Здравей Гост

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Toshko

Страници: 1 ... 364 365 [366] 367 368 ... 381
5476
Освен порта от вълнен плат, направих и един от ликра (от дамски чорапогащник) със същата вата.

Вълненият плат е с прекалено малка пропускливост, докато ликрата е доста по-подходяща.

И двата вида портове се движат като мембрани, което трябва да бъде излекувано с фиксиращи метални мрежи.

Резултатите са обещаващи все пак.

Изглежда, че площа може да бъде увеличена, за да се запази дебита и да се даде възможност за по-голямо звукопоглъщане при същия дебит и съпротивление.

Обема на кутиите на вегите е ~79 литра, което ги прави малко малки за апериодични кутии за говорители с еквивалентен обем (VAS) от над 200 литра.

Обхвата между 40 и 100 Hz определено се възпроизвежда по-добре в сравнение със затворен обем, бас рефлекс и два 115x18 mm отвора.
Най-ниските са сравними с бас рефлекс, но субективно ми се струва, че с апериодичните портове има повече детайли.

Прилагам снимка.

Повече информация за целите колони върху, които експериментирам в отговор #11 в тази тема: http://penkiller.com/index.php/topic,207.msg764.html#msg764
Първият ми опит с много отворена, но и много натъпкана с вата апериодична кутия : http://penkiller.com/index.php/topic,252.0.html

Внимание! Апериодичните кутии не трябва да се бъркат с ПАС (Панел с Акустично Съпротивление)! ПАС е роднина на акустичното одеало, което е поставяно директно върху говорителите на стари радио апарати. ПАС се поставя за да се контролира хода на мембраната на говорител в някаква конфигурация на акустичен екран (Оупън Бафъл - ОБ - OB - Open Baffle) такива са повечето лампови радио апарати! - Кутия с лицев панел и 4 страни, но с отворен, липсващ или силно надупчен заден капак. В такава конфигурация повечето говорители работят фри еър (free air), тоест движението на мембраната се контролила единствено от еластичността на окачването на говорителя. Пас е приложим основно за говорители с висок общ качествен фактор (QTS) например над 0.7-0.8, както съм виждал да го използват някои... - на говорители с твърдо окачване, малък ход, висока резонансна честота и висок QTS - тоест не и на басови говорители, а на неща като от стари лампови радиа... ПАС разчита изключително на съпротивлението, докато еластичността на обема на колоната става безразлична, тоест работи на съвсум друг принцип и е неприложим за мощни колони, които слизат ниско!

Поздрави!

5477
Изпробвах апериодичните портове  ;D

По-добри са спрямо затворен обем и спрямо същия обем просто с два отвора по 115мм. Също така са по-добри и от бас рефлекс настроен на 32 херца с 2х110Х225 мм фазоинвертори!
При това действието се развива в кутия с обем ~79 литра!  ;) Което в сравнение с еквивалентния обем (VAS) от 260- 280 литра на говорителите е с едни 50-60 литра по-малко...
Бас рефлекса за мен е най-куцото акустично оформление! Задъхва се под настройката на порта, задъхва се и над нея?!? В смисъл, че отдолу пада с 12-24 децибела, а отгоре обикновенно се пада най-критичната зона от баса 40-80 херца където уж била най-голямата част от енергията на бас барабана?!? Е то к'во излиза?!? Истински дълбоки ниски няма, защото падат като в пропаст, има някакво бучене в половин октава около настройката на порта, а отгоре най-важното пак го няма?!? Е и?!?

Между другото, един от най-читавите бас рефлекси, които съм чувал е на Таной, при това в колона с такива пропорции, че е по-скоро MLTL (трансмисионна линия натоварена с масата на въздуха в порта - Mass Loaded Transmission Line) и с нея върви комплект не херметична тапа за порта  ;) - тоест става MLTL с апериодичен порт  :D
Другото адски добро нещо, което съм чувал е Таной Гленеър - 15 инча, 110 литра кутия с двоен арериодичен порт.
Гленеър също има пропорции на трансмисионна линия (тясна и издължена кутия) и портовете се намират отзад в средата, най-вероятно, защото амплитудата на стоящите вълни е най-голяма там  ;) - както всички знаем в сфера стоящите вълни имат най-голяма амплитуда в центъра, а между две прегради винаги в средата  ;) Естествено е ако искаме кутията да диша най-ефективно и едновременно да разкараме стоящите вълни, да сложим говорителя в горния край (или единия край) където амплитудата им е най-малка, а портовете в средата...

И сега като слушам едни леко малки, леко не достатъчно демпвани, с леко тънки стени кутии какво правят... За разлика от бас рефлексния си вариант имат наистина равен честотен отговор от 40 херца нагоре, а в дълбокия бас ритат истински!

Прилагам снимка на това как си направих пробни апериодични портове от синтепон (полиестерна вата за възглавници) и обикновен вълнен плат.
След това си направих и портове в които замених плата с чорапогащник, защото платът няма достатъчна пропускливост.
Спрямо бас рефлекса апериодичното оформление при една и съща мощност има по-малък ход на мембраната при 20-25 херца, което е нормално и е добре.

5478
Какво е бас рефлекс - четете мненията на Мартин Кинг (MJK)
http://www.diyaudio.com/forums/subwoofers/78369-bass-reflex-box-resonance.html
 ;)

5479
Как да си Направим Апериодични Кутии Сами?

А Също и Как Да Разберем, Дали Дадено Акустично Оформление (нискочестотен говорител и кутия) е Апериодично.

Много лесно.

