз съм скептично настроен по въпроса.

Дел, ако си чел повече по въпроса, дай малко линкове да се образоваме за тоя Хаарп.
Току що Еленко Ангелов и Гала му приписаха разни земетресения, вклъчително и на наша територия.
Добре де, ама те му приписват и земетресението в Япония.
Да, ама в Япония си има такива земетресения предизвикани от близоста до границата между континентални плочи, които се движат активно. Нав сичко отгоре следите от предишни земетресения и цунамита могат да бъдат проследени, както от съвременната епоха, например от преди няколкостотин години, за когато има даже писмени свидетелства, до минали геологични епохи преди милиони години.
Тоест там стават такива земетресения и такива цунамита циклично и през определен период, който беше около 200 години за по-малките цунамита и малко повече за големите.

Оххх... току що отвързаха кучетата  :D защо на лева не пишело, че е гарантиран със злато  :D ся тряа им отваряме тема да ги ограмотяваме за отпадането на златния стандарт по целият свят  :D

5467
Не е много добра комбинация, защото нитрометана също изисква дообогатяване с гориво, понеже отделя кислород при разпадането на молекулата. Тоест не е точно гориво, а по-скоро взривно вещество, те съдържат окислителя в себеси.

Единица тегло метанол пък изисква приблизително наполовина по-малко въздух за да изгори напълно.

http://www.google.bg/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=%D0%BD%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BD

и

http://www.racing-fuels.net/

Тия типове са написали, че ако добавим 1/11-та част от горивото нитропауър, трябва да увеличим подаването на гориво с 6%... хъммм!  ;)
Добре, ама там пише също, че добавката съдържа едва 43% нитрометан...

1 литър съдържащ 43% нитрометан, добавен към 10 литра, прави 3.9% нитрометан. т.е. 430 см3 са 3.9% от 11 литра.
Тия 430 см3 обаче изискват допълнително обогатяване с цели 660 см3 бензин, което са цели 481 грама бензин...
Тоест дори в отсъствието на друг окислител (напр. въздух) 430 см3 нитрометан и 660 см3 бензин ще са достатъчни за пълно или почти пълно изгаряне.

Метанола изисква приблизително двойно по-богати смеси, ако бензинов турбо двигател изисква 12:1 смес въздух:бензин, то ако горивото е метанол, сместа ще трябва да е около 6:1.

Следователно, ако ще правиш мокра нитрометанова система, ще трябва да гониш смес от 3.1:1 метанол:нитрометан. А ако отчетем, че едни 600-те см3 гориво си ги носия самата добавка, значи 430 см3 чист нитрометан изискват около 1200-1300 см3 бензин, то при употреба на чист нитрометан сместа метанол:нитрометан става близо 6:1...

И между другото, за коли с МАП сензор е доста по-слОжно, защото картата за обемната ефективност е направена за двигател работещ с въздух и бензин при смеси в границите на 11 до 17:1. Това е картата по която се дозира горивото, но би трябвало да го знаеш след като сам си пишеш софтуера.

Въпреки, че ако мократа система е добре настроена, тя сама си носи и горивото и окислителя, всичките тези течности заемат място и реално дозиращата система за бензина започва да разчита на не верни параметри. Реално в двигателя ще е постъпил по-малко въздух, защото метанола и нитрометана ще за заели някакво място в цилиндъра, но ЕКУ-то ще дозира горивото без да отчита това обстоятелство.

Затова можеш да започнеш с мокра система впръскваща 3:1 метанол и нитро добавка с 43% нитрометан без да коригираш нищо по инжекциона. Естествено сместа ще се окаже по-богата от нормалното.
След това ще започнеш да намаляваш количеството метанол докато получиш нормална смес, например 12-12.4:1 когато работи нитро системата.

Имай предвид, че има сериозна опасност широколентова сонда да се обърка при работа на нитрометан, метанол и бензин. Тя всъщност мери количеството остатъчен кислород и за да получиш вярна смес трябва да и кажеш какво е горивото  :D за да ти извади вярната смес, например 6:1 за метанол и 12:1 за бензин... проблема, е че няма какво да обясниш на сондата, когато двигателя раоти и с двете и с още едно трето гориво  :D
Затова ако мериш, остави настройката като за бензин или най-добре мери в ламбда число и превръщай сам в смес, като умножаваш по стоихометричната смес на бензина.

Между другото, ето една много полезна таблица за плътностите на различни течности: http://www.simetric.co.uk/si_liquids.htm

Поздрави!

5468
Some More plots


On an off axis response 1w@1m


On and off axis response 1w@3m


5469
Още малко симулации, този път по оста и извън нея, нещо като кръгова диаграма на насочеността.

Едните симулации са при 1 ват на 1 метър, а другите при 1 ват на 3 метра.

5470
Ето малко повече подробности за честотния отговор на отделните говорители и филтъра.

Зеленикавия пунктир е електрическия сигнал.

