Здравей Гост

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Toshko

Страници: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 387
5507
Специално за тия пищялки няма абсолютно никакво значение. А по принцип също почти няма значение, стига да не са полярни електролити.

Не по един на пищялка, а по два последователно, тоест всички, които имаш в колоните, трябва да ги употребиш само за филтъра на пищялките.
Когато кондензатори се връзват паралелно един на друг, капацитета се удвоява, а когато се свържат последователно, капацитета пада наполовина ако са еднакви и малко по-малко от наполовина от капацитета на по-малкия кондензатор ако са различни.

Принципно за 8 килохерца ти трябват, кондензатор 1.34 мф и индуктивност 0.32 мх за втори ред филтър, а за първи ред ти трябва само 2.5 мф кондензатор. Това е вярно само ако общият импеданс на пищялките е 8 ома.
Ако двете заедно са 4 ома, тогава ти трябва 5 мф кондензатор.

Ето тука калкулатор с който можеш да си поиграеш: http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/Default.aspx

Казвай сега кой вариант си избираш,

две такива: http://vissokogovoriteli.bg/products/VV-104_108_1015-B.htm
и две такива: http://vissokogovoriteli.bg/products/VKV-0423-33.htm

Или

Само две такива: http://vissokogovoriteli.bg/products/VV-104-01_108-01_1015-01_B.htm

Да може да ти измисляме филтър.
Да не избързаш с купуването, защото преди това трябва да определим дали да са 8, 4 или 15 ома  ;)

Между другото мъничките високочестотни в действителност изглеждат много по-прилично от на снимката в сайта!
И звучат много добре, а като за 4-5 лева бройката звучат невероятно добре!!! - споменах ли че имам 18 бройки  ;D


Ето една снимка на която се виждат доста по-добре:


5508
Еми ти направо удряш джакпота!  :)

Сега ако се окаже и че разстоянието между двете пищялки е 50-55мм, директно си правиш реплика на разположението на средите и високите на Сансуя.

Тия колони ако са достатъчно старички, би трябвало да са от комплект 4 такива за озвучаване на дансинг на диско клуб, начина за озвучаване и разположение е описан в книгата "Озвучаване Достъпно за Всички", тия дни ще ти скенирам страниците, които се отнасят точно за тези колони  :)

Филтъра изглежда нормално, само тия лампи ме съмняват какво ли съпротивление имат. Ако имаш мултицет, премери правотоковото съпротивление на бобинити и на лампите, то загуби от много повече местя няма от къде да дойдат.

*************************************************************

А като временна мярка, махни филтрите на 12-ките и пусни пищялките през двата кондензатора, които имаш - този от филтъра на баса и този от филтъра на пищялките.

Свържи ги двата кондензатора последователно и след тях бобината (индуктивността) от филтъра на високочестотните.
Така ще получиш втори ред филтър с двойно по-малък кондензатор и съответно двойно по-висока разделителна честота. Индуктивността е е малко по-голяма от необходимото, но това е допустимо. Обратното не е допустимо, да е по-малка, защото тогава директно окъсява на определени честоти където импеданса на кондензаторите вече е нисък (тоест пропускат сигнала) а импеданса на индуктивността все още не е нарастнал - получава се кофти застъпване.

По този начин ще слушаш нискочестотния не ограничен, той няма пикове в АЧХ-то, завала му е плавен, а звука му е много добър, а пищялките ще добавят там каквото могат за честотите над 8-10 килохерца.

*************************************************************

Напиши тук какво пише на кондензаторите, да видим дали ще можем да ги използваме.

Също така трябва да кажеш и колко ома са ти басовете, 4 или 8.

Поздрави!

5509
И така го приложих тоя проект, че изобщо не съм го качил  :D

Заповядай, прикачения ПДФ съдържа оригиналния проект  :)

Ако не гониш крайно бюджетно решение, можеш да направиш конфигурация МТМ с двата 10 сантиметрови говорителя и два от 5 сантиметровите високочестотни.

Сансуй имат такива модели...