Бас рефлекса има два импедансни пика. Единия е по-ниско настройката на порта, а другия е по-високо от настройката на порта. Първия е резултат от движението на подвижната маса на говорителя навътре в кутията и движението масата на въздуха в порта навън. Втория е комбинацията от еластичността на въздуха в кутията, пропускливостта на фазоинвертора (добавена еластичност, но и добавен товар) и еластичността на окачването на говорителя, тоест втория импедансен пик на бас рефлекса е резултат от разтягането на въздуха в кутията от движението на мембраната навън и движението на въздуха в порта също навън.
Долината между двата пика в импеданса на бас рефлексните кутии се дължи на минимално движение на мембраната и максимално движение на въздуха в порта - това е честотата на която е настроена системата от говорител, кутия и фазоинвертор.

Затворения обем има един импедансен пик, винаги на по-висока честота от резонансната на говорителя (обикновенно около двойно по-високо). Еластичността (свиваемостта) на въздуха в кутията се прибавя към еластичността на окачването на говорителя и резултата е по-ниска еластичност, следователно по-висока резонансна честота на системата.

Апериодичното акустично оформление (грешно наричано панел с акустично съпротивление - ПАС) има само един резонансен пик, около или точно на собствената резонансната честота на говорителя без акустично оформление (free air). При това този резонансен пик е по-нисък от резонансния пик на говорителя без акустично оформление (free air).

Следователно, ако правите Апериодично акустично оформление, можете да прескочите формулите, да направите една кутия с обем ~ 1/2ра от еквивалентния обем (VAS) на говорителя, да монтирате някъде на нея резистивен порт, който едновременно е акустична преграда, но не е херметичен. Тоест порта има съпротивление и дебит, като същевременно не пропуска звукови вълни (не пропускането естествено е някаква апроксимация).
След това започвате да снемате импедансна характеристика по познатия на всички начин.

Ако импедансния пик е по-високо от собствената резонансна честота на говорителя и особено ако е равен или по-голям от собствения, значи порта няма достатъчна пропускливост или порта или кутията са твърде малки.

Ако импедансните пикове са два, значи теглото на въздуха в порта е същетвено и той работи като фазоинвертор - скъсете порта.

По импеданса ще ги познаете  ;) Ето дефиниция за импеданса на Апериодично акустично оформление:

Апериодичното акустично оформление, може да бъде идентифицирано по единичният си импедансен пик, който е по-малък от този на говорителя без кутия и се намира на същата честота като резонансната на говорителя.

Хоп, това е първа публикация по темата в българоезичния интернет!

5480
Такааа, аз продължавам да дълбая по темата за Апериодичните акустични оформления и едновременно с това продължавам да си разработвам управляемата коригираща верига, която държа да подчертая е роднина на BSC (коригираща верига за повдигането от лицевия панел).

На първо място за да съм сигурен, че няма да имам повдигане от лицевия панел, направих пробните кутии без какъвто и да било лицев панел!  ;)
На второ място направих пробното оформление като Н-рамка със силно изразена U-рамка пред предната страна на мембраната. По този начин само благодарение на предната U-рамка имаме 6-10 грама въздух, които добавят теглото си към теглото на мембраната, тоест свалят резонансната и честота.
На трето място при липса на лицев панел, целият принос на коригиращата верига от трансформатор от 2Х 10 мили Хенри с натоварена посредством мощен реостат вторична намотка е към управляване на нивото на честотите над 80 херца.

Както стана ясно задачата на отворения обем пред говорителя е да добави тегло към мембраната на говорителя.
При апериодичните акустични оформления, задачата на акустичното оформление е да работи като акустично окачване, което изпуска и всмуква въздух през отворите си със същата скорост с която го прави говорителя. - Забележете, че това не е същото като обема зад говорителя да има същата еластичност като окачването на говорителя.
Например система с говорител с резонансна честота от 25 херца, поставен в обем равен на неговият еквивалентен обем (равен на неговия VAS) ще има резонансна честота ~ 2Х резонанссната на самият говорител, или 50 херца. На 50 херца системата ще има и пик в импеданса.
Задачата на апериодичното оформление е да няма друг резонанс освен този на говорителя, като самият резонанс бъде подтиснат, съответно бъде подтиснат и импедансния пик на говорителя.

Следователно задачата на апериодичното оформление е резултата от еластичността на въздуха в обема и съпротивлението на порта да бъде такъв, че при резонанса на говорителя да оказват такова съпротивление на мембраната, че движението и да бъде контролирано, съответно мотора (бобината и магнита) да бъде по-натоварен и да се явява по-голям товар (по-ниско съпротивление). - така изчезва импедансния пик и се разширява обхвата надолу.

Както и да е! Още не съм стигнал до там!

Изпробвах филтъра и коригиращата верига. Прослушах първи ред филтър на ВКН-12311 и 3 инчов широколентов Тангбанд със стойности 0.82 мх, 10/12 мф със и без Зобел 10 ома и 8.2 мф за баса, както и 2х10 мх трансформатор натоварен с реостат.

Резултата беше много ама много добър! Толкова чисти и ясни барабани, китари и гласове не бях слушал!
Като добавих и малко корекция в ниските от еквилайзер, както следва: 20 херца +8, 40 хз +6, 63 хз + 6, натам без корекция и с корекция ~6дб от коригиращата верига, даже дойде и бас!
Звука беше напълно пълноценен и без особени забележки в ниските честоти!
Да не забравяме, че оупън бафъл и апериодичните оформления са най-добри при преходните процеси и с най-добри импулсни характеристики и като добавил към това зобел за изравняване на импеданса, се получава теоретичният максимум за точно възпроизвеждане! (зобела също подобрява преходните и импулсни характеристики)

Прилагам снимки.