5471
Формула-1 (Grand Prix) / Отиде си Ричард Груев
« -: Юли 14, 2011, 09:07:45 09:07 »
Човека, който е запалил много от нас по моторните спортове още докато бяхме деца.
Професионален спортен коментатор, който увличаше всички с любовта си към автомобилите и пилотите. Той беше от малкото хора, които могат едновременно да имат лични симпатии и пристрастия, и в същото време да не ощетяват почитателите на останалите пилоти.
Под негово ръководство Шумахер се бореше с Хил, Вилньов и Хакинен, преди това е запознавал зрителя с характерите и кариерите на Аертон Сена, Ален Прост, Найджъл Менсъл и всички останали легенди на Формула-1.(
Уикипедия за Ричард Груев

Той е човека благодарение на когото Формула-1 започва да се излъчва в България през 1986-та. Като имам смътно подозрение, че съм бил зрител ако не на първото излъчено по БНТ състезание, то със сигурност на някое от първите, когато един болид изхвърча от пистата на старт финалната права (не зная на коя писта) и от него остана само кокпита на пилота, който се озова на трибуните, а пилота слезе невредим.
На повечето ралита, а да не кажа и на всички на които съм ходил (наричам рали писта, планинско и самите ралита), той връчваше купите и наградите на пилотите. Тоест той е човека от когото е получавал признанието си всеки един пилот! И според мен, трудно може да се намери по-достоен човек за тази работа!
Бохем, невероятно благ и услужлив и винаги усмихнат на живота, сигурно защото светът е пълен с автомобили.
Аз съм се срещал няколко пъти с него по не формални поводи. Винаги е будил у мен огромно уважение, въпреки че се държеше много земно и приветливо.
Пилотите наричаше момчета, това момче кара много добре, онова момче така направило, отношението му към тях беше бащинско в истинският смисъл на думата.
Спомням си навремето, когато Илия Царски доминираше по пистите с червената си Ланчия, коментарите за Царя  :) самият начин по който Ричард Груев изричаше марката и модела на автомобила Ланчия Делта Интеграле ме караше да почувствам мирис на бензин.
Рядко назоваваше имената и моделите накратко, изричаше ги целите Форд Сиера Косуърт или Форд Ескорт косуърт
От него знаем подробности, като например, защо Форд Ескорт Косуърт кара с два разреда по-твърди смеси на задните сликове в сравнение с предните, причината е в двата ауспуха, които излизат точно пред задните колела.

Ето тази статия: http://www.blitz.bg/sport/article/96151
И фразата "от този завой по-обратен няма" ми напомнят за друга крилата фраза, изречена по адрес на фибата в Монако: "Този завой се взема на първа и леко на задна" когато я чух, толкова я харесах, че тази фраза е част от речника ми и до днес и с удоволствие я използвам за да опиша разни криви завои. Винаги ще си спомням за любимият си коментатор, когато я употребявам.

Миналият месец, няколко поколения, всъщност всички поколения автомобилни запалянковци загубиха най-големият си съмишленик и най-големият си приятел.

Поклон Пред Паметта Му!

Копирам статията от Блиц тук, защото им нямам доверие (да не се изгуби)
Цитат
[size=85]РИЧАРД ГРУЕВ НЕ ДОЖИВЯ НАЙ-ГОЛЯМАТА СИ МЕЧТА... коментари/5
15 юни 2011, 19:16МОТОРНИ СПОРТОВЕ
София, България
     
Той жадуваше да види кръг от Формула 1 в България, малцина знаят, че е кръстен на популярен английски крал, властвал през XII век
изпрати на приятел
        

Един от най-обичаните български журналисти Ричард Груев си отиде от този свят, покосен от инсулт. С характерния си говор и любов към автомобилите той ни правеше част от този спорт повече от 30 години. Ричи, както го наричаха, остава в историята с фразата: “От този завой по-обратен няма!”
 
Ричард Груев е роден на 1 юни 1947 година в София. Малко преди това майка му Олга чете английската история и толкова се впечатлява от подвизите на Ричард Лъвското сърце, че решава да кръсти  сина си на популярния английски крал, властвал през далечния XII век.
 
Когато той е на 2 години, баща му ги изоставя. Майка му не се отчайва, завършва медицина и работи по разпределение в Долни Пасарел. По това време тя се запознава с големия български художник Дечко Узунов. През 1959-а двамата се женят, като това е трети брак за Узунов, който няма деца. Живописецът, който по това време е на 60 години, предлага на Ричард да го осинови, но 12-годишното момче отказва. Това не вреди на отношенията им. Журналистът винаги говори с топлота за втория си баща, който нарича бай Дечко. Впоследствие, когато се жени и му се раждат близнаци, Ричард кръщава сина си Дечко, а щерката – Теодора.
 
"Първият ми спомен за Бай Дечко е от 1959-а година. Тогава майка ми се омъжи за него. Ходихме на море с неговото "Рено". Бавно се пътуваше, то едва ли вдигаше и 100 километра. Спряхме в Стара Загора Бай Дечко да се види с негови приятели и на другия ден продължихме. Отседнахме в хотел "Олимп" в Слънчев бряг, страхотно изкарахме. "Покрай мен Бай Дечко се запали по спорта. През 1962 година си купихме телевизор "Опера", за да гледаме световното по хокей", разказваше приживе Ричард Груев за големия художник.
 