Вземаш по два от 10 сантиметровите, които са с обхват 2000-16000 и по два от 5 сантиметровите високочестотни, разделяш ги на 10-12 килохерца и ще стане чудесно  ;)

Поздрави!

5510
Здравей и добре дошъл!

Прилагам оригиналния проект разработен за 12211 и тези високочестотни.

Имай предвид, че първоначално 1221 е разработен заедно с VLD40. Като качество и качества нискочестотния е от най-високия възможен клас, докато макар да са с много добър звук точно тези хартиени високочестотни са малко по-нисък клас.

Разгледай проекта, частите във филтъра не са скъпи и схемата не е сложна.

Спрямо пиезото обаче, ушите ти направо ще си отдъхнат  ;)

Можеш да използваш два такива: http://vissokogovoriteli.bg/products/VV-104_108_1015-B.htm

И два такива: http://vissokogovoriteli.bg/products/VKV-0423-33.htm

От 10 сантиметровите хартиени и двата вида, тези до 16 кхз и тези до 22 кхз струват по 7.50 лева, а малките високочестотни струват по около 5 лева... в момента имам 4 от 10 сантиметровите и 18 от малките  ;D и съм им намислил едно много готино проектче  ;D

Ако правиш 3 лентова версия, можеш да използваш ето този калкулатор: http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/XOver/ на същия сайт ще намериш и калкулатор за зобел (верига за изравняване на импеданса)

А ето тази среда: http://vissokogovoriteli.bg/products/VKS-2522_32.htm ама никак не е лоша! Скоро с един приятел правихме колони с такива и бяхме много приятно изненадани!

Поздрави!

5511
Общ Аудио Раздел / Re:Как работи Грамофона
« -: Юни 27, 2011, 01:09:43 01:09 »
Още за Грамофоните

Както вече разбрахме, за грамофона няма какво толкова да се каже.

За сметка на това, за дозите и иглите има много за разправяне.

Наскоро се сдобих с нова доза тип не употребявана втора ръка  :D от аудио оказиона Орка.
Новата ми доза е Пикъринг XV15/625E-H4 (Pickering XV15/625E-H4) и има следните технически данни:

Diamond Elliptical tip 7.6 x 17.8 - това е отчасти важно, но не чак толкова...
Output 4.4mv
Frequency range 10 to 25k
Tracking force .75 gram to 1.5 grams
Compliance 17 cu
Channel separation 35db
Load 47k 275pf
Mass 6.3g
Replacement stylus D625E
NB. all Pickering XV15 styli are interchangable

Сайт на производителя: http://www.pickeringuk.com/625E.html

Данните, които ви интересуват са в червено. Останалите данни и параметри не ви интересуват!

Ето още малко параметри, които не ви интересуват:
Цитат
Also features...
Full RF sheilding
Static discharge system
Solid metal case & mounting
Dynamic damping system
Dustamatic record cleaner

А не ви интересуват, защото всички грамофонни дози ги имат тези екстри.

Ето данните на дозата Стентън L720EE (Stanton L720EE) която имах до сега:

Stanton L720EE Tech Specifications
Elliptical StylusStylus Type: Elliptical 0.3 x 0.7 mil
Frequency Response: 10 to 17 kHz
Nominal Output @ 1kHz: 3.2mV
Channel Separation @ 1 kHz: 28dB
Channel Balance @ 1 kHz: within 2dB
Tracking Force: .75 to 1.5 grams
DC Resistance: 535 ohms nom.
Inductance: 400 mH
Cartridge Weight: 6.0 g
Tracking Ability: 80µ @ 3 grams
Recommended Load: 47k ohms and 275 pF
Replacement Stylus: D71EE
Сайт на производителя: http://www.stantondj.com/stanton-cartridges/l720ee.html

Причината да си купя доза по тоя апокрифен начин, е че от два месеца чакам да ми доставят "безценната" и трудна за намиране Stanton 681 EEE MK III, която има следните ТТ данни:
Цитат
Stanton 681 EEE MK IIIThe Stanton 681 EEE Mk III is the latest of the legendary 681 products. With the latest in low mass moving iron design, it gives accurate and clean reproduction of sound on any system. The precision response gives a bright clean sound legendary amongst audiophiles. The Stanton "Longhair" brush, super high polished diamond and low tracking force gives greatest record protection and longest tip life possible. Features:78 RPM Stylus InformationStanton has had requests in the past for information regarding the correct styli to use for playback of older records. In an effort to answer these types of questions, we have developed the following recommendations:33 and 45 RPM records:All Stanton cartridge and styli products can be used for playback of these records by using the standard 0.7 mil spherical, 0.4 x 0.7 mil or 0.3 x 0.7 mil elliptical styli supplied with the cartridge product.

