Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 5943
    • Профил
Стоев се Изцепи
« -: Април 28, 2011, 12:35:44 00:35 »
Стоев се изцепи в типичният си стил, без да казва и да показва нищо, но като лъже на всяка втора дума.

Ето така:
Цитат
stoev



Регистриран на: 14 Дек 2006
Възраст: 41
Мнения: 4148
Местожителство: Ямбол
Пуснато на: Пон Апр 18, 2011 3:06 pm    Заглавие:   
Да поизтупам от праха старата тема …….

Когато преди време пуснах тази тема , не съм имал намерение тя да е общо-образователна и научно-популярна .Споделих моите експерименти за да чуя мнението на хора които са “напред с материала” .Сега ще я допълня с информация от общ характер за да бъде полезна на повече хора .

Тези три опростени графики илюстрират различни видове коригиране на АЧХ .
http://stoevdiy.snimka.bg/hobb.....100452.big
На графика “A”(горната крива ) имаме високоговорител ( “динамик”) с подем в сравнително тясна област на АЧХ .Долната крива ( “фильтр”) e корекцията внасяна от филтъра (съставен от кондензатор и бобина ).Честотата ,дълбочината и широчината на корекцията са подбрани да съвпадат с подема на говорителя . Средната крива (“AC”) показва резултата от корекцията – изравнена АЧХ .
На графика “Б” имаме говорител с подем в по-широка област на АЧХ , нещо като ” плато “.Прилагаме му корекция в по-тясна област (долната крива) .Получаваме АЧХ която вместо “плато” има две “гърбици”- средната крива .
На графика “В” имаме говорител с още по-широко “плато” .Долната непрекъсната линия показва корекцията внесена от LС филтъра ,този път е в по-широка област .С пунктир е показано добавянето на R към филтъра .Средната крива е изравнената АЧХ.
Следващата опростена графика илюстрира употребата на RL филтър
http://stoevdiy.snimka.bg/hobb.....100424.big
Горната крива е говорителя преди корекцията , долната е корекцията внесена от филтъра ,средната крива е получената АЧХ .Обърнете внимание че горната и средната криви имат разлика не само по ниво но и по горна граница на обхвата .

Тези макар и опростени графики , нека да се приемат като допълнение към схемите на филтри които съм публикувал в първия пост по темата.

Трябва да уточня че има филтри коригиращи локални проблеми в АЧХ на говорител, било той фулрейндж ,било говорител в многолентово ОТ . Другия вид филтри са Baffle Step Correction ( Baffle Step Compensation ) наричани накратко BSC .Схемно и двата вида са еднакви но предназначението на BSC е да изравни целия честотен обхват на цялото ОТ .

Употребата на BSC не е самоцел ,не е нещо задължително .Тя трябва да се прилага само там където е необходимо .И по подходящ начин.

Преди време в едно вегетиращо форумче попаднах на тази по детски трогателна и наивна картинка  
http://stoevdiy.snimka.bg/hobb.....099925.big
Админа на форумчето така си представя влиянието на филтър приложен към фулрейндж говорител .Според него след корекцията АЧХ разширява значително обхвата си отгоре и отдолу .Вероятно админа е прослушвал някакъв говорител с такава корекция .Редуцирането на нивото в сч обхват е довело до по-добро субективно възприемане на нч и вч обхват.Което въпросния човек ,поради скромните си слушателски опит и технически знания е възприел като ефективно разширяване на честотния обхват на говорителя.
Заблуден от погрешните си заключения ,админа започва горещо да препоръчва корекция при всички видове ОТ(да имали “повече бас” , “да слизали по-ниско”) и най-вече при тези с фулрейндж говорители (защото “поначало нямали бас” и били “кресливи”).Въпреки че няма каквито и да е доказателства за това ,той някакси стига до извода че в чужбина почти всички ОТ с фулрейндж говорител , имат такава корекция .Липсата пък на такава корекция при ОТ с фулрейндж в България ,той си обяснява с неграмотност,консерватизъм и т.н. у собствениците им.Изкушавам се да обясня защо този админ стига до такива изводи за разликите у нас и в чужбина . Но трябва да изляза от сферата на аудиото и да навляза в сферата на специфичните психосоматични проблеми на този човек  
Не бих обърнал толкова внимание на семплия админ и погрешните му заключения , но ми хрумна че е възможно по-широк кръг diy-ъри да не са наясно с BSC .