изтрит пасаж, поради липса на отношение към автомобилите
 
Подкрепян от Дечко Узунов, Ричард се отдава на голямата си любов автомобилизма. В периода 1968-77 година е сред най-добрите ни състезатели. Куриозен инцидент довежда до тежка травма и прекратява рано кариерата му. По време на състезание каруца с магаре излиза на трасето и той е принуден да направи маневра и се удря в друга кола.
 
Краят на кариерата му не означава край на автомобилизма. Груев започва работа в Националната телевизия, където коментира моторните и автомобилни спортове, предимно Формула 1. Именно в БНТ неговата популярност достига своя апогей До края на живота си той ни правеше съпричастни към Рали България.
 
Голямата мечта на уважавания от стотици фенове журналист беше да доживее страната ни да стане домакин на кръг от Формула 1.
 
“Ричи много искаше да види най-зрелищното състезание на българска писта. Постоянно повтаряше, че това ще го направи по-щастлив от всякога. За жалост, вече не е сред нас...”, твърдят от обкръжението на Груев.
 
Близките на Ричард са категорични, че той е живял и дишал с мисълта за автомобили, състезания, двигатели и бензин. Описват го душата на компанията. Дори сред приятели той има неизчерпаемата енергия във всяка секунда да говори за коли, пилоти и състезания.
 
Известният журналист Радослав Янкулов го определи като артист с детско излъчване.
 
”Познавам Ричи от 80-те години на миналия сек. В него имаше вроден артистизъм, който му помагаше да разчупи скучните рамки. Това, което ми правеше впечатление в него е, че до последните си дни запази някакво детско излъчване. Едно намигване на чистата душа. Някак е съвсем логично, че последните мигове от присъствието му на този свят са свързани с автомобилите”, сподели Янкулов пред БЛИЦ.
[/size]

5472
Here are the links and the text in case they don't work at the yahoo group:

I don't know where to start, as i have to introduce you to about a year of, well... kind of designing.

Because of lack of experience I began without a concept or target design, actually i left the design for the end.

First I found these: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=207.0;attach=613;image
Wich have the following SPL response: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=293.0;attach=612
And the following T/S parameters: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=207.0;attach=392
They sound beautiful!

After that I found those: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-871sc.htm

And tested the combination: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=252.0;attach=477;image
Together with variable BSC: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=252.0;attach=475;image and: http://www.diyaudio.com/forums/full-range/180491-l-here-l-there-l-everywhere.html - which I designed in the meanwhile with help (outsourcing the mathematical part and the execution) of acoustics engineers.
It turned out above my expectations in terms of detail, flat response and clarity.
The butterworth crossover alignment turned out to be not suitable as finding exact offset corresponding to 270 or 90 degrees of phase difference was too hard due to the big overlap. There were audible crossover induced anomalies in the response.
So I made my life easier and decided to use Linkwitz-Riley with a little bit of offset 1250 Hz low pass and 1300 Hz high pass in order to bring both phases to 180 degree at about an inch acoustic centers depth difference when both drivers are on the same baffle.
Then I decided to have 2 12 inch bass drivers in horizontal MTM configuration with the TB 871 driver.
It turned out that the values are 1.5 Mh and 22.5 mf for the LP (4 ohm load - drivers in parallel) and 1.2 Mh and ~10 mf for the high pass.
The bass drivers and the TB will have zobel networks.
Even before that I decided that if I am going to put such an effort, I definitely should have 20-20 response...
So I measured T/S of all my bass drivers and found that: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=273.0;attach=520;image - second column
It turned out that a lousy nearly 40 years old 8 inch russian driver is able of effortless 20 hz at -6 db in 70-80L: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=273.0;attach=522;image
So I went to the acoustic engineers for another consulting. They said that what I need is the same but bigger. Right then Lafe Eric at DIYaudio was having drama with his JBL's 2226 refusing to go low enough and I told him, that he needed a woofer with such parameters and he found it. I ordered a pair of those (thanks to LafeEric) http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=295-130
Here is wahat they look like in 240L tuned to 22 Hz: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=276.0;attach=796;image

Sometime in the meanwhile the design came to me by itself: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=276.0;attach=538;image

The initial plan was to instal the 12 inch drivers in a H or U frame, but after I did some simulatins with the mathcad sheets, it occured impossible to have flat response in the midrange with a H or U frame.

So I simulated an OB with the same dimensions as the front baffle of the future speaker 122x71 cm (48x28 inch approx)
http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=276.0;attach=802;image
It haz a +5 db between 100hz and 1.3 khz, but remember, I already have those: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=206.0;attach=383;image
Don't mention the 8 ohm bypass of the transformer (in the final version inductance and response are controlled entirely with the load of the secondary winding) and the 8 ohm load, the mathcad simulation is ran with 4 ohm DCR of the inductance in the LP crossover.
All BSC calculators including the EDGE return 10 Mh inductance for the BSC of a 122x71cm front baffle and my transformers are exactly 10 Mh.
So I will get a flat response when I apply the BSC.