Stanton 681 EEE MK III Tech Specifications
Special Elliptical Stylus
Stylus Type: Stereohedron elliptical 0.3 x 0.7
Frequency Response: 20 to 22 kHz
Nominal Output @ 1kHz: 2.5mV
Channel Separation @ 1 kHz: 35dB
Channel Balance @ 1 kHz: within 2dB
Tracking Force: .75 to 1.5 grams
DC Resistance: 1300 ohms nom.
Inductance: 930 mH
Cartridge Weight: 6.3 g
Tracking Ability: 80µ @ 3 grams
Recommended Load: 47k ohms and 275 pF
Dynamic Compliance @10Hz Horiz/Vert.: 25 Um/mN

Сайт на производителя: http://www.stantondj.com/stanton-cartridges/681eeemkiii.html

Та освен, че втасах от чакане, другите налични у нас дози са с някакви отвратителни характеристики! Като имате предвид, че първата ми доза Стентън струва около 60 лева и има данните, които съм дал по-нагоре, а на всичкото отгоре и звучи доста добре, как ви звучи да ви продават за 80-90-100 и нагоре, дози които имат по-лоши характеристики?!?

Пикъринга струва около 155 долара нов (аз го взех за 90 лева) и определено има по-добри характеристики, по-скъпия модел на Стентън, също има по-добри характеристики и струва около 150-160 лева от магазина... ако ви го доставят някога...
Ся, ако някой ми обясни каква сила би могла да ме накара за дам 100-150 или не дай боже 250 лева за доза с по-лоши характеристики от на стентъна ми за ~60 лева от магазина?!? Че били маркови? Е к'во като са маркови?!? Все тая! Аз в момента чакам и осем автомобилни свещи вече два месеца, щото са се свършили по света свещите и щото наще магазини са много чевръсти разбираш ли!
Другото годино на новата ми доза, е че идва в комплект с дозодържач и след като и настроиш правилното положение (не беше настроена), направо я слагаш на рамото без да развинтваш нищо. За не запознатите, грамофоните с универсално рамо имат бърза връзка към дозодържача и смяната на дозите ако са монтирани и настроени на дозодържачи, отнема няколко секунди и след това само остава да се настроят височината, натиска и антискейтинга.

Ако използвате за грамофонен предусилвател диджейски пулт, както правя аз, ще ви е все тая за изходното напрежение на дозата, защото с гейн контрола можете да настройвате нивото на сигнала в предусилвателната част на пулта, а отделно можете да настройвате и изходното ниво. Да не говорим, че като променяте натиска на дозата, се променя и силата на сигнала и трябва да си настройвате гейна и мейн волумето отново... освен това всяка плоча е записана с различно ниво... затова ако не сте вманиачени пефофи.... пардон! аудиофили, използвайте смело диджейски пултове вместо педофи... пфу! пардон! аудиофилски фоно предове без грам настройки и гаден звук! Аз използвам Белинджър VMX-100, струва около 160 лева и решава проблемите с грамофонния предусилвател генерално! Освен това можете да си включите и СД плеъра към него, ще се изненадате колко различни могат да са нивата на сигнала на отделните записи  ;) и че всъщност и те имат нужда да се коригират до поносими за преда на усилвателя нива, особено ако усилвателят ви е стар и е конструиран за по-слаби входни сигнали  ;)
На всичко отгоре презряния Беринджър има сингъл ендед (SE) стерео изходно стъпало за сигнала в чист клас А и доста читави операционни усилватели!