5481
ВКН-12211/311 продължават да ни изненадват!

Така или иначе съм в процес на разработване на апериодично акустично оформление за тях и вече направих първи опити в тази насока http://penkiller.com/index.php/topic,252.0.html , та реших, че преди да похабя време и материал за 220-270 литрови кутии за по 2 баса всяка, няма да е зле да събера още информация.
Затова инсталирах двата 4 омови говорителя в кутиите на моите Сървин Вега Е-712.
Най-голямата разлика, е че гласовете станаха доста по-ясни и отчетливи, а бас китарите ОПРЕДЕЛЕНО се възпроизвеждат с повече детайли!
Голямата изненада беше, че дупките за болтовете са абсолютно 1:1!!!  ??? :o

Изненадващо, е че гласовете са по-отчетливи и разбираеми, защото разделителната честота между нискочестотния и средночестотния е около 300-350 херца, обаче факт, гласовете са ама много по-ясни и разбираеми!

Най-ниския бас е почти не променен... ама почти, благоевградските слизат малко по-ниско и без корекция на 30 херца свирят по-добре от вегите с 3-4 дб корекция...
На ухо хващам забележим подем между 40 и 60 херца.

Като цяло съм страшно доволен, защото 4 омовия вариант е директен заместител на 12 инчов бас Сървин Вега, като замяната е съпроводена с по-хубав звук!
Кутията е допълнително демпвана с пирамидки на около 1/2ра от вътрешните стени, като зад баса има два пласта. Към това при слагането на благоевградските 12-ки добавих полиестерна вата Визатон в горната част на кутията и вата от овча вълна пак Визатон зад нискочестотния говорител.

Поздрави!

5482
Още малко за бързите и бавни говорители  ;)

Бърз и бавен бас - митове и факти: http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb061999.htm
Цитат
People are always talking about how fast or slow the bass is of loudspeakers, amps, preamps, even source components. You especially hear how "slow" dynamic woofers are compared to the high-speed of electrostatic panels, especially when the two drivers are paired in a hybrid loudspeaker. Comments often heard go something like this: "Well, sure there is a speed difference between the panel and the woofer. Nothing is as fast as a good electrostatic panel. Expecting the woofer to keep up just isn’t realistic." Well, this month I will attempt to explain just how wrong these snapshots of reality are.

Аха! Няма такова нещо!!!

Ето цялата статия, ако на някой му се чете:
Цитат
The first thing we must know is that bass itself is not particularly fast. Virtually any woofer, even those with heavy cones can easily reproduce bass frequencies with every scintilla of speed present in that bass. So don’t buy a bunch of baloney about low-mass woofer cones leading to "high-speed bass" -- it just isn’t going to happen. If the woofer can reproduce 40Hz with low distortion, how fast the woofer starts is almost irrelevant (within reason of course). It only needs to accelerate fast enough to match the rise time of 40Hz at the fastest point along a 40Hz sine wave. If the woofer can do that, it is going as fast as it needs to in order to be as fast as fast can be -- at 40Hz. The woofer cone does not need to be able to accelerate at 20kHz velocities in order to produce instantaneous 40Hz energy and if you could build a woofer that "fast," 40Hz would sound exactly the same through a "slow" woofer.

Does this mean that there is not such thing as fast bass and slow bass? Absolutely not. It exists, just not for the reasons and explanations you have been hearing for years, and certainly not for the attributions you’ve read in the high-end press. There are reasons to use lighter, lower-mass woofer cones. They just happen to be different reasons than the ones you’ve read in print. Smaller woofers don’t make faster bass, but they do reproduce higher frequencies than larger woofers can reproduce, and this is all important when it comes to speaker design. You want the midrange driver and the woofer to integrate with sublime symmetry, with perfection and with nary a single problematic interaction throughout their overlap zone. This is why you want smaller, lighter, "faster" woofer cones -- not because they lead to faster bass. That overlap zone is so amazingly critical to your perception of bass speed that there is little or no tolerance for error. The null tolerance for integration error extends to phase, amplitude, frequency, and time. Introduce even slight variations between any part of the woofer and midrange (or panel) overlap zone and you get audible effects in the bass or midbass. This is where all of your perception of bass speed comes from.

In fact, bass speed is virtually 100% a function of how ideally the midrange and woofer are integrated. Bass linearity is greatly involved also; you may see a flat frequency-response curve, but the speaker can still sound like it has lumpy bass response because of less-than-ideal phase (or other) relationships between the midrange driver and woofer. Phase can often change with frequency. The woofer and midrange drivers can actually veer off in different directions, phase-wise. This is especially possible when you mix driver types like panels and dynamic drivers. But large dynamic drivers (woofers) operating at the top of their range and medium-sized dynamic drivers operating at the bottom of their range can often diverge significantly in their phase response. When phase (or other) errors happen, you get comb-filtering effects. This comb filtering results in the complex response of the loudspeaker (to music) being quite different than the response of the speaker when the input is something simple like the sine-wave sweep used to measure "frequency response."

To avoid comb-filtering effects that cause "beating" (reinforcement) and "cancellation" effects in the sound (both are usually partial effects), it is imperative for the phase, time domain, amplitude and frequency performance of the woofer and midrange driver to be "aligned." Get the midrange or woofer a little ahead of or behind the other driver, and comb filtering starts. You can do things to minimize it, but you can’t stop it with certain combinations of driver and crossover. It is fearfully hard to integrate a dynamic woofer with an electrostatic panel because the two drivers are so different from one another. Your absolute best shot is using an active crossover with infinitely variable phase/frequency, polarity, time domain and amplitude adjustments. Play with it long enough and you could dial in the response of the dynamic woofer and electrostatic panel to achieve perfection in their integration. Achieving the same thing using a passive crossover is incredibly difficult. Some designers are getting better as they learn from years of trying, but it is still one of the hardest things to do in audio that I can imagine. Just getting a dynamic midrange and dynamic woofer to integrate perfectly is enough of a challenge. You can hear even small errors show up as speed problems in the bass or midbass. These are the kinds of "character" that will remain with the speaker no matter where it is used.