Te Dayton bass driver is rated 90 db sensitivity and Bass Box returns 20 hz @ -3.5 db, but the highest point of the response plot is -1db, so it is actually -2.5 db@20 Hz and 88-89 db sensitivity for the lower bass driver. That combined with the predicted sensitivity of ~88 db/w of the upper part of the system is a promise for a flat response.

And for final: http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=276.0;attach=792;image
and
http://penkiller.com/index.php?action=dlattach;topic=276.0;attach=794;image

I will use 16 of those, 8 per speaker - 4 on the front baffle and 4 on the back. They are rated 8-22 khz and to my ears they sound pretty good in the high frequencies above 10 khz.

And by the way, the port of the enclosure will be on a flange, so I will try aperiodic enclosure for the lower bass too.

The crossover between the low bass driver and the two 12 inch drivers in not a big issue, I have access to transformer cores as the one I used for the variable BSC (2.2 kg) which allow inductances between 15 and 30 Mh with DCR of 0.3 ohms. Also I have put my hands on 48 22 mf USSR made foil capacitors - already tested with great results in my H-frame + OB system with 18 inch Goldwoods.

My question is whether the predicted by the 3 driver OB MathCad will be valid for a system where the OB part is standing on a big bass cabinet. The front baffle will be 122x71 cm, but on the rear there will be obstruction underneath. I have provisioned absorbing material on the upper wall of the bass cabinet.

5473
Оппаллаааа  ;D ;D ;D

Ето симулации и на Оупън Бафъл частта на проекта ми  ;D

Като загледате симулациите направени с МатКад изчисленията (MathCad 3 driver OB Sheet) на Мартин Кинг (MJK - Martin King)

И като разгледате тази тема: http://penkiller.com/index.php/topic,206.0.html

И по-точно тази корекция, която е регулируема с такава крива:


На всичкото отгоре, като се приложи BSC корекцията и общото средно ниво стане 87-88 дб, само надстройката ми за ниски и високи среди, става пълночестотна и напълно пълноценна самостоятелна система с обхват 30 херца на -10 дб  :D :D :D

Май верно правя супер система  ;D ;D ;D

5474
И това ако не е проява на висок морал и грижа за младежта, здраве му кажи!

Текста не се нуждае от коментар или подчертаване! Четете с мярка и чувство за хумор!  :D :D :D

Внимание: Тази наредба е отменена през 1999 г. и вече не е част от действащото законодателство!

******************************************

НАРЕДБА № 7 ЗА ДИСКОТЕЧНАТА ДЕЙНОСТ


Издадена от председателя на Комитета за култура, първия секретар на ЦК на ДКМС, министъра на финансите, министъра на производството и търговията с потребителски стоки и председателя на Българскта асоциация за туризъм и отдих
Обн. ДВ. бр.66 от 23 Август 1985г., отм. ДВ. бр.99 от 16 Ноември 1999г.




Отменена с § 1, т. 9 на Постановление № 202 от 9 ноември 1999 г. за отменяне на нормативни актове - ДВ, бр. 99 от 16 ноември 1999 г.


Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ




Чл. 1. (1) Тази наредба урежда въпросите по съдържанието, организацията, финансирането и управлението на дискотечната дейност в страната.
(2) Наредбата има за цел да осигури единното идейно-художествено и организационно ръководство на дискотечната дейност.




Чл. 2. Дискотеката е специфична форма за провеждане на идейно-възпитателна и културна дейност, която съдействува за комунистическото възпитание, многостранното и хармоничното развитие на личността, за организиране на свободното време, отдиха на трудещите се и предимно на младежта. Чрез комплексното използуване на изразните възможности на музиката, танца и другите изкуства, със средствата на публицистиката, с поднасянето на актуална културна и политическа информация дискотеката създава възможност за танцуване, артистични изяви и развлечения.




Чл. 3. Основна задача на дискотечната дейност е да създава условия за:
1. обогатяване на музикалната и танцовата култура и разгръщането на младежката самодейност и комсомолското самоуправление;
2. организиране и пълноценно използуване на свободното време, културния отдих и развлеченията на трудещите се и младежта;
3. разпространение на обществено-политически и културни познания и запознаване с актуални проблеми;
4. непосредствено общуване на младите хора помежду им, с представители на други поколения, с видни общественици, с дейци на науката, културата и др.;
5. разширяване на възможностите за изява на професионалното и самодейното творчество.


Глава втора.
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ДИСКОТЕЧНАТА ДЕЙНОСТ


Раздел I.
Дискотеки




Чл. 4. Основно средище за дискотечната дейност е дискотеката. Дискотечни прояви се провеждат и в други подходящи открити и закрити обекти.




Чл. 5. (1) Дискотечна дейност могат да организират държавните, стопанските и обществените органи и организации чрез сключване на договори с ДО "Музика".
(2) Комсомолските комитети могат да организират и самостоятелна дискотечна дейност с безплатен или платен вход, като за целта ползуват професионални и самодейни състави и изпълнители, ангажират дисководещи и други участници в програмата, като заплащат съответните възнаграждения.