И така - доколко “по-нисък бас” и “повече високи” има при прилагането на BSC ? И има ли въобще ?Задължително и необходимо ли е да се прилага BSC?

Голяма част от diy-ърите са запознати с изследванията на Olson за влиянието на формата на ОТ върху АЧХ .Правоъгълната кутия вади една къдрава АЧХ , чак страх да го хване човек като я гледа  .Направо си плаче за изравняване и коригиране на АЧХ чрез BSC .Но не трябва да се забравя че условията при които работи едно реално ОТ ,в реално помещение , се различават от условията при които Olson е правил своите измервания.Не трябва автоматично да се смята че всяко правоъгълно ОТ се нуждае от минимум 6 дб BSC .Самото помещение ,разположението на ОТ , вида на ОТ , височината на която е високоговорителя от пода – това са само част от факторите които определят дали е необходима корекция и колко дълбока .Eдно и също ОТ далеч от стени може да има нужда от 3-4 дб BSC , а близо до стени може да е 0-1 дб .При ъглово разположение може даже да има излишък на басово присъствие .Хорни и BVR с достатъчно големи усти може въобще да нямат нужда от BSC .В изследванията на Olson има една интересна кутия – правоъгълна , с преден панел с формата на пресечена пирамида (тоест изпъкнал напред).АЧХ на тази кутия е почти идентична с АЧХ на сферичната кутия .Което дава достатъчно храна за размисъл.

Ако все пак се налага прилагането на BSC , не е задължително да е между ампа и ОТ .Всеки пасивен елемент преди говорителя дава своето отражение .Така че може да се ползва Active BSC ,за повече инфо статията на Rod Elliott http://sound.westhost.com/bafflestep.htm (и Гугъл )

Аз лично гледам на BSC като на средство за постигане на балансирано звучене .С риск да се засегне някой , но ми се струва инфантилно да се ползва BSC само за “повече бас” /” по-нисък бас”.Доколко “слиза” едно ОТ , доколко “повече и по-нисък бас “ има - въобще не е определящо дали баса ще звучи артикулирано и реалистично.
Впрочем да не говоря само за своята гледна точка ,всеки може да погледне статиите на Martin J. King относно прилагането на BSC при неговите ML TL проекти с Lowther http://www.quarter-wave.com/Pr.....ilter.html - там въобще не се говори за значително разширяване надолу на честотния обхват а и измерванията не го показват.Всъщност измерванията показват забележимото влияние на BSC върху сч-вч обхват и минималното върху нч обхват.


От казаното дотук изводите са – BSC не е задължителна .Тя не разширява честотния обхват , даже напротив – при прилагане само на RL звено имаме свиване на обхвата отгоре .Затова RL корекцията се комбинира с Zobel .Във всеки конкретен случай трябва да се преценява дали BSC е необходима ,дали не може чрез други методи да се постигне същия резултат.
_________________
Моята галерия diy-проекти
http://vuicho.snimka.bg/other/......30205.all
профи ОТ (и други) http://stoevdiy.snimka.bg/hobb.....418371.all
Върнете се в началото   
           


Готиноооо! Стоев не знае и какво е BSC и за какво се използва. Приказва общи приказки в типичният си стил! Това е повод, пък ние да му отговорим задочно (щото не смее да се регистрира тук) като повдигнем още повече завесата, която се опитва да спусне с цялата си форумна дейност!

1. Както личи от заглавието "Компенсиращи Филтри за Широколентови Високоговорители", тук не става въпрос точно за BSC. - http://penkiller.com/index.php/topic,66.0.html
А става въпрос за коригиращи вериги. Разликата между компенсиращата верига и BSC се състои в това, че BSC служи само за анулиране на подема дължащ се на лицевия панел, докато компенсиращата верига служи вече наистина за разширяване на обхвата на озвучителното тяло.

Сега да видим две Амплитудно Честотни Характеристики (АЧХ) на два реални широколентови високоговорителя.
Това са Сийс (Сеас/SEAS) FA22RCZ от серията Престиж (Seas Prestige FA22RCZ) и много популярния Фостекс ФЕ 206Ен (Fostex FE206En).
Сеас:
https://www.madisound.com/store/product_info.php?products_id=9036

Фостекс:
https://www.madisound.com/store/product_info.php?products_id=8769


Забележете, че на всичкото отгоре за Сеас-а директно са дадени стойности на компенсиращи вериги, съответно 0.82 мх (мили Хенри) и 6.8 ома и 1.5 мх и 15 ома!