But want about amps, preamps or source components that sound like they make the bass faster or slower? There are many ways for this to happen, but they all involve changing some relationship between the midrange driver and woofer so that the integration changes in some way that manifests itself as "faster" or "slower" bass. The component itself is not producing faster or slower bass; it is creating an interaction with the speaker crossover that results in you hearing that. Some of those interactions will be consistent from system to system, while others will be chameleon-like, changing from "fast" bass in one system to "slow" bass in another. Yet if you measure the component electrically, there is nothing in its measurements that indicate that it is anything but perfect, speed-wise, at bass frequencies. It only takes a small loudspeaker-dependent phase shift to occur when using a particular amp to make it chameleon-like. This would be harder to have happen in a preamp or source component -- their signatures will tend to be more consistent from system to system.

What about bass detail? How come one speaker has so much more bass detail than another? This too is strictly driver integration and NOT the quality of the woofer itself, as you may have heard. The fact is, bass detail comes from the midrange driver. But your ear/brain is so completely fooled by this complex interaction of midrange and bass sound that you believe that it is strictly a bass-related thing. It isn’t, and you can prove it by listening to something very boring but also very instructive. Listen to a subwoofer all by itself for a while. You won’t hear anything vaguely resembling speed coming from that slow, soggy-sounding, plodding subwoofer. It has no detail and no speed whatsoever when heard all by itself. Integrate it carefully with a nice set of main speakers, however, and suddenly the subwoofer has scads of detail, and if the integration is off a little, the bass will sound fast or slow too. All of that sense of speed and detail is coming from the main speakers, but from the midrange, not the woofer. That is why the integration of the woofer and the midrange drivers is so critical to getting a good-sounding speaker.

Another thing to bear in mind: live bass does not sound fast or slow; it just sounds like bass associated with whatever instrument or other source is creating it. The concept of "fast" or "slow" bass is a loudspeaker and audio-system-related thing. Oh, I suppose you could devise a live demonstration to show how the midrange of a string bass can affect the perceived quality of the bottom end of its range (and for all I know, the best musicians may use this to further extend their emotional reach in their playing). But in day-to-day listening situations when you hear live music, I doubt you’ve ever thought about the "fast" or "slow" bass that you were hearing. No, that’s something that happens at home in the reproduction chain, and it’s an artifact of integration errors. Remove the integration errors and the bass loses all sense of being fast or slow, just like live bass.

For you this means something profound. If you hear a system (hopefully not yours) that sounds "fast" or "slow" in the bass, enough that you have noticed anyway, that system has a problem. It might be fixable if the bass is coming from a subwoofer with lots of adjustments. But most of the time, it will take some minor or major change to remove the fast or slow character. A different footer can affect apparent bass speed because it changes the midrange of the electronic component or loudspeaker it is used under, not because it couples (or isolates) to the floor or shelf better. The different foot simply changes the character of the midrange a little bit, and because the midrange and bass quality are so tightly intertwined, the quality of the bass changes too, even though nothing specifically changed in the bass itself.

So there you have it, the symbiotic existence of bass and midrange, which are more tightly interwoven and interdependent that you may have thought.

...Doug Blackburn
db@soundstage.com


Още четене тук: http://www.stereophile.com/features/100/index2.html
Цитат
Fig.8 shows a perfect impulse response. The voltage instantaneously rises from the graph's time axis, remains at a fixed DC level for a small period of time, then instantaneously drops back to the time axis. The width of this rectangular pulse is inversely proportional to the frequency bandwidth of the signal. If the impulse were infinitely narrow on this graph's time axis, it would require a system with infinite bandwidth—"from DC to light," was how one of my college professors used to describe it—to be reproduced with its shape intact.

Значи все пак нискочестотните говорители с лека мембрана, постигащи висока горна гранична честота, имат някакви предимства! Според мен автора на статията от първия линк малко е преувеличил. Високата горна гранична честота ще позволи на басовият говорител (басов говорител) да възпроизвежда кратки импулси следващи бавно един след друг - т.е. ниска честота. Отделни кратки импулси следващи един след друг формират звука на органа - това са колебанията на въздуха в тръбите  ;) Често ниските честоти на голям църковен орган могат да бъдат възпроизведени от учудващо малки басови говорители, като например 6-7 инчови  ;) Номера става, като говорителя просто възпроизвежда 20 или 30 бързи импулса за една секунда... по този начин чуваме 20-30 херца от колони с долна гранична честота от например 40 херца на минус 10 децибела  ;)
Същите малки говорители, които възпроизвеждат орган толкова добре, ще се озорят до степен да се провалят с бас барабан  ;) - на бас барабана само първата полу вълна му е импулсна, след това следват затихващи колебания наподобяващи видоизменена синусоида - просто мембраната мърда напред назад... дори мембраната на говорителя да следва точно движенията на сигнала, това не и помага, защото не е успяла да възпроизведе водещият импулс, а е твърде малка за да движи достатъчно въздух за да възпроизведе останалото.