Чл. 6. (1) Дискотеките в страната се паспортизират и категоризират независимо от ведомственото им подчинение. Паспортът на дискотеката съдържа данни за стопанина и основните архитектурно-строителни, санитарно-хигиенни и други функционални и технически характеристики.
(2) Категорията се определя от равнището на обзавеждането, оборудването и обслужването.
(3) Дискотеките се категоризират трета, втора, първа и по изключение екстра категория съобразно изискванията, посочени в приложение № 1.




Чл. 7. (1) В дискотеките се забраняват тютюнопушенето, продажбата и употребата на алкохол.
(2) Предходната алинея не се прилага за дискотеките, стопанисвани от ТК "Интерхотели".




Чл. 8. Помещенията, в които се организират дискотечни прояви, следва да отговарят на общите санитарно-хигиенни, противопожарни и други изисквания, които се поставят пред помещенията за обществени изяви, на специфичните изисквания за работа на дискотеките за вибрационна устойчивост, акустичност, звукоизолация, противопожарна осигуреност, хигиенните изисквания, регламентирани от Наредба № 9 от 1983 г. на Министерството на народното здраве (ДВ, бр. 79 от 1983 г.) и заповедта от 1983 г. на началника на ЦУ "Протовопожарна охрана" при Министерството на вътрешните работи за противопожарния ред в дискотеките (необнародвана).



Чл. 9. Дискотечната дейност се осъществява при осигуреност на минимум апаратура съгласно нормативите в приложения № 2 и № 3.


Раздел II.
Дискотечни програми




Чл. 10. (1) Дискотечната програма е комплексен музикално-танцов и художествено-публицистичен спектакъл, изграден предимно върху основата на музика, възпроизведена по електромеханичен път.
(2) Дискотечната програма отразява постиженията и тенденциите на развитие на съвременната и класическата българска и световна музикална и танцова култура, запознава с обществено-политическото и културното развитие на нашата страна, с международното положение и тенденциите на неговото развитие и със специфичните проблеми и задачи на младежта.




Чл. 11. (1) Дискотечната програма се състои от два основни компонента - музикално-танцов и художествено-публицистичен.
(2) Музикално-танцовата част обхваща основното програмно време и включва разнообразни форми: музикален коментар, музикални викторини, беседи, интервюта, сценични изпълнения, конкурси за посетителите и др.
(3) Художествено-публицистичната част обхваща най-активното програмно време и има висока степен на информационна наситеност. В нея се включват дискусии, интервюта, творчески портрети, срещи с артисти и творци, общественици, политически коментатори и др.
(4) Репертоарът на музикално-танцовата част на забавно-развлекателните дискотечни програми предимно включва българска музика. Съотношението между българската музика и музиката от другите страни се определя от Комитета за култура (КК) и Централния комитет на Димитровския комунистически младежки съюз (ЦК на ДКМС) съгласувано с Министерството на производството и търговията с потребителски стоки, Българската асоциация за туризъм и отдих и Централния кооперативен съюз.
(5) Когато в програмата участвуват български изпълнители и състави, те осъществяват своите вокални изпълнения с предварително записан или непосредствено изпълняван музикален съпровод и задължително на български език.
(6) Художествено-публицистичната част може да бъде представена и от журналисти, артисти, лектори, общественици, коментатори, конферансиета или други високоподготвени специалисти.
(7) Осъществяването на дискотечните програми предполага непосредствения контакт на дисководещия, водещия публицистичната програма и гостуващите участници и изпълнители с публиката, стимулира разгръщането на нейната активност и самодейност.




Чл. 12. Като източници на музикална информация в дискотечните програми се допускат:
1. звукозаписи, производство на ДО "Музика";
2. звукозаписи, производство на ПК "Балкантон" и Българско радио;
3. звукозаписи, производство на фирми от социалистическите и други страни;
4. звукозаписи, предоставени от ЦК на ДКМС;
5. самостоятелно направени презаписи от други източници след одобряването им от съответните комисии за дискотечна дейност.




Чл. 13. Като източници на видеоинформация в дискотечните програми се допускат видеофилми и видеопрограми, производство на ТПСС "Българско видео" и другите компетентни държавни и обществени организации и ведомства.


Раздел III.
Дисководещи




Чл. 14. (1) Основни изпълнители в дискотеките са дисководещите.
(2) Дисководещи могат да бъдат лица, които притежават документ за правоспособност и категория от Държавната атестационна комисия.
(3) В подготовката и провеждането на дискотечни програми като водещи програма могат да се ангажират културни и обществени дейци, журналисти и други творчески лица и специалисти.
(4) В зависимост от изискванията на програмата, освен дисководещите могат да се ангажират още: звукооператор, завеждащ художествено осветление и друг творчески персонал, който взема участие в подготовката и провеждането на дискотечните програми и прояви.
(5) По изключение и за определен срок комсомолските комитети съгласувано с окръжните комисии за дискотечна дейност могат да използуват дисководещи без придобита правоспособност от Държавната атестационна комисия, които задължително са картотекирани от ОК на ДКМС.