Прилагам снимки за онегледяване.
На една от снимките можете да видите иглата, която всъщност върши цялата работа, виждат се и рамото на което е сложена иглата, както и алуминиевата тръбичка в която се намира подвижното желязо (магнит), което възбужда намотките на дозата.

5512
Я дай снимка/чертеж на този, който се каниш да правиш и на вече готовия.

Нещо 1000 кубика ми се виждат много малко... освен ако няма да правиш дълги ускорителни тръби към карбовете...

5513
Супер! Дано всичко ти се получи според планираното!

А защо не го сгъстиш още малко, ако има клиренс между буталата и клапаните, аз бих се пробвал с 11-11.5:1

Обединителя сам ли ще си го правиш? Метода със стиропора и епоксидната смола е много лесен.  ;)

5514
Гледайте На Живо Телеметрията на Шумахер и Розберг

Линка е към сайта на Гранд При отбора Мерцедес - Петронас

http://www3.mercedes-gp.com/en/#/category/fans/11

Регистрацията не изисква активиране, просто си въвеждате пощата и парола и след това гледате какво правят Шумахер и Розберг. Интересно е че воланите се въртят дори когато колите са в бокса.

5515
Общ Аудио Раздел / Как работи Грамофона
« -: Юни 25, 2011, 01:40:29 13:40 »
Как Работи Грамофона?



Например ето така: http://www.vinylrecorder.com/faq.html#stereo

Правилния отговор е: Грамофона не работи! Пояснение: Всички грамофони създавани някога от човечеството, служат само за едно нещо, да ни попречат в различна степен, да чуем точно какво е записано на плочата.
Грамофона служи за две неща, да върти плочата и да държи грамофонната доза в относително правилно положение с относително правилен натиск спрямо плочата.
Един от най-добрите грамофони е Техникс ЕсЕл 1200 Мк2 (Technics SL-1200 Mk2), той е толкова добър в не правенето на нищо и същевременно е по джоба на 90% от ентусиастите, че за повечето хора, това е последния грамофон, който си купуват.

Както навярно ви е направило впечатление, линка по-нагоре обяснява устройството на грамофонната плоча, а квинтесенцията, е че грамофонната плоча няма устройство. Тя има набраздявания, които иглата снема и през рамо движи индуктивен елемент, който възбужда друг индуктивен елемент (MM - moving magnet, още известни като moving iron) или сам се възбужда защото е в магнитно поле (MC - moving coil). Напрежението на така получения сигнал типично е между 2 и 8 миливолта. Този сигнал е с най-ниски честоти на -20 децибела и с най-високи на +20 децибела, затова има нужда да бъде коригиран с т.н. RIAA крива - вж. прикачената графика на РИАА корекцията.
Сигнала е записан по този начин по чисто практически и технически съображения, част от тях ще намерите в първия линк, а друга част тук: http://www.euronet.nl/~mgw/background/riaa/uk_riaa_background_1.html



Понеже както разбрахме, от грамофона излиза слаб (2 до 8 /типично 4,5/ миливолта) сигнал и с характеристика 20-20 съответно на -20 и +20 децибела, на вас ще ви е необходим грамофонен предусилвател, който да нанесе РИАА корекцията и да доведе нивото на сигнала до стандарта 1,5-1,8 волта, така че да можете да го подадете на крайното си стъпало. Грамофонните предусилватели се наричат още и фоно стейдж (phono stage) фоно преамп (phono preamp) или само фоно (phono).

Единствените измерими характеристики на грамофона са следните:
- Стабилност на скоростта на въртене;
- ниво на вибрациите в следствие на работата на мотора и лагеруването на диска за плочата;
- ниво на електронния шум уловен по индуктивен път от чувствителните звукоснимателни намотки в грамофонната доза - ако има такъв (повечето скапани белт драйв грамофончета с променливотокови мотори, които се синхронизират по честотата на електрическата мрежа и се пускат с копче от евтина нощна лампа имат такъв, отделно че и по първа точка за стабилна скорост се дънят много здраво)
- грешка при следене на браздата, варира от няколко минути до няколко градуса, образцов показател е 0,32-2,32 градуса, като типично грешката е най-голяма в най-външната бразда и най-малка в най-вътрешната бразда;
- лагеруваща система на рамото - много важна характеристика!!!
- собствен резонанс на рамото с дозодържача - трябва да е извън чуваемия обхват, типично е там и е около и под 8-10 херца, а понякога е и 1-2-3 херца; Безрезонансно рамо няма!
- Стабилност и виброустойчивост на корпуса;