Извод: Най-лошо е малки нискочестотни говорители с тежки мембрани и нисък честотен обхват!  :D

Големи говорители с леки мембрани, ниска резонансна честота и висок честотен обхват:
http://vissokogovoriteli.bg/products/VKN-12211_311.htm - 37-43 грама, обхват до 4++ килохерца, резонансна честота 25 +/-5 херца,
http://penkiller.com/index.php/topic,207.0.html - 37-43 грама, обхват до 4++ килохерца, резонансна честота 25 +/-5 херца;
http://www.visaton.de/en/chassis_zubehoer/tiefton/w300_8.html - 43 грама, обхват до 2.5 килохерца, резонансна честота 32 херца;
http://www.visaton.de/en/chassis_zubehoer/tiefton/w300s_8.html - 57 грама, обхват 4.2 килохерца, резонансна честота 23 херца!.

Ако ви прави впечатление, всички изброени говорители имат голям еквивалентен обем (VAS) от 190 литра за W300 на Визатон през ~210-260 литра за 12311 на Благоевград АД, та чак до 340 литра за W300S отново на Визатон. Тоест всички изискват големи обеми на кутиите... Но на кого му пука в крайна сметка? Нали всички искаме по-хубав звук!

Всичко е знание!  ;)





5483
Добре, предполагаме, че всичко е наред със строителните книжа.

Поради липсата на писмен договор, което държа да подчертая, че не означава липса на договор въобще, предмета на доказване в един исков процес би трябвало да бъде:

1. На първо място кой е построил;
2. Дали построеното е в съответствие със заданието;
3. Дали качеството е достатъчно добро;
и
4. Че не е платено.

Също така имам едно опасение, че в случая ролите на инвеститор, възложител и изпълнител са се изпълнявали от едно и също лице - собственика дал поръчката, а твоят познат не е бил изпълнител, а просто волнонаемна строителна бригада. От това следва, че и факта дали членува в камари на строители, дали е лицензиран, дали е карал курс в строителен техникум, както и наличието на какъвто и да било друг ценц, тапия или разрешително стават безразлични. - Което е добре.
Тоест договора става договор за изработка в съвсем чист вид, което е добре, защото например дори и нито един акт да няма сградата, отговорен е изпълнителя, а бригадата майстори никога не е имала задължение за каквато и да било бумащина.
А самото строителство по такъв начин, се нарича "Строителство по Стопански Начин". Ако случайно има пълни строителни книжа, отношенията отново са се развили като при строителство по стопански начин, но има и строителни книжа  :D

По някакъв такъв начин ми се струва, че стоят нещата.
И тук ще повторя, че интернет форумите в частност този форум, служат само за много общо ориентиране в ситуацията. Всичко, което прочетете тук са просто насоки и някаква откъслечна част от нечий опит и мнение, които са споделени въз основа на още по-откъслечна информация споделена от питащият.
Следователно ти или твоят познат трябва да си служите с тази информация много внимателно и като съобразявате всичко останало, което знаете.
Най-добре е да се прибегне до услугите на местен адвокат!
Трябва да търсите адвокат, който познава ЗУТ, което значи да има клиент строител, който е имал спорове в ролята на изпълнител или под изпълнител. Желателно е исковите претенции да са били уважени все пак  :D

Аз бих се стремил да сведа иска до иск по договор за изработка, като го формулирам така, че обичайните възражения на възложителя срещу изпълнителя да не са на разположение на ответника, тоест да изкарам ответника изпълнител на обекта, а ищеца обикновенна строителна бригада, която си иска възнаграждението!

Вижте уредбата на договора за изработка:

Цитат
VIII. ДОГОВОР ЗА ИЗРАБОТКА


Чл. 258. С договора за изработка изпълнителят се задължава на свой риск да изработи нещо, съгласно поръчката на другата страна, а последната - да заплати възнаграждение.


Чл. 259. Ако не е уговорено друго, изпълнителят е длъжен да изработи поръчаното със свои средства.


Чл. 260. Изпълнителят е длъжен да предупреди веднага другата страна, ако даденият му проект или доставеният му материал е неподходящ за правилното изпълнение на работата, и да иска извършване на нужните промени в проекта или доставяне на подходящ материал. Ако другата страна не стори това, изпълнителят може да се откаже от договора.
Ако изпълнителят не направи това предупреждение, той отговаря пред другата страна за причинените й вреди.


Чл. 261. Изпълнителят е длъжен да изпълни работата така, че тя да бъде годна за обикновеното или предвиденото в договора предназначение.
Изпълнителят, който извършва работата със свой материал, отговаря за доброто качество.
Когато няколко лица са се задължили да извършат общо една работа, те отговарят солидарно, ако не е уговорено противното.


Чл. 262. Поръчващият може да проверява изпълнението на договора във всяко време, стига само да не пречи на изпълнителя.
(Ал. 2 изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) Ако стане явно, че изпълнителят няма да може да изпълни в срок работата или че няма да я изпълни по уговорения или надлежен начин, поръчващият може да развали договора, като има право на обезщетение по общите правила.


Чл. 263. Рискът от случайно погиване или повреда на материала се понася от страната, която го е дала, ако другата страна не е в забава.


Чл. 264. Поръчващият е длъжен да приеме извършената съгласно договора работа.
При приемането той трябва да прегледа работата и да направи всички възражения за неправилно изпълнение, освен ако се касае за такива недостатъци, които не могат да се открият при обикновения начин на приемане или се появят по-късно. За такива недостатъци поръчващият трябва да извести изпълнителя веднага след откриването им. Това не е необходимо, ако изпълнителят е знаел недостатъците.
Ако не направи такива възражения, работата се счита приета.