Чл. 15. (1) Дисководещият е длъжен да състави и осъществи дискотечна програма и проява като автор на сценарий, редактор на информацията, коментатор на музикалните произведения, оператор на механичното озвучаване и художественото осветление.
(2) Дисководещите са длъжни да полагат непрестанни грижи за повишаване на своята професионална компетентност и да участвуват в звената за повишаване на квалификацията.




Чл. 16. (1) Дисководещият е длъжен да спазва изискванията на тази наредба и другите нормативни актове, отнасящи се за работата на дискотеките.
(2) Дисководещият носи лична отговорност за изпълнението на одобрения репертоарен план и програма и за тяхното идейно-художествено и професионално равнище пред окръжната комисия за дискотечна дейност и пред организацията, която го ангажира.




Чл. 17. (1) Дисководещите работят по трудов или граждански договор с окръжните (столичната) дирекции "Музика".
(2) Дисководещите към комсомолските комитети работят по граждански договор, сключен между съответния комсомолски комитет и дисководещия, или на обществени начала.
(3) На дисководещите се заплаща съобразно Тарифата за възнагражденията на артисти - интерпретатори и изпълнители и други, за участие в музикално-артистичната дейност в заведенията за обществено хранене и забава, утвърдена с Постановление № 17 на Министерския съвет от 1985 г. (ДВ, бр. 33 от 1985 г.).
(4) На участвуващите в дискотечните програми културни и обществени дейци, журналисти и други творчески лица и специалисти се заплащат възнаграждения съгласно тарифите за авторски, изпълнителски и други възнаграждения за творчески труд (обн., ДВ, бр. 34 от 1971 г.; изм. и доп., бр. 91 от 1974 г. и бр. 57 от 1979 г.).


Глава трета.
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ДИСКОТЕЧНАТА ДЕЙНОСТ




Чл. 18. (1) Комитетът за култура и ЦК на ДКМС осъществяват единно ръководство върху идейно-художественото развитие и кадровото осигуряване на дискотечната дейност, като прилагат широко обществено-държавното начало.
(2) Към КК и ЦК на ДКМС се изгражда Национална комисия за дискотечна дейност като обществено-държавен, междуведомствен, координационен и контролен орган, чийто състав се утвърждава от председателя на КК и първия секретар на ЦК на ДКМС.
(3) Към окръжните съвети за култура и окръжния комитет на ДКМС се създават окръжни комисии за дискотечна дейност. Съставът на тези комисии се утвърждава от бюрата на окръжните съвети за култура и бюрата на ОК на ДКМС. При необходимост такива комисии се създават и в общинските (районните) центрове, като съставите им се утвърждават от бюрата на общинските (районните) съвети за култура и общинските (районните) комитети на ДКМС.
(4) Председател на националната комисия е заместник-председател на КК или секретар на ЦК на ДКМС. Председател на окръжната (общинската) комисия по дискотечната дейност е заместник-председател или секретар на съответния съвет за култура или секретар на окръжния (общинския) комитет на ДКМС. В състава на комисиите се включват представители и на други органи, организации и ведомства, имащи непосредствено отношение към осъществяването на дискотечната дейност, изтъкнати обществени и културни дейци, музикални специалисти и др.
(5) Към дискотеките се изграждат дискотечни съвети, които се утвърждават от общинските съвети за култура и общинските комитети на ДКМС, в чийто състав се включват представители на общинския комитет на ДКМС, общинския съвет за култура, представител на ведомството (организацията) - стопанин, дисководещият и др.
(6) Комисиите и съветите широко прилагат общественото начало в своята дейност, като привличат за участие представители на други ведомства, творчески съюзи, обществени и стопански организации.




Чл. 19. Комитетът за култура и ЦК на ДКМС:
1. организират единна, постоянно действуваща система за обучение (квалификация) на дисководещи на основата на Българската държавна консерватория, на факултетите за обществени професии при ВУЗ и ведомствените звена за квалификация;
2. издават печатни материали и музикална информация, произвеждат звукозаписи, програми за дискотеки и др. в помощ на дисководещите;
3. организират национален преглед на дискотечната дейност, който се провежда ежегодно с участието на всички дисководещи на равни и доброволни начала независимо от ведомствената им принадлежност.




Чл. 20. Националната комисия за дискотечна дейност има следните права и задължения:
1. подпомага КК и ЦК на ДКМС при решаването на основните художествено-творчески, репертоарни, кадрови, организационни и материално-технически проблеми на дискотечната дейност; от тяхно име осъществява единно методическо ръководство и контрол на дискотечната дейност;
2. по предложение на държавните, стопанските, обществените органи и организации и окръжните комисии организира паспортизацията и откриването и закриването на всички дискотеки;
3. организира обучението на дисководещите и разработва критериите за атестирането им;
4. анализира състоянието и координира дейността на всички органи и организации за развитието на дискотечната дейност;
5. разработва методическите изисквания и подпомага компетентните органи по въпросите на репертоара на дискотечните програми; провеждането на национални и международни срещи, конкурси, фестивали и други дискотечни прояви, обмяна на опит; издаването и разпространяването на печатни материали и музикална информация;
6. прави предложения до председателя на КК и първия секретар на ЦК на ДКМС за решаване на важни въпроси, свързани с развитието и усъвършенствуването на дискотечната дейност в страната.