Единствените съществени характеристики от всички изброени са нивото на предадените на дозата вибрации в следствие на работа, лагерите на рамото и стабилната скорост на въртене. Отчасти и грешката при следене, но тя е особеност на дизайна.
Като най-най-важната характеристика е мощният мотор! Защо? Ами защото иглата оказва различна съпротива на плочата според това, което е записано, тоест спирачния ефект варира според записаният сигнал, затова и слабите мотори с леки дискове за плочата не са в състояние да поддържат постоянна скорост, което води до гаден звук.

Грамофона е толкова готина система за възпроизвеждане на звук, че над определено ниво на качество всички тези характеристики стават толкова добри, че са напълно пренебрежими! Да не забравяме, че по закон божий, права плоча няма! Чисто нова, чисто стара, всяка плоча е крива! Освен това, всички плочи са мръсни. Чисти са само ако ги изчистим непосредствено преди прослушване и пак не е никаква гаранция!

Любопитен факт: в грамофона няма никаква електроника по пътя на сигнала, индуктивностите (бобинките), които снемат сигнала от движението на иглата в браздата на плочата, са директно свързани с изходните кабели, тоест грамофона, наистина е пасивно устройство по отношение на сигнала който възпроизвежда. Ако хората бяха роботи и можеха да контролират крайниците си перфектно, със същият успех музика щеше да може да се възпроизвежда с ръчен плеър, който работи като собственикът му влачи грамофонната доза с ръка по плочата...  ;)

Има две основни течения сред плочолюбците, белт драйв хейлъри и директ драйв фетишисти  :D Войната, кое е по-доброто задвижване, дали това е ремъчната предавка или диск за плочата на оста на мотора е безкрайна.



Моето мнение, е че ремъчната предавка (белт драйв-belt drive) има смисъл, само ако теглото на диска за грамофонната плоча е много голямо, защото иначе еластичността на ремъка започва да посредничи между съпротивата на иглата и подаваният въртящ момент от мотора. А както знаем всяка еластичност и всяка маса (инерцията на диска за плочата) могат да бъдат изразени като LC верига или иначе казано резонансен кръг  ;)
От друга страна има директ драйв грамофони при които статора на мотора е хванат към корпуса на грамофона, а ротора е направо самият диск за плочата, такъв е мотора на Техникс-1200, естествено без четки и с мисля бяха шест датчика на хол и 6 спусъка за следене на скоростта. (ся не съм готов да се обзаложа, дали са точно датчици на хол или релукторни сигналосниматели по електромагнитен път, двете системи са еквивалентни и датчиците изглеждат еднакво на външен вид)
Та директ драйв грамофоните могат да си позволят, практически да нямат механика и да имат една единствена подвижна част - диска на който се слага плочата! При техникса лагера е една единствена керамична съчма върху която стъпва стоманената ос на която се нанизва диска за плочата, радиално лагерува във високоточна омаслена втулка от предполагам фосфорен бронз, като и оста и втулката са с максимална степен на гладкост и твърдост.

С две думи, колкото по-малко ви работи грамофона и колкото повече ви работят грамофонната доза, плочата и грамофонния предусилвател, толкова по-добър звук ще имате!  ;)

Поздрави!

5516
Защо Жените не Пърдят, не се Оригват и не Кихат?!?

Ето защо:


Хахахаххх!

5517
Въведохме нова система против ботове reCAPTCHA и еби му майката! Хора не могат да прескочат, ботове прескачат! Даже прескачат и изискването паролата да е със 8 символа съставена от букви и цифри?!?  :o

В момента новите регистрации не се одобряват от администратор и регистрацията е свободна.