Типично тези говорители ще се озоват на лицев панел с размери около 25 на 100 сантиметра, да видим как изглежда АЧХ на 8 инчов товорител на такъв лицев панел (мембраната на 8 инчов широколентов типично е ~165мм)

Я ама то имало пик от 8 децибела на 1 килохерц бе! Ау, ама то от 2 кхз нагоре е на +6 децибела спрямо 20-30 херца... ммм колко интересно! Имайте предвид, че ЕДЖ (EDGE) е поразително точна програма, проверено многократно!
Сега всеки сам може да си направи сметката каква ще е сумарната крайна АЧХ на система от такъв лицев панел и един от тези широколентови високоговорители! Като имате предвид, че това са много типични широколентови високоговорители и са много широко използвани по целия свят!

Да видим сега как ще изглежда АЧХ само на лицевия панел с добавен BSC, между другото, EDGE има опция само да сметне и да предложи стойности на BSC, като е изрично посочено, че кондензатора може и да не се използва.


Очевидно пиковете внесени от системата говорител/лицев панел бяха намалени до колкото е възможно. Дали ще бъде използван т.н. Notch Filter е отделен въпрос, може да имаме късмет и говорителя да има дупка около 1 килохерц...

Както и да е! Щом вече имаме BSC сме решили проблема до голяма степен и АЧХ на озвучителното тяло в ниските честоти е обусловена изцяло от характеристиките на самият говорител.
Поставен в акустично оформление различно от апериодично или затворен обем, всеки говорител ще генерира АЧХ, която стига по-дълбоко в ниските честоти в сравнение с АЧХ когато е поставен на безкраен екран. - обикновенно публикуваните характеристики на широколентови високоговорители са именно измерени на безкраен екран. (разбирайте на стена)

Да речем, че озвучителните тела така ще постигнат -6 децибела на 40 херца. Това не е безкрайно лоша характеристика но е много далече от отлична или така с която да можем да се хвалим.
Тогава вече ще стигнем до нуждата от коригираща верига, която наистина да разшири обхвата на озвучителните тела.
Тва става, като общото средно ниво бъде свалено с помоща на резистор, а ниските честоти бъдат пуснати байпасно (транзит покрай резистора) с голяма индуктивност.
Посредством системата описана в тази тема: http://penkiller.com/index.php/topic,206.0.html може да се постигнат едновременно и двете неща - справяне с повдигането от лицевия панел и разширяване на обхвата на озвучителните тела отдолу.
Смятам че е напълно естествено и напълно достъпно на логиката на всеки вменяем човек, че когато да кажем 40 херца са били на -6 дб спрямо общото средно ниво, ако подтиснем общото ниво с 6 децибела, а с честотно зависима верига (индуктивност) пуснем не подтиснат сигнал в ниските честоти, то 40 херца вече няма да са на -6 а ще станат наравно с останалия сигнал. стествено колоните няма да останат без точка в АЧХ на -6 дб, просто тя ще се премести по посока на ниските честоти, като така ефективно ще разширим обхвата на колоните.
Естествено не е казано, че корекции трябва да се правят непременно с 6 децибела, може и с 3, може и с 8, може и с колкото си искаме!

2.
Цитат
Тя не разширява честотния обхват , даже напротив – при прилагане само на RL звено имаме свиване на обхвата отгоре .Затова RL корекцията се комбинира с Zobel .Във всеки конкретен случай трябва да се преценява дали BSC е необходима ,дали не може чрез други методи да се постигне същия резултат.

На това аз му викам чудовищен шментификатор! Освен, че лъже се е и объркал!
Както всички вече са видели в BSC R и L са в паралел. Резисторите не са честотно зависими елементи и нямат ИЧХ или ако щете АЧХ, те не внасят фазови изкривявания или каквото и да било друго, просто намаляват амплитудата на сигнала, който минава през тях.
Следователно след една честота нагоре, импеданса на индуктивността става толкова голям, че е пренебрежим и от там нагоре нивото е обусловено от честотно независимия елемент РЕЗИСТОР! - Няма как да стесни обхвата отгоре!
Напротив! Ако добавим и кондензатор с определена малка стойност, обхвата отгоре ще се разшири по същият начин по който по-нагоре обясних че се разширява обхвата отдолу!
Стоев за да се направи на важен тук намесва и зобелите (Zobel Network - аск Гугъл). Намеква, че без зобел резистора ще се явява прогресивно ограничение за високите честоти заради растящият към високите импеданс на всички говорители! - Това НЕ Е ВЯРНО!
Ето пример:
8 ома резистор подтиска с 6 децибела говорител с импеданс 8 ома. Същият резистор ще подтисне с едва 3 децибела 16 омов говорител и с цели 12 децибела 4 омов говорител. - мисля, че логиката е очевидна.