Чл. 265. Ако при извършване на работата изпълнителят се е отклонил от поръчката или ако изпълнената работа има недостатъци, поръчващият може да иска:
поправяне на работата в даден от него подходящ срок без заплащане;
заплащане на разходите, необходими за поправката, или съответно намаление на възнаграждението.
Ако отклонението от поръчката или недостатъците са толкова съществени, че работата е негодна за нейното договорно или обикновено предназначение, поръчващият може да развали договора.
Тия права се погасяват в шест месеца, а при строителни работи - в пет години.


Чл. 266. Поръчващият трябва да заплати възнаграждението за приетата работа. Ако възнаграждението е уговорено по единични цени, размерът му се установява при приемането на работата.
Ако през време на изпълнението на договора надлежно определената цена на материала или на работната ръка бъде изменена, възнаграждението се съответно изменя, макар и да е било уговорено изцяло.
(Ал. 3 отм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.)


Чл. 267. Ако изпълнението на работата стане невъзможно вследствие причина, за която никоя от страните не отговаря, изпълнителят няма право на възнаграждение. Ако една част от работата е била изпълнена и може да бъде полезна за поръчващия, изпълнителят има право на съответната част от уговореното възнаграждение.
Изпълнителят има право на възнаграждение, ако изпълнението на работата е станало невъзможно изцяло или отчасти вследствие негодността на материала или на проекта, дадени от поръчващия, и изпълнителят своевременно го е предупредил.


Чл. 268. Ако има основателни причини, поръчващият може да се откаже от договора, макар изпълнението и да е започнало, като заплати на изпълнителя направените разходи, извършената работа и печалбата, която той би получил от изпълнението на работата.
(Ал. 2 отм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.)


Чл. 269. Ако изпълнителят умре или стане неспособен да извърши работата, договорът се прекратява, освен ако не е бил сключен с оглед личността на изпълнителя и ако наследниците му се съгласят да продължат изпълнението.
При прекратяване на договора поръчващият трябва да заплати извършената работа и полезно вложените материали съобразно уговореното възнаграждение.

Разгледай оцветения текст  ;)

Сега аз да питам, кои от фактите от значение за решаване на делото (от 1 до 4) всъщност за презюмирани в закона при определен фактически състав?
Дали в предмета на доказване няма да влезе доказването на датите на които е предаден строежа, както и дали възложителя е правил някакви забележки, протоколи и т.н.

Поздрави!

Едит: Щом другата страна отказва да плати, завлеченият майстор, може да упражни правата си, тоест да си получи парите само по исков ред (като заведе дело)! Това може да стане САМО по един начин: да се обърне към адвокат, който да му образува и води дело!

5484
Често по повод различни инциденти и престъпления за които научават от медиите, различни хора получават пристъпи на свирепа кръвожадност и зоват за най-тежките наказания за които някога са чували, а не рядко и за смърт на дееца.

Наказания трябва да има! Обаче човешкият живот е един и той си има определена ограничена продължителност. Тоест хората живеят веднъж при това за средно около 78 години.
Следователно трябва да има градация в размера на наказанията, дори когато се отнася за тежки престъпления.

Ето едно престъпление, което според мен е изключително тежко:
http://www.monitor.bg/article?id=291297
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=890425
http://www.bnews.bg/article-28225
Български гражданин взел, че обезглавил 60 годишна жена на публично място, при това без видима причина, след това тръгнал да бяга с главата и...

Супер! Е те сега вече наистина ме хвана срам! Да беше я застрелял поне?!? Особено много ще ме е срам пред испанци и англичани! А мен рядко ме хваща срам!

Както вече казах, човешкият живот е един и има определена ограничена продължителност. Най-тежкото наказание, което е познато в днешно време е смъртното наказание - отнемане на живота на извършителя на тежко престъпление, чиято вина е доказана. Събират се доказателства, преценяват се, съди се твърдяния извършител, той пък се защитава, това всичкото на 3 инстанции и накрая, когато и последната инстанция се убеди, че наистина той е извършил деянието се издава смъртна присъда (обикновено започваща с "В Името на Народа" или аналогичен израз), след това осъденият се убива в името на съответният народ чийто съд е издал присъдата.
Слава Богу в България смъртна присъда няма!

По ред научни, хуманни и не на последно място чисто практически съображения* смъртното наказание е приравнено на доживотен затвор (изолиране от обществото на осъдения докато последния не умре).

Тежките резултати от престъплението са само единият от признаците, които могат да го класифицират като тежко деяние! Наказателният процес и наказателната наука въобще, изследват най вече въпроса, какво е вътрешното отношение на дееца към постигането на вредоносния резултат.
Прието е че едно случайно деяние, каквито и последици да е имало то, не може да бъде вменено във вина на извършилият го.
Има различни форми на вината, непредпазливост, самонадеяност, умисъл, пряк умисъл, инцидентен умисъл, пред умисъл. Всички тези форми на вината имат достатъчно информативни наименования и има достатъчно информация за тях навсякъде, затова и няма да ги обяснявам.

Спомняте си "Индиго" там имаше призиви за извършване на всякакви варварски актове спрямо собственици, пожарникари, охрана и всякакви други отговорни фактори... Какво беше станало? Хлъзгави стълби и буйни и нетърпеливи тинейджъри. Ама ако може да разкъсаме колкото се може повече хора?!?
Дори да има самонадеяна форма на вината при някой от хората отговаряли за това стълбище или от проверявалите, тя не би могла да бъде за повече от една счупена ръка или крак!
Кой нормален човек може да си представи трагедия с такива размери само като гледа едно хлъзгаво стълбище?

