Здравей Гост

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
ВК1731 Изарботване на ОТ.
« -: Февруари 04, 2022, 01:51:24 13:51 »
Ами преди време си бях взел тези приятно свирещи БГсредночестонтни.



Реших да има направя кутии затворен обем, и да го ползвам за задни сателити, като ги захраня от изход"В" на усилвателя.
 Кутиите няма да са съвсем стандартни все пак. Измислих ги така, поради мястото на което ще стоят, и моето разположение.
Направих си хартиен шаблон, имах добре лакирани плоскости от стари легла. ПДЧ-то от едно време, е доста по плътно от сегашните.

Припалих зегето, и изрязах.

Ето разгъвка на един брой.

Ами трябва да се получи нещо такова.

Естествено със зегето не режа идеално право и точно.

Ако бях на село в гаража, щях да ги хвана на менгемето и с шлайфмашинката да ги подравня. Тук малко по примитивно.  ;D

Предстои сглобяване на страниците, за да мога да разчертая по точно лицевия панел, който смятам да е малко вкопан.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #1 -: Февруари 04, 2022, 03:10:25 15:10 »
И така нали понеже требва да сме малко Хайенд. Реших да им направя фазови палци. Във интернет почти не успях да намеря информация. За това реших да ги правя на височина до ръба на говорителя. Предварително бях изрязал мрежичките, и почистил добре.

От един магазин за дървени изделия си купих точилка с подходящ диаметър, малко по голям. Добре, че имам приятел с дърводелско стругче.

Къде на око, малко с шкурка, и се получи това.

Премерих дължината и отрязах.

Все пак за да мога да експериментирам, разпробих ги малко.

И със поксипол залях по една метална шайба.

Загладих леко, и воала.

Даже и на диаметър съм го докарал. Четох, че е добре да е максимално близо до диаметъра на шпулата.

На височина е добре.

Значи мога да лакирам.

Оставих ги да съхнат.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #2 -: Февруари 16, 2022, 01:15:13 13:15 »
Приключих с напасването, и дойде време да сглобявам. Няма да ползвам винтове а дървени дибли и Ц200. Имам си комплектче, с което като пробиеш отвора слагаш метален център вътре, и така бележиш къде трябва да пробиваш на насрещната плоскост.







Готов за полагане и на на горната част.



Въпреки, че е стегната сглобка, сложих тежест отгоре докато изсъхне.



Ето тук леко разминаване, но после при финиша ще го донапасна.

Лицевия панел ще е малко вкопан. Него ще очертая иднивидуално за всяка колона, че е и с особен профил, и искам да пасне точно.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #4 -: Февруари 19, 2022, 09:27:41 09:27 »
Ето.
Резонансна честота: 80 ± 20 Hz
Номинален честотен обхват: 100-12500 Hz
Характеристична чувствителност при 1 W на 1 м: 88 dB
Обаче малко се прецаках, и няма да мога да направя лицевия панел вкопан. Не трябваше да сглобявам горната плоскост.
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6629
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #5 -: Февруари 19, 2022, 12:34:45 12:34 »
Малко масивни ми идват тези плоскости за толкова фин говорител.

Все ме сърбят ръцете за нещо от 3мм авио шперплат.
С нужните форми и оребряване може да стане достатъчно здрав. А се огъва както си иска.

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #6 -: Март 03, 2022, 11:12:07 11:12 »
Вярно е, че са малко масивни, ма такива плоскости имах, а и материала е доста плътен. Мисля говорителите да ги монтирам вкопани, и отпред да заобля лицевия панел около говорителя, да стане малко като вълновод. Освен това няма да са точно в центъра, а изместени малко надолу и встрани. Акустично обаче нямам представа това каква роля ще изиграе. Диаметъра на говорителя по средния ръб на гънката е 98 мм. А лицевия панел е 285 на 237 мм.
« Последна редакция: Март 15, 2022, 10:50:08 22:50 от zlatkoo »
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #7 -: Юни 03, 2022, 12:59:55 12:59 »
Проекта беше леко замразен, установих, че това не е работа за в апартамента.
 Вече и двата лицеви панела са изрязани и оформени.