Чл. 21. Окръжната комисия за дискотечна дейност има следните права и задължения:
1. анализира състоянието и координира дейността на всички органи и организации за развитието на дискотечната дейност; създава условия и осъществява контрол по спазването на тази наредба на територията на окръга;
2. извършва подбора, картотекира и предлага за обучение дисководещите;
3. обобщава младежките потребности и интереси и работи за тяхното формиране в областта на музиката и другите изкуства, танца, модата, звуковата и аудиовизуалната техника и др., свързани с дискотечната дейност.




Чл. 22. Дискотечният съвет има следните права и задължения:
1. утвърждава дискотечните програми и контролира тяхното осъществяване;
2. разработва правила за вътрешния ред в дискотеката и контролира тяхното спазване на основата на типов правилник, приет от Националната комисия;
3. разрешава безплатен вход за отделни прояви с участието на изявени колективи, челници в труда и учението, активисти и общественици по предложение на ръководствата на обществените организации;
4. прави предложения за назначаване и освобождаване на дисководещия и текущо оценява неговата дейност;
5. изучава и формира младежките потребности и интереси в областта на музиката, другите видове изкуства, танца, модата, звуковата и аудиовизуалната техника и др. в областта на дискотечната дейност.




Чл. 23. ДО "Музика" и окръжните (столичната) дирекции "Музика" оказват художествено-творческа и при възможност финансова помощ на комитетите на ДКМС при организиране на специализирани дискотечни прояви с цел обогатяване на програмите и повишаване на техните идейно-художествени и музикално-възпитателни качества.


Глава четвърта.
ФИНАНСИРАНЕ НА ДИСКОТЕЧНАТА ДЕЙНОСТ




Чл. 24. (1) В дискотеките се влиза срещу входен билет или безплатно. Продажбата на задължителни куверти за дискотеките се забранява.
(2) Организираната от ДО "Музика" и неговите поделения и от комитетите на ДКМС дискотечна дейност в заведенията за обществено хранене и забава се финансира от продадените входни билети.
(3) Дискотечната дейност, безплатно организирана от комитетите и организациите на ДКМС, се финансира по реда, определен с Наредба № 13 на Министерството на финансите от 1980 г. за финансиране на дейностите за подобряване на условията за подготовка и реализация на младежта (ДВ, бр. 22 от 1981 г.) или от собствени източници.




Чл. 25. (1) Цените на входните билети за дискотеките не могат да бъдат по-високи от 2 лв. Те се определят за различните категории дискотеки, както следва:
1. за екстра категория - по 1,20 лв. на едно лице;
2. за първа категория - по 1 лв. на едно лице;
3. за втора и трета категория - по 0,60 лв. на едно лице.
(2) При обогатяване на дискотечните програми с участия на естрадни и други изпълнители, артисти, журналисти и др. към цените на входните билети за съответната категория се отделя добавка в размер до 0,80 лв. на едно лице.


Глава пета.
КОНТРОЛ И САНКЦИИ




Чл. 26. (1) Комитетът за култура и ЦК на ДКМС организират и осъществяват системен контрол на дискотечната дейност в заведенията за обществено хранене и забава и в други обществени заведения и обекти, следят за спазването на тази наредба и на останалите нормативни актове за дискотечната дейност.
(2) Комсомолските комитети упражняват обществен контрол върху дейността на дискотеките.
(3) Министерството на производството и търговията с потребителски стоки, Българската асоциация за туризъм и отдих и Централният кооперативен съюз със своите специализирани контролни органи осъществяват ведомствен контрол върху дейността на търговските обекти в стопанисваните от тях дискотеки по спазването на тази наредба и останалите нормативни актове за дискотечната дейност и оказват всестранна помощ и съдействие на комсомолските комитети при упражняването от тях на обществен контрол над работата на дискотеките.


Заключителни разпоредби





§ 1. Указания за решаване на възникнали въпроси по прилагането на наредбата се дават съвместно от председателя на КК и първия секретар на ЦК на ДКМС.




§ 2. За дейността на дискотеките, които работят само за чуждестранни граждани, се издават специални наредби.



Приложение № 1 към чл. 6, ал. 3


Изисквания за категоризацията на търговските заведения, в които се организират дискотеки