Тука напоследък, някакви пияни нещастници с коли изтрепаха на два пъти по 6-7 човека, очевидно жертва на липсата на родителски контрол и очевидно и поради пълната липса на полиция по улиците в такива ключови моменти по празниците.

Кой е виновен? А как трябва да се накаже?

Добре, а кой е виновен, че не е имало полицай да спре криволичещите препълнени с млади хора коли? А че сигурно са 20 годишни бангий без гуми, които по никой начин не биха минали технически преглед в коя да е друга европейска държава? А кой е виновен, че улиците са разбити, а тротоарите не са обезопасени? А че шофьорите не са достатъчно подготвени? А че младежите (пък и не само те) са толкова разхайтени, че тръгват да се возят пияни с коли по нощите в малки градчета в които всичко е на 10 минути пеша или на 2 лева с такси?!?
Вътрешното отношение на нещастника към деянието дали е да изтрепе 5-6-7 човека и да рани още толкова?
Той желае ли да стават такива работи?
Макар и масов убиец по същество, този извършител не е излязъл от дома си с намерението да сее смърт! Това са нещастни случаи и инциденти.

Не че трябва да се радваме, обаче някои видове тежки умишлени престъпления у нас не се извършват.
Имаме поръчкови убийства, селски полу-битови-полу-грабежи с убийства и катастрофи.

Всичките тия разяснения ги давам, защото най-тежките умишлени престъпления са като това от линковете в началото. Това е Умишлено убийство. На всичко отгоре ако жертвата е починала достатъчно бързо, конкретното убийство сигурно няма и да е по особено мъчителен за жертвата начин.
Няма знак за равенство между пътен инцидент, нещастен случай на обществено място и умишлено и собственоръчно обезглавяване на обществено място, при това с кражба на част от трупа!!!

Ако умишленото убийство се наказва с доживотен затвор или смърт, как трябва да се наказва предизвикването на инцидент при това почти или съвсем без вина, тоест без умисъл, без небрежност и при евентуална гранична и трудно доказуема самонадеяност?
Безспорно трябва да има наказания щом извършителя като например се е напил, значително е допринесъл за случилото се!

Обаче моя съвет към всеки един любител на наказанията и фантазиите за линч на площада, е да се занимава с по-полезни неща и да не се опитва от скука или незнание как да се държи, да върши или предсказва работата на дознатели, следователи, прокурори, съдии и адвокати!

Ако любителя на правораздаването, още не се е убедил, че не трябва да си занимава съзнанието с такива неща като определяне на наказанието, нека се опита да си отговори на следния въпрос:
- Ако бяхме убили последния дребен селски перверзник, ако бяхме обесили пиян шофьор предизвикал смърт на пътя, ако бяхме линчували до смърт депутатите, които не харесваш и въобще ако обществото беше се държало, както ти му казваше от кръчмата... Как сега трябва да бъде наказан извършителя на безспорно по-тежкото от всички изброени престъпление "обезглавяване на публично място"?!?
А? ;)
Да го изведем в орбита без скафандър, където преди да му свърши агонията в безвъздушното пространство да го уцели метеорит и веднага след това да му направим малко ядрени фойерверки ли?

Ама щото цялото наказателно право е пълно с такива гнусотии, че даже и вестниците понякога избягват да пишат за тях! Що се занимавате само с най-забавната част?

Или да очакваме скоро таксиметровите шофьори да пледират смърт за настъпване в градския транспорт?



*Научните и хуманните съображения, всеки ги знае, чисто практическите съображения се опират на правилото "По-добре 100 виновни на свобода от колкото 1 невинен в затвора!". Практиката е доказала абсолютно еднозначно, че невинни влизат в затвора! Изпълнявани са и смъртни присъди на невинни хора! Дори в САЩ има случаи при които е бил осъден невинен, той е чакал изпълнение на присъдата в продължение на 5-6 или 10 години, присъдата е изпълнена и съвсем скоро след това се открива истинският извършител... Затова дори в САЩ напоследък силно се замислят дали да не се откажат от смъртната присъда. Отделен въпрос, е че липсата на свирепи наказания води до липса на свирепа престъпност!

5485
А има ли проект, разрешение за строеж, актове съпътстващи строителството (образци от 1 до 16 за откриване на строителна площадка и т.н. чак до пускане в експлоатация), както и имало ли е строителен надзор?

Поне материалите платени ли са?

Инвеститора има ли възражения за отклонения от проекта или за отклонения от договореното или обичайното качество? Ако няма договор ще се гледа, дали проекта е изпълнен с достатъчна точност и дали вложените материали и изпълнението са от поне средно качество.

5486
Сърфиране в Интернет / Форуми за България
« -: Май 10, 2011, 10:57:14 22:57 »
Форуми за България

http://www.mybulgariaportal.com/

Внимание за следващият форум има отрицателни режеренции в горния форум!
http://www.mybulgarianforum.com/
Връзка към оплювателната тема ще намерите тук в Пенкилер: http://penkiller.com/index.php/topic,260.msg747.html#new

Явно англичаните си обменят опит за живеенето и пребиваването в България.
Като например, какво да правят с шумните български кучета и как да купуват в България.
Също и какво би му липсвало на англичанина, докато пребивава у нас!

