Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #240 -: Септември 04, 2022, 11:26:58 23:26 »
Здравейте, казвам се Георги.
Интересувам се от темата "ВКН 12211 / ВКН 12311 на Благоевград АД - Измервания" и се регистрирах при вас .
Поздрави

Неактивен NVC

*
  • *
  • 5
    • Профил
Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #241 -: Декември 01, 2022, 02:23:14 14:23 »
Здравейте!
Казвам се Николай. Инженер съм по електроника и автоматика.
Работил съм повече като програмист.
Интересите ми са предимно музикантски - правя опити в експериментална музика,
която обединява импровизация и работата на програми.

Убедил съм се, че класическите акустични музикални инструменти превъзхождат електронните
по звукови и общи изпълнителски качества.
Търся начини да оживя цифровите сигнали чрез пропускане през аналогова апаратура
и реални акустични системи.
Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #242 -: Декември 04, 2022, 01:52:50 13:52 »
Добре дошъл, Николай!


Точно такъв човек липсваше на форума :-) Наясно с електроника и програмиране.
Ще мога да си говоря с някой за linux, mpd, копмилиране на кернели, новото pipewire и други такива. :-)


Пусни си тема и разкажи за експерименталната музика. Това е най-интересното!
Като направиш темата, ще споделя моите щури мисли за триканалното стерео, Ambisonic и т.н.


Аз съм отявлен фен на Берлинската школа, Klaus Schulze и Edgar Froese.
Отделно от това, горе долу имам представа от аналогови синтезатори, модули.... Все вълнуващи неща :-)
different is easy, better is a lot more difficult

Неактивен NVC

*
  • *
  • 5
    • Профил
Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #243 -: Декември 07, 2022, 10:17:12 22:17 »
Благодаря, не очаквах да има интерес към тези теми.

Работя практически само под Linux, но за музикални приложения не съм особено доволен.
Известно време се борих с ядра за реално време, но има проблеми с компенсирането на
закъснението (latency) при запис на звук.
Донякъде съм доволен от свиренето с MIDI, но даже там има някои въпроси.

От софтуерните системи за синтез на звук с по-модерния език FAUST и виртуалния модулен
синтезатор VCV Rack не съм постигал добри резултати под Linux.
Вместо тях като най-практична предпочитам класическата система за синтез на звук Csound.

Аналоговите синтезатори са наистина интересна тема. Те са породени от
европейската традиция, която в предишните векове създава органа като сложен,
високотехнологичен музикален инструмент.
По-късно се появяват електромеханичният Hammond орган, след това електронни органи и
накрая синтезаторът като техен наследник.
Това се вижда от пръв поглед - например на класическия синтезатор Minimoog
превключвателите на диапазона са надписани с 32', 16', 8', 4', 2' - според дължините на
тръбите на класическия орган (8 футовите дават основния тон).

По начало адитивният синтез е реализиран в органите, които дават възможност за
обединяване на звученето на някакъв брой регистри с характерни тембри.

От известно време насам се разпространи модулната система Eurorack, но това не е
просто възраждане на класическите модулни синтезатори, защото сега се използват
сложни цифрови модули, които реализират с микроконтролери неелементарни методи
като например грануларен синтез и синтез на звукови текстури
(при които звукът се представя не като сума от вълни, а като сума от "частици").

Берлинската школа разбира се е класика.
Електронната музика е част от широката област на авангардната музика.
Интересни са ми такива академични композитори като Morton Feldman, Arvo Pärt.
Brian Eno с неговите ембиънт работи.
От другия лагер - на музиката, която се основава върху ритъм, интересен е техно-класикът Jeff Mills.
Крайни случаи на отдалечаване от обикновената музика
са такива стилове като Noise, Drone metal, Extratone, No Input Mixing.

Има разнообразна ъндърграунд електронна музика от млади музиканти с модулни синтезатори
(интересни са работите например на Helene Vogelsinger и Ann Annie).
Те използват генеративни методи, при които машините "свирят сами", но не съвсем,
така че се осъществява определен художествен замисъл.

Друг въпрос е бъдещето на предаването на звук към слушателя -
някаква система за формиране на пространствено звуково поле.
Класическата звукорежисура има определени традиции при осъществяването на мониторинг,
методи на миксиране, мастеринг, осигуряване на транслируемост на звуковия продукт и т.н.
Това също бавно еволюира през годините - ако се сравнят примитивните стерео миксове
от времето на Бийтълс със сегашните подходи на звукорежисьорите към формиране на
звуково пространство.
При това създателите на звуковия продукт решават задачата как да звучи достатъчно добре
когато различни хора го слушат в много различни условия.
Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #244 -: Декември 08, 2022, 06:41:33 18:41 »
:-) Говори ти се по много теми, което е чудесно!
Виждам и че имаш много богата музикална култура. Поне от моята, със сигурност по-богата. И още по-богат поглед върху синтезирането на звук.
Аз нямам себе си за музикант, макар цялото ми проф.време, занимания, общуване, харесвания да са
в компанията на музиканти и да са свързани по един или друг начин с музиката.
Относно linux-a... pipewire не те ли спаси до някъде, той е със сравнително малки латенции.
Аз не съм пробвал такъв процес, единствено само за възпроизвеждане си играя от време на време с него...
Мисля, че става. Особено ако ти се налага да ползваш DSP engine за някой FIR филтър или пък цял коросовър, май е работеща платформа.


Тук е малко "тиха" средата, не е шумен много форума, но... Понякога стават много интересни и плодотворни дискусии. :-)
При всички случаи, ще се радвам да чета някоя твоя тема!
Успех от мен!
different is easy, better is a lot more difficult
Re: >>Представяне на нови потребители<< ПИШЕТЕ ПЪРВО ТУК >>
« Отговор #246 -: Януари 13, 2023, 05:31:24 17:31 »
Здравейте,

Казвам се Мартин, автомобилен любител съм от над 10 години, харесвам най-различни коли, но предимно атмосферни или такива със суперчарджър  :D За мен няма една марка над всички или един двигател, който да изпъква над останалите. Поради тази причина харесвам най-различни коли от различни времена и смятам, че всеки автомобил предлага нещо уникално за себе си, или поне такова върху което се е фокусирал. Имам малък опит с ремонти по собствената ми кола, (която беше взета с тази цел, да се уча на нея) но нищо по-сериозно от сваляне и качване на двигател. Преди много време чух за този форум, в един друг автофорум и знам, че тук могат да се намерят различни знания от хора с опит, именно до това искам да се допитам.

Поздрави!