Въпреки това се извиняваме ако по грешка изтрием някой реален потребител! Ако това се случи, моля регистрирайте се отново!

Най-сигурно е да ми пишете веднага след като се регистрирате и активирате регистрацията си, така ще знаем, че сте реален потребител.
Може също да пуснете и поне едно мнение. Ако не ви идва вдъхновение, го направете тук в общия раздел, като кажете здрасти на форума.

Поздрави!

5518

@Тошко,аз бях този.И питах понеже не съм го правил.Ти специално като гледам имаш опит с по-големи мотори и от малките почти нищо не разбираш така,че може да се поспори кое е талаш и кое не.А понеже темата я има и дори е пусната още една има ли смисъл да отварям 3-та?
И къде съм развалил конструктивния тон на дискусията?
Вярно е! Даже в тунинг.бг скоро ме питаха нещо за такъв двигател и отговорих, че съм виждал такива мотори само на снимка.  :D

Пиши както искаш, просто като на потребител ми се видя, че спор за 10 н.м. стана много заплетен  :D

Един приятел имаше Кадет Д с 1.3SR (фабрично Рекаро, оборотомер и 4-те уреда на таблото - масло, акумулатор, вода и бензин) и твърдеше че с него бега ладите както и всичко в и около неговата категория. Първия двигател, който го бие безусловно беше 1.6i 16V 101 коня на Астра комби.

Както и да е, ДЕЛ и БДД имат сериозен практически опит в тунинговането на тези двигатели, който е документиран и описан. Няма нужда да се разсъждава и да се търси, защо един двигател имал толкова коне, а друг някакви инкави! като тунинговаш 1.6 ще искаш да имаш най-големите портове, най-дългия вал и най-големия смукател, друга логика няма! Дрябват ти пълнене и сгъстяване за да вървиш. Всичко, което ти подволява да пълниш повече е по-добро от всичко, което ограничава пълненето! - това важи за всеки двигател!

Ти каза, че глава от 1.3 като се качи на 1.6 и ставало перфектно... добре, а какво правим с по-малките клапани? Сгъстяването винаги можем да си го догодим като фрезоваме главата и/или с наваряване, а с малките клапани нищо не може да се направи  ;)

Както и да е! Ако искаш можеш да пуснеш една тема в която да кажеш ти как мислиш, точно как трябва да се тунингова даден двигател, примерно 1.6. Не се заяждам, на никого нищо няма да му стане от една тема.

Поздрави!

5519
Моро, не беше ли ти този, който питаше как смукател от 1.3 се слагана 1.6? Е сега излиза, че знаеш всичко, дори и това си знаел!
Предлагам ти, да не разваляш конструктивния тон на дискусията, още повече, че тия всичките факти и фактчета са напълно маловажни! Ако имаш опит, който да споделиш, направи го! - това е смисъла на форумната дейност - за собствена полза и за общото благо. Никой не е длъжен да развива форумна дейност за общо благо, а и не всеки може. Тоест ако имаш да питаш или да споделяш, направи го! Другото е бълване на талаш! И освен бълване на талаш е ангажиране на другарчетата от форума да ти угаждат на капризите и да ти се обясняват, което е не етично! Пусни една тема и кажи там всичко, което знаеш за тия мотори, ако колегите не са съгласни, ще влязат там и ще кажат къде смятат, че грешиш.

5520
3.0E - 9.4:1, 248 н.м. с плоска крива на максимума между 4200 и 4800 оборота, максимална мощност 180 к.с. при 5800 оборота... При леки пренастройки режима на максимална мощност се качва на 6400 оборота... разпределителен вал 312 градуса, от които обаче не знам колко са между 0.1 и 0.1.
Освен номиналните градуси на гърбицата, важно е и колко е стръмна рампата  ;) Корвет 5.7 L82 9:1 сгъстяване има 360 градуса вал... от които 210-220 са ефективни... максимална мощност при има-няма 5000 оборота, май бяха ~4500, 210 коня...