Да вземем за пример вече показания тук по-горе Фостекс. Той има минимален импеданс от 8 ома около 500 херца, който нараства до около 16 ома при 10 до 20 килохерца.
Тоест нашият 8 омов резистор в компенсиращата верига ще му изяде 6 децибела при около 500 херца и едва около 3 децибела при 10 до 20 килохерца.  ;) - тоест ще му разшири обхвата до над 20 килохерца...
Ако му сложим зобел на същия тоя Фостекс, резултата ще бъде, че той е има винаги 8 ома импеданс за всички честоти... което ще доведе до корекция от 6 децибела за целия честотен обхват, което пък ще му намали обхвата... - точно обратното на това към което сугестира Стоев - типично в негов стил!

Между другото и със и без зобел все е правилно, зависи от конкретните нужди на конкретния проект!

3. BSC и производните му се използват с пълна сила за коригиране на АЧХ и разширяване на обхвата отдолу! Например http://www.wlm-loudspeakers.com/indexengl.html
Познайте какво има в тази кутийка: http://www.wlm-loudspeakers.com/WLMPassivcontrolengl.html  ;)

4. На него му било хрумнало, че
Цитат
но ми хрумна че е възможно по-широк кръг diy-ъри да не са наясно с BSC .
:D :D :D Хахахахххх
Е след цитираното негово мнение сигурно щяха да продължат да не са наясно.

Както се вижда от симулациите с EDGE  BSC започва и свършва на честоти F1 и F2, в случая съответно 134 и 269 херца, като електрически систумата е на -1 дб още на 80 херца.

Свалете си EDGE и пробвайте да видите какво става като въведете F1 и F2 например 70 и 300 херца. Индуктивността е съвсем достъпната 14.5 мх, резистора е 32 ома, а кондензатора 57 мф  ;)
Който иска да слуша без бас нека да заповяда!

5. Най-готиното, е че Стоев казва, че мооооожело и без BSC. ДА! Може! Ако човек е грамотен може! Ако е Стоев НЕ МОЖЕ!

Естествено Стоев не казва как може без BSC!

Спокойно! Аз ще ви кажа!
Много лесно! Предсказвате си началото на повдигането от лицевия панел с EDGE (в Пенкилер има линкове от къде можете да го изтеглите), като си го предскажете, избирате разделителна честота между баса и средата която да е преди началото на повдигането (естествено преди това си играете с размерите на лицевия панел и с позиционирането на басовия говорител на него) или си избирате разделителна честота една октава след +2 дб  точката в повдигането, самото повдигане е с около 2 дб на октава., затова +2дб точката ще ви стане +1, а точката на срез ще ви стане от +4 отново на +1 дб, така ще получите равна крива...
От там в следващата октава лицевият панел ще повдигне пак около 2 дб, а филтър 1-ви ред ще смъкне нивото с 6 дб, тоест една октава над точката на срез ще имате ниво на баса около -3 или 4 дб - тамън за реална точка на срез...  ;)
След това си избирате средночестотен говорител с чувствителност най-добре 6 дб по-ниска от на баса  ;) на него му правите филтър с точка на срез (разделяне) където баса вече е на реални -3 или 4 дб, тоест електрически на около една октава над електрическия филтър на баса.  ;)
Така получавате равна АЧХ без BSC. Високочестотен си избирате какъвто искате и го подтискате с резистор пред филтъра на слух и на вкус.
Това не значи, че не можете да си направите коригиращ филтър пред всички филтри и да си замъкнете АЧХ-то на -3 дб да е на под 30 херца!  ;) Кефа от баса си е кеф от баса!  ;)

Ма иначе Стоев страшно им отвори очите в "оня" форум! Неам думи просто!