1. Заведенията за обществено хранене, паспортизирани като дискотеки, се категоризират в трета, втора и първа ценова категория. По изключение се категоризират и в екстра ценова категория.
2. Характерните изисквания за екстра категория са: архитектурното оформление на интериора да осигурява комфортна и уютна обстановка; задължителен гардероб и гардеробиер с униформено облекло; тоалетен възел, отделен за жени и мъже; местата за сядане да се разчитат на база 1,60 кв. м за едно място без площта за апаратурата (оркестъра) и танцуване; подът да е от подходяща настилка; стените - с тапети или подходящо боядисване; прозорците - с плътни и тънки пердета; вентилацията - приточно-нагнетателна; мебелите и оборудването да са в съответствие с интериора; масите за двама души да са 20 на сто, за четирима - 60 на сто; да има лист-меню и карта за напитки съобразно броя на масите; един сервитьор да обслужва 24 места.
3. Характерните изисквания за първа категория са: архитектурното оформление да е на съвременно равнище: тоалетен възел съгласно санитарните изисквания; задължителен гардероб; обслужването да е със сервитьори; подът може да бъде от всякаква настилка; вентилацията да е приточно-нагнетателна; да има лист-меню съобразно броя на масите.
4. Характерните изисквания за втора и трета категории са: подът, стените, масите и столовете да са от здрава, лесна за хигиенно поддържане материя; формата на обслужване да е самообслужване; гардеробът да не е задължителен; да има санитарен възел.
5. Предлаганият асортимент от храна и напитки в дискотеките включва: студени закуски, сандвичи (студени и топли), сладкарски изделия, сладоледи, ядки, кафе, безалкохолни напитки.
6. Обслужването в дискотеките от първа и екстра категория е задължително със сервитьор, а от втора и трета категория е организирано на самообслужване.



Приложение № 2 към чл. 9


Нормативи за оборудване на дискотеките със звукотехническа апаратура, сценично и друго ефектно осветление


1. Задължителният минимум от звукотехническата апаратура, необходима за осъществяване на дискотечна програма, включва: смесителен пулт, усилвател на мощност, озвучителни тела - 2 броя, източници на звукозаписен сигнал - 2 броя (магнетофон, касетофон или грамофон), микрофон и слушалки.
Отделните звена, съставящи звукотехническата апаратура, притежават следните задължителни минимални функционални възможности:
а) смесителен пулт - стерео: с входове, съгласувани с изходното ниво на използуваните източници, с възможността за планово преливане на стереосигнали от минимум 2 източника (магнетофони, касетофони или грамофони в зависимост от вида на комплектовката на звукотехническата апаратура) и 1 микрофон; с възможности за честотни корекции във всеки канал минимум 6 ДБ на нивото на сигнала в областта на ниските и високите честоти; с нивоиндикатори за измерване нивото на изходния сигнал (това не се отнася за случаите, когато такива индикатори има на усилвателите на мощност); с възможности за прослушване чрез слушалки на всеки един от стереоканалите, без това да се отразява на изходния сигнал (това не се отнася за случаите, когато на самите източници - магнетофон или касетофон, има изходи за слушалки);
б) усилвател на мощност: стерео; с вход, съгласуван с изходното ниво на смесителния пулт; с мощност над 30 W;
в) озвучително тяло: минимум двулентово; с мощност над 40 W;
г) магнетофон: стерео; скорост на движение на лентата 19 см/сек;
д) касетофон: стерео; скорост на движение на лентата 4,75 см/сек;
е) грамофон: стерео; скорост на въртене на диска 33 1/3 и 45 оборота/мин;
ж) микрофон: електродинамичен тип; с кръгова или насочена пространствена характеристика;
з) слушалки: стерео.
Отделните звена, съставящи звукотехническата апаратура, притежават технически характеристики, отговарящи на изискванията на международния стандарт ДИН 45500 или на съответните стандарти, приети в НРБ (приложение № 3).
2. В дискотеката освен задължителната минимална звукотехническа апаратура има и минимално сценично (ефектно) осветление:
а) цветомузикално устройство с минимум 3 основни цвята и мощност 1000 W на канал;
б) устройства, осигуряващи най-малко 2 от изброените светлинни ефекта - диапроектор (аспектомат), блиц-ефект, ефект "клемансо", ултравиолет, бягащи светлини, "плазма", огледално кълбо, прожектори-следачи и др.
При осъществяването на дискотечни програми, в които участвуват изпълнители и състави, освен задължителната звукотехническа апаратура се осигурява допълнителна апаратура, необходима за сценичната реализация на техните изпълнения.



Приложение № 3 към чл. 9


Таблица за техническите изисквания на звукотехническата апаратура


1. Общи технически изисквания за изделия битови, радиоелектронни, за висока вярност на възпроизвеждане (категория "хай-фи") - СТ на СИВ 135778.
2. Микрофони електродинамични с подвижна бобина (валидни за стойностите на II клас) - БДС 547184.
3. Шасита грамофонни и звукоотнемателни глави - БДС 1576183 (СТ на СИВ 319081).
4. Ролкови и касетъчни магнетофони - БДС 687679 (СТ на СИВ 135978 и СТ на СИВ 341081).
5. Усилватели нискочестотни - СТ на СИВ 107978.
6. Смесителни пултове. Основните параметри на смесителните пултове в дискотеките не трябва да бъдат по-лоши от съответните параметри на нискочестотни усилватели съгласно СТ на СИВ 107978.
7. Високоговорители електродинамични - БДС 494779.
8. Системи акустични за възпроизвеждане на звук в открити и закрити помещения - БДС 1298575.
9. Слушалки - БДС 1469978.

5475
Между другото, направиха ми впечатление набраздяванията на скуиш банда (squish band). Явно майстора на главата е много грамотен!

Пряват се с цел да може сместа, която остава заклещена там в края на такта сгъстяване, да успее по-лесно да се издуха в горивната камера без прекалено триене и локално повишаване на налягането.

Страници: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 387