След като изрязах единия отвор със зегето установих, че не е много добре, и си купих това приспособление. Стана перфектно.



Вече с имам и лидълска оберфреза, та реших и нея да тествам.

И понеже нямам фрезер с такъв голям "r", го правих на два пъти, и накрая все пак довършвам с шкурка.
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6629
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #8 -: Юни 03, 2022, 06:19:32 18:19 »
Тук се събрахте все ювелирни майстори!
Изрекламирай си ШЛ-тата в една от новите теми в които човекът пита за линейни ШЛ. Тези са супер линейни, нали имам един кашон.
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #9 -: Юни 05, 2022, 02:40:14 14:40 »
А стига бе таз тема не я бях виждал ;) имам такова пдч от един стар гардероб, тоз лак ми стопи ножа на зегето :) Чепчето се е получило супер, поздравления!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #10 -: Юни 13, 2022, 10:26:13 10:26 »
Ще се наложи да правя нови лицеви панели.
Първа грешка, отвора е много встрани и няма място за говорителя.

Втора грешка, отвора не е на мястото си.  ;D

И без това този е изрязания със зегето и не беше много добре.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #11 -: Декември 20, 2022, 03:33:20 15:33 »
Работя си по колонките. Просто когато успея да открадна време малко по малко. Така вече имам изрязани нови лицеви панели.



Правилно изрязани отвори на точните места.

Започвам да оформям извивката.

Тук вече на ръка, с шкурката.

Изрязах и уплътнения за говорителите.



Имам изрязан и един гръб. Купил съм и треминали. Говорителите вече са монтирани.


Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #12 -: Януари 23, 2023, 12:08:50 12:08 »
И така изрязах отворите за терминалите.

Бележих, пробих, и монтирах.



От изрезките леко елиминирах вътрешните дълги ъгли.

Дойде момента и за най отговорното. Пробиване на отворите за диблите на лицевия панел, тъй като са под наклон. Имам си стойка за бормашина, ами пробих.

Белязах.

И се подготвих за сглобяване.

Ами получи се с леки хлабини тук там.

Боядисах си малко трици с байц орех, и омешах с малко натурални.

След като изсъхнаха, смесих с Ц200, и фугирах.



Накрая ще пробвам да облепя, и да лакирам.
Дойде ред и за тапициране отвътре.



Запоих и кабели 2Х1 кв.

Само имах проблем после с пробиването. "Плата" се усукваше около бургията, не е много приятно.
Нема начин да нема начин!

Неактивен zlatkoo

*
  • *******
  • 1467
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #13 -: Януари 24, 2023, 10:25:29 10:25 »
Снощи, най накрая сглобих и капаците от зад. Те ще са на винтове, все пак трябва от някъде да имам достъп. Като приключа всичко, може да им купя едни тапички.

Тествах, първите впечатления са много добри. Звука е някак брилянтен. Естествено има и още малко за доизкусуряване. Първо бият лееко като на звук през фуния. Ще пробвам да отворя още малко R-овете пред тях.

Другото, нискочувствителни ми се струват. При теста усилвателя е увеличен до половината. Ще ги пускам да се поразсвирят, обаче мисля да е на около 100 херца.
 А ето и за какво става въпрос. На живо се чуват по добре, от колкото на записа.

Ето и какво им пуснах.
Нема начин да нема начин!

Неактивен Toshko

*
  • *****
  • 6629
    • Профил
Re: ВК1731 Изарботване на ОТ.
« Отговор #14 -: Януари 24, 2023, 01:46:09 13:46 »
Сметни им един BSC с EDGE, затова звучат фунийно. Тамън ще сложиш и 1-2 мФ върху BSC-то да си усилиш високите и ще стане идеално.

Има си магия в широколентовите, кой каквото ще да ми обяснява. Подозирам, че не са с вата в обема, а през тези тънки мембрани се връщат много отражения.