И между другото ако се заиграете с програмата EDGE и проекта от 1981 година даден в тази тема: http://penkiller.com/index.php/topic,207.0.html който между другото е за любимите ни благоевградски говорители, ще се убедите в нещата, които написах в настоящата точка на изложението си  ;)
Иначе Стоев е от най-големите душмани на завода в Благоевград  :D
Само дето хората още преди 30 години са използвали подбрани спрямо лицевия панел точки на срез, филтри съобразени с реалния измерен импеданс на говорителите и среда с точно 6 дб по-ниско чувствителна от баса...

Ай Сиктир Ве!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 5943
    • Профил
Re:Стоев се Изцепи
« Отговор #1 -: Октомври 11, 2011, 10:33:47 10:33 »
Колекция от Линкове за Спасяване и Самозащита от Аудио Форумите в България!

http://penkiller.com/index.php?topic=470.0

Вместо да хванат, да работят за популяризиране на направи си сам, да правят смислени и разнообразни проекти и т.н., те са изкопали една кална яма и хвърлят всеки достатъчно наивен и технически неграмотен в нея.

За който иска да се занимава с аудио като хоби, за удоволствие, за свободното време, за напреднали, за назаднали и за нищо не разбиращи, четете тук:
http://www.quarter-wave.com/
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm
http://www.frugal-horn.com/Frugel-Horn.html
http://www.planet10-hifi.com/
http://www.nutshellhifi.com/

Също така от време на време преглеждайте по някое тема в този форум:
http://www.diyaudio.com/
Многолентови колони:
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/
Широколентови:

http://www.diyaudio.com/forums/full-range/

И най-важното! Забравете за глупостите за скъпо, евтино, средно и т.н.!!! През 21-ви век, тези зависимости между качество и цена не същестуват!!! Всичко е информация! Всичко!
Цитат
Да повторим: Без Информация и Знания само се набутвате и си губите времето, без да получавате удовлетворителен аудио резултат! Информация/Информираност и Знания!
- Аз предпочитам да си губя времето като трупам знания и се информирам  

Ако случайно в Пенкилер ви е скучно или ви се чете повече, не правете грешката да ставате жертва на българските аудио форуми! Аз си губя времето в http://www.diyaudio.com/   там намерих проекта на Мартин Кинг и пак там ми намериха тези 15 инчови нискочестотни Дайтон и там много работи... дават и доста полезни съвети за грамофони, което ме подсеща, че трябва по някое време да попиша и за грамофони...

Поздрави!

Първоначално мислех да правя реакционен форум, да ги плюя, да ги коментирам и т.н. обаче съм достатъчно положителен човек за да ми се занимава с нещо много по-градивно. Затова си гледам хобито и си правя кефа и само в краен случай се занимавам с аудиофилските секти за сеене на аудио безпросветност. Даже не ми се занимаваше да си правя труда да пиша за етерите и затова им отделих внимание, чак когато вече не ме мързеше да напиша какво мисля за Жоро Стоев... :D  при това използвах собствените му аргументи за тях. В американския форум нямаше как, а и тогава не ме мързеше  :D
Пък и смятам, че е достатъчно да се завъдят още няколко като мен за да се измъкнем от аудио блатото  :wink: стига ми че давам пример... Пък и градивния контрапункт се опира на собствени основи без да използва нечии безобразия за такива.

Теми разкриващи същността на българските аудио форуми в Пенкилер и в Тунинг.бг (http://penkiller.com/ http://tuning.bg/forum/index.php)

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=107&t=217647
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=32&t=188449&hilit=%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80
http://penkiller.com/index.php?topic=287.0
http://penkiller.com/index.php?topic=466.0
http://penkiller.com/index.php?topic=467.0
http://penkiller.com/index.php?topic=465.0
http://penkiller.com/index.php?topic=257.0
http://penkiller.com/index.php?topic=255.0
http://penkiller.com/index.php?topic=220.0
Особено ценна тема:
http://penkiller.com/index.php?topic=210.0


И след като се запознаете с мизерията, която царува навсякъде, заповядайте в направи си сам разделите на Пенкилер:
Направи си сам Аудио (DIY Audio) в Пенкилер:
http://penkiller.com/index.php?board=36.0
Обща аудио култура в Пенкилер:
http://penkiller.com/index.php?board=58.0
Аудио/озвучителна/направи си сам/DIY/домашни колони/озвучителни тела/басове/широколентови/високочестотни/ с разширен обхват/високоговорители/бас рефлекс/хорни/апериодични/затворен обем/трансмисионна линия/Акустичен екран/ОБ/OB/групови закъснения/звуково налягане/SPL/ и всичко за озвчаването:
http://penkiller.com/index.php?board=5.0