Друг фрапиращ случай е Форд Кобра ІІ - 5.0 13.5:1, 200 коня при 3500 оборота..., поддържа 200 при 2000 оборота  :D иначе като цяло вървежа му е анемичен.

Моя Мустанг има 430 н.м. при 4800 оборота при 9.8:1, това са 93 н.м./л и 1.95 н.м./л/100 оборота
В същото време С20NE постига 3.3 н.м./л/100 оборота  ;) ;) ;) - а ся де!
А 3.0Е постига 1.97 н.м./л/100 оборота ;)

3.0Е има по-нов роднина - 30NE 9.2:1, 240 н.м. при 4200 и 177 к.с. при 5400 оборота?!?
3.0Е - нервния ол майти, шестака с най-лекия колянов вал прави 1.0470473 к.с./л/100 оборота, а ако отчетем сгъстяването, се получават 0.11138801 к.с./л/100 оборота/1ца сгъстяване

Я да видим сега какво постига презряния NE, който има същите бутала, същия диаметър и същия ход на буталото... и същия блок и почти същата глава само с малко по-големи портове...
1.105863 к.с./л/100 оборота, а с отчетено сгъстяване се получава 0.12020249 к.с./л/100 оборота/1ца сгъстяване

Ха! 30NE постига по-високи налягания в цилиндъра!?! Да го еба! А колко по-високи? Ами точно 7.333026 %

Изводи? При 4200 оборота, 30NE и 3.0Е се пълнят еднакво, като NE губи 8 н.м. заради по-ниското сгъстяване.
Обаче докато 3.0Е при 5400 оборота развива само 169.2 к.с., то 30NE прави цели 177 там... това са 4.40678% разлика в мощността, а като отчетем и по-ниската ефективност на NЕ, която е точно 2.12766% по-ниска, ще видим, че 3.0Е се пълни около 6.5% по-лошо при тези обороти и пълненето му се влошава с още около 1% докато стигне 5800...
За сметка на това пълненето на NE след 5400 се влошава толкова рязко, че въобще не успява да развие повече от 177 коня, докато кривата на пълненето на 3.0Е спада много по-плавно... Разлика?
Разликата, е че NE има по-къс вал, който спомага за запазването на заряда в цилиндъра при ниски скорости на въртене и по-големи прозорци, които подпомагат пълненето... и има изпускателна система 6-2-1 с 50-55мм тръба в 1-цата, докато 3.0Е има много по-отпушена изпускателна система, по-дълъг вал и смукател настроен да даде пик на въртящия момент при 4800 - от тук и плоската крива на момента. Пълненето на 3.0Е е поначало малко по-лошо, заради малко ама наистина малко по-малките прозорци на главата... малко, но забележимо и като прибавим механичното делко на 3.0Е срещу компютърно управлявания по карта аванс на 30NE и става ясно, как двигателя с по-спънат вал и по-спънати гърнета успява да се пълни повече...

И между другото сега погледвах, че съм се заблудил с 4200 и 5400 за в.м. и к.с. на NE, всъщност са 4400 и 5600, но сметките пак си важат. Обаче в много по-малка степен, 3.0Е би бил не по-малко от 175.46 к.с. при 5600, което пък означава, че всичките тия глупости дето ги изписах за пълненето са пълни глупости  :D :D :D Не че не са верни, верни са! Но както казват, шит ин, шит аут! Много трябва да се внимава с изходните данни!!!

Уф че тъпо!  :D :D :D

Нищо, по начало най-обективния критерий за сравняване на два двигателя е да се намери точно колко к.с. прави всеки един за 100 или 1000 оборота, за единица обем (обикновенно 1 литър) и за единица сгъстяване. Реален любопитен факт, е че например Форд ДФВ (Ford DVF) има по-висока специфична мощност от съвременен Ф1 двигател (това съм го чел и проверявал, не съм го смятал както сега с половин око и грешни данни!  :D ) Коефициента му излиза по-висок от на сегашните формули.
Но там и разликата е много очевидна! По-ниско сгъстяване и 9-11000 оборота... и 500 коня...

Ето ви данни за размисъл: http://www.historicengines.com/dfv/specs.html

Страници: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 387