 :D :D :D :D

На всичко отгоре форумите са два и се мразят  :D :D :D




5487
Ногу забавно
http://www.mybulgariaportal.com/t1893-avoid-this-forum-at-all-costs

Макар и не аудиофилско е хейтърско  :D :D :D А е забавно, защото пак е плювотене на форум свързан с нашата държава  :D :D :D Явно ни е писано да нямаме читави форуми  :D :D :D

5488
Тази техника за подобряване на характеристиките на мембранните говорители на бутален принцип била патентована:

Номер на американското патентно ведомство "U.S. patent # 5,304,746"

http://homepage.mac.com/tlinespeakers/FAL/downloads/EnABLE-US5304746.pdf
Текстова форма: http://www.patentstorm.us/patents/5304746/description.html

Сайт на американското патентно ведомство: http://patft.uspto.gov/

Търсене в американското патентно девомство: http://patft1.uspto.gov/netahtml/PTO/search-adv.htm
В полето за търсене въвеждате само номера на патента, може и без запетаи.

Това пък е патента на страницата на американското патентно ведомство:
http://patft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=/netahtml/PTO/search-adv.htm&r=7&p=1&f=G&l=50&d=PTXT&S1=5304746&OS=5304746&RS=5304746

Любопитен факт, е че изображенията в тази папка: http://patimg1.uspto.gov/.piw?Docid=05304746&homeurl=http://patft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser%3FSect1%3DPTO2%2526Sect2%3DHITOFF%2526u%3D%25252Fnetahtml%25252FPTO%25252Fsearch-adv.htm%2526r%3D7%2526p%3D1%2526f%3DG%2526l%3D50%2526d%3DPTXT%2526S1%3D5304746%2526OS%3D5304746%2526RS%3D5304746&PageNum=&Rtype=&SectionNum=&idkey=NONE&Input=View+first+page
са във формат *.tiff, което било голям проблем за изобразяване в браузер.
Необходима била специална приставка и единствените две за които от патентното ведомство знаели, че работят добре и същевременно са безплатни били тези две:
http://www.internetiff.com/
http://www.alternatiff.com/
Без тях не можете да видите графиките към патента. (пояснителните рисунки/чертежи)

Беше ми много приятно!  :)


5489
Трябва да се види текста на самото решение и как са се мотивирали в доклада.

По начало не съм Циганофоб, напротив смятам, че това са хора живеещи извън периферията на обществото, при това в крайно мизерни условия. Дори бих казал, че мизерни не е правилната дума, защото начина им на живот по никакъв начин не прилича на начина по който живеят съвременните хора.

Че трябва да бъдат интегрирани и че трябва да се полагат усилия за тяхната интеграция, е безспорно!

От друга страна, това може и да е обикновена демагогия в типично политически стил, защото идват избори http://penkiller.com/index.php/topic,185.0.html - ето една тема в която съм се занимавал с въпроса за политическата демагогия.

Естествено нищо не пречи, това да е и демагогия и дискриминация.

Ако човек иска да бъде наистина обективен, трябва да може да влиза и в ролята на адвокат на другата страна. Аз като адвокат на общината бих отговорил, че циганските махали са зле свързани с мрежата на градския транспорт и са далеч от училищата. Поради тази причина, СО вместо да отваря нови линии на градския транспорт, които иначе биха били излишни, за да отговори на нуждите на гражданите живеещи в тези райони, просто отделя средства за транспортирането на децата от тези райони до училищата, което е по-евтино и по-целесъобразно.
Следователно за да бъде отправен упрек, който издържа на проверката на логиката и закона, той трябва да е аргументиран по начин, който да преодолее горния аргумент.
Например същата практика с извозване на деца към училище има вече по почти всички отдалечени селски райони.

Проблема с образованието на циганите е постоянен и стар, спомням си, че съм виждал директора Цурев на 135-то СОУ да обикаля Факултета и да провежда агитационно-разяснителни кампании за ходене на училище.

Ако качите текстовете на двата документа - доклад и решение, ще може да се направи някакъв по-задълбочен анализ. Според мен освен за дискриминация, трябва да се внимава и за политическа демагогия, некадърност и евентуално правене на далавери. То за тия неща трябва да се внимава и във всеки един случай в който ставят някакви необясними, необмислени или дори излишни неща!

Например в близост до Факултета се намират 123-то СОУ, 17-то СОУ 28-мо СОУ, 135-то СОУ, 92-ро ОУ и сигурно изпускаме нещо. Има със сигурност и два техникума, единия е срещу 92-ро ОУ, а другия е на Суходолска и проф. Вайганд. Най-далече от факултета е 135-то СОУ, като е на не повече от 10 минути пеша! До колкото знам и насред Факултета има още едно училище.

Отделен въпрос е младите роми дали ще отидат на училище ако не ги закараш. А па като ги закараш колко ще стоят и колко ще учат?

5490
Така де за трапец.

За врат съм тренирал последно като ученик. После в университета имах много лоши навици за четене и съответно имам малко щракане във врата от време на време и поне веднъж на зима се сецвам много грозно високо между лопатките... Та не смея баш за врат за да не си засиля дископатия ли е шипове ли са, каквото е там  :D Ама природата е била благосклонна и нямам и нужда  :D :D :D

Уууу, чакай тогава да се пофаля, врат 43-44 и прасец долу-горе колкото врата...

Ако ти кажа с какви тежести тренирам за горно рамо, обещай да не ми се смееш... А рамо имам при това твърдо.
... 5-7 кг... - това на свободни тежести 3-4 серии по 10-12, като последната я изнасилвам до където мога, примерно 16-18. С 10 кг, на ръка това де, последната серия няма да я докарам до никъде... - много странно.

И друго ми прави впечатление, по фитнесите е пълно с хора, които не са оформени, даже и нямат ръце като мен, а примерно тренират с двойни и тройни килограми. Това значи ли че правят нещо грешно или просто са "злояди"?
Според мен се хвърлят на схеми, които са за професионалисти или за много напреднали, които изискват и съответното хранене и съответните добавки.

Страници: 1 ... 364 365 [366] 367 368 ... 381