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 5943
    • Профил
Re:Стоев се Изцепи
« Отговор #2 -: Октомври 19, 2011, 01:59:59 01:59 »
Стоев Много се изцепи!  ;D

Приложените АЧХ-та снети от неграмотен човек в тясна бетонна работилница без акустична обработка, алтернативно в маза 3х3 с кори от яйца по стените, Стоев коментира така:

Цитат на: stoev
Цитат на: T105
Ми заговор няма, аз виждам +/- 2.75 дб между 270 и 14000 херца.  :wink:
Или обща неравномерност от ~5.5 дб между 270 и 14000.

Също виждам 8 дб неравномерност, т.е. +/- 4 дб от 70 до 17000 херца  :wink:


Тоше ,руснаците имат една поговорка "колкото и да се въртиш ,гъза ти винаги е отзад" :lol: Първо пробва да излъжеш че неравномерноста в АЧХ се дължала на завала в края на обхвата ,като не мина номера тръгна съвсем отчаяно да ни убеждаваш че това което виждаме всъщност не е това :lol:
Колко е бе Тоше SPL-а на 270 хц ?  -21 дб . Колко е на 800 хц ? -12 дб . Колко е бе Тоше разликата между 21 и 12 :lol: ? 9 или 5.5  :lol: ?
А и за чий х.. си избрал обхвата 270-14000 хц ?Защото така ти е по-удобно за твоята стъкмистика ?
На 70 хц имаме -25 дб ,на 800 хц имаме -12 дб .Разликата Тоше между 25 и 12 колко е ?13 или 8 :lol: ?Да не би в твоята реалност математическите правила да са други :D ?

Аз пък му отговарям така

Стоев се издъни!  :lol:  - не е смешно обаче!

Стоев, ако не беше просто биологичен придатък с функции на обслужващ агрегат на програмата Бас Бокс, нямаше да се излагаш толкова!

Но понеже ти нямаш нищо общо с акустиката и още по-малко с озвучителните тела, а си просто дърводелец, който наистина си губи времето по форумите, при това грешните, вместо да вземе да се образова поне малко от малко! Ако не ми беше чел мненията, само за да търсиш на какво да се подиграваш, щеше да знаеш, но ти не знаеш, защото не си положил усилия да си вдигнеш нивото, а не си го направил, защото си самодоволен и мислиш другите за глупаци, освен това явно познавателните ти способности не са на нужното ниво за да осмисляш сложна информация. Такива са долу-горе причините и ти и дружката ти да не сте инженери и да не сте образовани.
Образованието освен специалност дава и познавателни умения, също и умения да се систематизират и анализират знания и информация
"Да си набиеш/да ти набият нещо в главата" е идиоматичен израз за: "вплитане на едно ново знание в комплекта от вече наличните"... хора, които имат проблем и с "вплитането" и с "вече наличните", трябва или да положат усилия, или да осъзнаят къде се простират границите на възможностите им!

Поради тези причини, ти ще започнеш да се потиш Сега:

- Голия говорител е акустичен екран с диаметър 312 милиметра и диаметър на мембраната от 251 мм - мисля, че се разбрахме по въпроса с диаметъра, за не разбралите: използвайте линийка или друг репер или направо програмата Пейнт (докато дърпате права линия отчита дължината) за да установите, че двата говорителя на тази снимка: http://audiofidelitybg.com/galleries/albums/userpics/10056/150320111769.jpg имат еднакви мембрани, това че е наклепундрена малко навътре няма никакво значение и без това пълния диаметър излъчва само до едно време!

Така, и без това се отплеснахме доста, ето симулация на 312мм екран с 251мм мембрана:
Отблизо
Отдалеч


Мммдададммм :lol: дали ако ти кажа че си мухльо, админите ще го приемат за закъсняла реторсия за сухото лайно и другите фекални епитети, които си употребявал по мой адрес? Добре, ти си Мухльо!

Да коментирам ли симулациите, или вече ти просветна? Не! Ти вече се потиш, нали се разбрахме!

Размерите на кутията са 432х822 мм или много близо до толкова, ето доказателство:


Може и да е била друга, кутията, но няма над какво да гадая и затова приемам, че е тази, измерванията са със сходен или един и същи софтуер, а това е показателно че са съвременни.

Ето симулация със кутия:


Хахахаххх Я, ма той пика се премести от 850 на 500 херца ве!  :lol:  :lol:  :lol:
Да ви обиждам ли? да ви давам епитети ли що ли?
да развия ли някоя научна теория (знаете че мога!), от която после да вадите абзаци и да ми се подигравате? Това всъщност не са подигравки, а гавра с аудиторията :wink: Аудиторията да му мисли, аз приключих с вас!
Сега като започнете да използвате ЕДЖ, както многократно съм препоръчвал, да не забравите, че това е програма направена за любители като МЕН! Вие си вадите хляба с тоя занаят и ще ви напомня, че употребата и за любителски цели е забранена! Да не говорим, че е измама, професионалист да прави дизайна на изделията си, които продава с любителски безплатен софтуер!!! Същото може да направи и клиента ви! Тогава за какво сте вие? Може би за да оплювате единствения, който дава линкове към тези софтуери и се опитва да насърчи хората да си помогнат и да си направят сами, защото вие сте много под нивото на един средно запален любител!

А подигравките за BSC? Неграмотни нещастници! Ето това сте вие! Два пъти ви напомних в тази тема, да не прекрачвате границите на морала! Има един етичен минимум под който ако се падне, човешкият образ се губи! Става Гнус!

Айде сега нивото от 250 херца нагоре да стане -6 дб и хоп! това не е никакъв апериодик и бумтящата гърбица излезе, а в същото време е очевидно, че завала надолу е по-стръмен от на затворена кутия, което заедно с факта, че е абсурдно апериодик да се прави с по-голям от еквивалентния на говорителя (аз го виждам като ~100л.), просто говори, че зеблото върху дупките отзад е обикновенно акустично одеало, което на всичко отгоре е звукопроницаемо  :wink:
Нещо повече, завала, дори да му слагаме +6 на октава (въпреки, че е мерено от някакви сантиметри), пак е по-стръмен от на затворена кутия или в най-добрия случай е наравно с такава!

И кво сега BSC не било хубаво?!? А мое ли да цопнеш говорителя на най-безобразното място на лицевия панел, без изобщо да се занимаеш с повдигането?!? А мое ли 8 дб пик, който е закономерен предвид геометричните размери да го приписваш на говорителя?
А мое ли да приемем, че нивото над 250-300-400 хз е всъщност 6 дб по-ниско на безкраен екран? И кво се оказа сега? линейни ли са или не са линейни?
А който иска да насложи двете графики, тази със и тази без кутия и да намери средно аритметичното ниво  :wink: да видим какво ще излезе  :P
Говорителя макар и употребяван в ОТО-2 е Хай-Фи клас, защото примерно между 200 херца и 12-13-14 килохерца е +/- по-малко от 3 дб! Проверете стандарта за хай-фи! Естествено не го удовлетворява в ниските, но все пак проверете  :wink:

Господа, приключих с вас!
Ако има смислени и ясни въпроси от публиката, ще отговарям само на тях, с неграмотници диалог няма да водя!

Накратко: Тия двамата не са чували за повдигане от лицевия панел и не знаят как да четат АЧХ-та! Мисля, че стана ясно.
Който иска да си поиграе с ЕДЖ  :wink: при достатъчни занимавки, ще видите аномалните дупки на 1, 2, 4 и 8 килохерца  :wink: на тези симулации не се виждат, защото не е отчетена насочеността на излъчването при различните честоти  :wink:
Обърнете внимание, че дупки на 1, 2, 4 и 8 килохерца присъстват и на двете измервания на гуругу, а само пиковете се местят, както и началото на повдигането от лицевия панел де...

Да сте живи и здрави!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 5943
    • Профил
Re:Стоев се Изцепи
« Отговор #3 -: Октомври 19, 2011, 08:06:00 08:06 »
А я да видим, дали ако беше ОБ, нямаше да се получи неравномерност, баш като тази, за която говори Стоев бездарникът?  ;D

Я, аха, 70 на -2, 500 на +10 хахахах  :D :D :D честно казано, даже не знаех, че има таланти способни на +10 дб диполен пик... е това си е U-рамка, ама сега не ми се пали Mathcad-а заради тия мазоли, че да мидим точно какво ще се получи  ;D но ще го направя... довечера  ;D